World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 17 dec 2017, 01:34

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 710 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Reisplannen
BerichtGeplaatst: 13 jan 2015, 20:00 
Intercity

Land: Nederland
Om maar op het onderwerp trein/vliegtuig in te haken, zelf heb ik afgelopen zomer gemerkt dat ik de combinatie ideaal vind.
De trein vind ik een ideaal reismiddel om nieuwe gebieden te ontdekken, maar niet per definitie het meest geschikte vervoersmiddel.

Afgelopen zomer heb ik bijvoorbeeld een rondreis door de balkan gemaakt en hebben een vlucht genomen naar ons startpunt Zagreb. De winst qua tijd en kosten was dusdanig interessant dat ik vliegen prefereerde. Maar als ik zou moeten kiezen tussen 6 uur vliegen of 6 uur in de trein, dán is de keuze snel gemaakt.

BerichtGeplaatst: 13 jan 2015, 21:16 
Maglev

Op een vakantie van 14 of 21 dagen is het ook enorm zonde om 2*2 dagen in de trein te zitten om überhaupt in een bepaalde regio te komen.

BerichtGeplaatst: 13 jan 2015, 22:55 
Trans-Siberië Express

Dat ligt eraan treinreizen is voor mij een onderdeel van de vakantie en ik ervaar dat niet als vervelend.

BerichtGeplaatst: 13 jan 2015, 23:18 
Maglev

Snap ik, voor de een begint de vakantie zodra de voordeur dichtgetrokken is, voor de ander als hij/zij op plaats van bestemming is.

BerichtGeplaatst: 14 jan 2015, 13:17 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Dat ligt eraan treinreizen is voor mij een onderdeel van de vakantie en ik ervaar dat niet als vervelend.
Ik gelukkig ook.
Toen ik afgelopen herfstvakantie een week naar Hongarije was, zat ik ook 2 dagen in de trein om er te komen, en 1,5 dag om naar huis te gaan. Dus van de 8 dagen slechts 4 dagen fietsen zonder een lang stuk te hoeven reizen. Gelukkig vind ik treinreizen niet vervelend. Het stuk door Duitsland is saai, maar door middel van goedkope IC-tickets kan dat zo veel mogelijk verkort worden. Omdat ik op de schoolvakanties aangewezen ben is in verhouding veel tijd kwijt zijn aan reizen onvermijdelijk als ik meerdere keren per jaar weg wil. Komende voorjaarsvakantie wil ik naar Polen. Ik heb al wat plekken uitgezocht in het westen van Polen, zodat ik slechts één dag bezig ben met reizen. Het kan wel zijn dat er over 6 weken (nog) een laag sneeuw ligt. Maar een fietstocht naar Normandië staat ook op mijn lijstje, en daar is de kans op sneeuw een stuk kleiner.

BerichtGeplaatst: 07 feb 2015, 19:54 
Trans-Siberië Express

Geheel onverwacht maar wel een leuk vooruitzicht is mijn trip eind mei naar Sotsji en Abchazië :). Ik heb gratis onderdak bij een gastvrije host hoef dus alleen een vliegticket en een Russisch visum te regelen.

BerichtGeplaatst: 08 feb 2015, 16:42 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
En je Abchazisch visum?

BerichtGeplaatst: 08 feb 2015, 17:23 
Trans-Siberië Express

Mijn host haalt me op in Sotsji en ik hoefde geen Abchazisch visum te regelen :wink:

BerichtGeplaatst: 08 feb 2015, 18:05 
Intercity

Wat gaaf Rychlik! Komt er nog een reisverslag van op het forum te zijner tijd :)? Ik heb toevallig onlangs mijn ticket naar Georgië geboