World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 16 dec 2017, 21:50

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 16 7 8 9 10 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Reisplannen
BerichtGeplaatst: 12 sep 2015, 18:34 
Trans-Siberië Express

Plannen voor komend seizoen. De zomervakantie is nog maar net voorbij en de drukte is weer begonnen. Ik hoop dat ik de tijd vind om binnenkort een reportage te posten van een bijzondere trip door Rusland en Wit-Rusland.

De eerste vakantie is de herfstvakantie. Als het weer meezit, dan ga ik denk ik een weekje naar Polen. Hongarije is momenteel wat minder geschikt, het is afwachten of je mee kunt met de lange afstandstreinen naar Duitsland en dat is niet handig als je kort daarna weer wilt werken. In het relatief dichtbije noord oosten van Polen zijn nog plekken genoeg waar ik mij kan vermaken.

Enige concrete plan is Portugal voor de meivakantie. Portugal is een van de weinige landen in Europa die ik nog niet heb bezocht. De komende meivakantie is twee weken, en dat geeft mij de mogelijkheid om Portugal te bezoeken. Eén week is te kort. Met een fiets door Frankrijk en Spanje is heel wat moeilijker dan door Duitsland en Polen reizen, en dat zal wel een dag of 4 duren. Voor een lange zomervakantie vind ik Portugal echter niet interessant genoeg. Ik wil dan ook Andorra meenemen, tijdens een (waarschijnlijk) mooie fietstocht door de Pyreneeën van Frankrijk naar Spanje. Treinkaartjes zijn in Frankrijk en Spanje heel wat duurder dan in Oost-Europa, dus ik verwacht dat ik voor het eerst sinds jaren weer een Interrail ga kopen.

BerichtGeplaatst: 12 sep 2015, 20:48 
Maglev

Citeer:
Plannen voor komend seizoen. De zomervakantie is nog maar net voorbij en de drukte is weer begonnen. Ik hoop dat ik de tijd vind om binnenkort een reportage te posten van een bijzondere trip door Rusland en Wit-Rusland.

De eerste vakantie is de herfstvakantie. Als het weer meezit, dan ga ik denk ik een weekje naar Polen. Hongarije is momenteel wat minder geschikt, het is afwachten of je mee kunt met de lange afstandstreinen naar Duitsland en dat is niet handig als je kort daarna weer wilt werken. In het relatief dichtbije noord oosten van Polen zijn nog plekken genoeg waar ik mij kan vermaken.

Enige concrete plan is Portugal voor de meivakantie. Portugal is een van de weinige landen in Europa die ik nog niet heb bezocht. De komende meivakantie is twee weken, en dat geeft mij de mogelijkheid om Portugal te bezoeken. Eén week is te kort. Met een fiets door Frankrijk en Spanje is heel wat moeilijker dan door Duitsland en Polen reizen, en dat zal wel een dag of 4 duren. Voor een lange zomervakantie vind ik Portugal echter niet interessant genoeg. Ik wil dan ook Andorra meenemen, tijdens een (waarschijnlijk) mooie fietstocht door de Pyreneeën van Frankrijk naar Spanje. Treinkaartjes zijn in Frankrijk en Spanje heel wat duurder dan in Oost-Europa, dus ik verwacht dat ik voor het eerst sinds jaren weer een Interrail ga kopen.
Vind de treinroute vanaf Bilbao naar Galicië toch aardig geschikt om af te fietsen met ongeveer 1582 stations waar je op kunt stappen. Is ook nog een erg prijsvriendelijke optie. Enige minpunt is dat de trein maar een paar keer per dag gaat en dat het weer in mei nogal onzeker is.

BerichtGeplaatst: 16 sep 2015, 08:25 
Maglev

Land: Nederland
Citeer:
-21 november een dagje Dublin met Timon91 per niet nader gespecificeerd vervoersmiddel
Daar kan ik kort over zijn: behalve dit geen reisplannen :P De focus ligt nu voor de verandering maar eens volledig op het afstuderen ;) Maar goed, mocht er spontaan nog wat leuks voorbijkomen voor vlak na het afstuderen dan weet je het nooit :D

BerichtGeplaatst: 20 sep 2015, 08:08 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Maar goed, mocht er spontaan nog wat leuks voorbijkomen voor vlak na het afstuderen dan weet je het nooit :D

Weekendje Praag! :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 14 nov 2015, 22:27 
Trans-Siberië Express

Afgelopen herfstvakantie zou ik naar Oost-Europa zoals ik in dit topic schreef, maar uiteindelijk werd het Italië vanwege het weer. Verslagje is in de maak.

Plan voor Spanje/Portugal staat nog steeds.

Ik wil ook heel graag terug naar Letland, wat ik de afgelopen zomer heb bezocht. Wat een schitterend land is dat! Zowel qua cultuur als spoorwegen en natuur.

Verleidelijk om daar de meivakantie voor te gebruiken, maar ik denk dat Letland het uitgangspunt wordt voor de zomer van 2016. Er zijn ook nog twee Scandinavische landen die ik nooit bezocht heb, dus dat komt dan wel weer mooi uit (al wordt het financieel geen kleinigheid).

BerichtGeplaatst: 30 apr 2017, 15:59 
Trans-Siberië Express

Ik zal dit topic even nieuw leven inblazen. De zomervakantie en het betere weer komen eraan, dus ben benieuwd wat jullie plannen zijn voor de komende tijd. Ik trap af:
-begin mei een week naar Kroatië (omgeving Split en Trogir)
-in juni een weekend naar Vilnius
-in juli een weekend naar Kopenhagen
-in september omstreeks 10 dagen naar omgeving Dresden, Tsjechië en Hongarije.

Waarschijnlijk zal er t.z.t. nog een kort najaarstripje op het programma staan voor november.

BerichtGeplaatst: 30 apr 2017, 16:51 
Trans-Siberië Express

17-04-2017 t/m 28-04-2017
12 dagen Peñiscola - Costa del Azahar

17-05-2017 t/m 27-05-2017
11dgn Vlieg-bus rondreis De Highlights van Ierland

10-07-2017 t/m 14-07-2017
5dgn Rothenburg, Würszburg en de Romantische Strasse

18-09-2017 t/m 27-09-2017
10dgn Saas-Grund met Mont Blac Exprees, Zwitzerland

16-10-2017 t/m 27-10-2017
12 dagen Rondreis Kroatië

Heeft behoudens enkele treinritjes weinig met treinen te maken.

groetjes ben2

Laatst gewijzigd door ben2 op 03 mei 2017, 17:18, 3 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 30 apr 2017, 19:47 
Maglev

Hier pas in oktober weer plannen : twee weken Zuid-Italie, beginnen vanaf Napoli, eindigen in Catania.

BerichtGeplaatst: 03 mei 2017, 10:05 
Intercity

Land: België
Hierbij de treinreis-plannen voor 2017:

Einde mei: met de laatste nachttreinen door Frankrijk; Een Franse nachttrein nemen we in juli, het zal een Brentry ipv. Brexit worden.
Juli : Rondreis per slaaptrein door Centraal/Oost Europa;
Oktober: Marokko

Groeten,
Kristof

Laatst gewijzigd door avonds81 op 06 mei 2017, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 03 mei 2017, 14:57 
Intercity

Land: België
Mijn (voorlopige) reisplannen voor 2017:

- volgend weekend twee dagen Leverkusen (met wedstrijd Bayer - Keulen)
- weekje Lanzarote eind mei
- verlengd weekje Swindon/Fairford (voor de airshow te fotograferen aldaar)
- begin augustus weekje Tenerife

op het einde van het jaar waarschijnlijk wel nog enkele andere reisjes. Barcelona wil ik dit jaar ook nog wel enkele keren doen om een wedstrijd mee te pikken (nu Messi nog goed speelt)

BerichtGeplaatst: 03 mei 2017, 17:21 
Trans-Siberië Express

Citeer:
17-05-2017 t/m 27-05-2017
11dgn Vlieg-bus rondreis De Highlights van Ierland

Heeft behoudens enkele treinritjes weinig met treinen te maken.
Dag 10: Vrijdag 26-05-2017; Dublin
’s Morgens maken we een uitgebreide stadstour met u. We rijden langs de rivier de Liffey en zien o.a. de bekende Guinness bierbrouwerij, de oudste pub van Ierland, St. Patrick’s Cathedral, Christ Church Cathedral, de City Hall, de uitgaanswijk Temple Bar en O’Connell Street. ’s Middags maken we een interessante stadswandeling. U ziet dan o.a. Trinity College, Grafton Street, St. Stephan’s Green, het Nationaal Museum en het Leinster House waar de Ierse regering zetelt.

Ik heb voor deze dag een treinritje gepland en wel van Dublin Connelly naar Rosslare Europort en weer terug natuurlijk. http://bit.ly/2ps944T Om bij het treinstation van Dublin Connelly te komen wandel ik eerst van het hotel naar het begin/eindpunt van Lucas http://bit.ly/2eNE7m6 Red Line, Tallaght om na 44 minuten op de 21e halte Busáras uit te stappen en dan nog een klein eindje lopen naar het treinstation. Helaas is de lift naar perron vijf alwaar mijn trein vertrekt stuk maar dan nemen we de trap maar ook niet verkeerd kan vandaag nog lang genoeg zitten de treinrit duurt heen 2:46uur en terug 2:50uur.

Het treinkaartje heb ik online gekocht http://bit.ly/2pEwi8f voor €25,98 retour.

Groetjes Ben2

BerichtGeplaatst: 05 mei 2017, 23:16 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Ik zal dit topic even nieuw leven inblazen. De zomervakantie en het betere weer komen eraan, dus ben benieuwd wat jullie plannen zijn voor de komende tijd...
* Zomervakantie. Een wat andere opzet dan de voorgaande jaren: Ik heb mij opgegeven voor een zomerschool Letse taal en cultuur aan de universiteit in Rīga. Dat is 2 weken. Ik ga er wel met trein en fiets naartoe, en zal voor of na de zomerschool de overige weken van de lange zomervakantie gebruiken voor wat reizen. Ik denk dat het een rondreisje door het Russische oblast Kaliningrad wordt, het is heel praktisch er achteraan te plannen, en ik ben er nog nooit geweest.

* Herfstvakantie. Geen idee. Als het weer het toelaat wil ik wel weer eens in Roemenië kijken.

BerichtGeplaatst: 08 mei 2017, 16:50 
Trans-Siberië Express

Na een vruchtbare meivakantie met oa Roemenië, Bulgarije, Servië en Wit-Rusland achter de rug moet ik het de komende tijd weer wat rustiger aan doen. Wellicht wat dag/weekendtripjes naar onze buurlanden.

In de zomer ga ik richting Maleisië om daar een half jaar te studeren. Hoe ik hier precies heen ga weet ik nog niet. Maar leuke alternatieve route sluit ik niet geheel uit :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 12 mei 2017, 13:15 
Stoptrein

In juli voor het eerst met de interrail weg. Het plan is een rondje alpen, starten in Charmonix en eindigen bij de Zugspitze in Duitsland. Tussendoor staat er nog een los tripje naar Duitsland en Oostenrijk op de planning.

BerichtGeplaatst: 13 mei 2017, 10:02 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Na een vruchtbare meivakantie met oa Roemenië, Bulgarije, Servië en Wit-Rusland achter de rug moet ik het de komende tijd weer wat rustiger aan doen. Wellicht wat dag/weekendtripjes naar onze buurlanden.

In de zomer ga ik richting Maleisië om daar een half jaar te studeren. Hoe ik hier precies heen ga weet ik nog niet. Maar leuke alternatieve route sluit ik niet geheel uit :mrgreen:
Je kunt vliegen op Bangkok en dan met de trein naar Maleisië gaan met wat leuke stops in Thailand.

Enige definitieve reispplan is 2 weken balkan op 11 september. Door mijn verhuizing uit Praag weer in Nederland geen tijd gehad om te reizen. Verder nog geen plannen, wellicht wat (lange) weekenden in Duitsland, België, en Tsjechië.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 16 7 8 9 10 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00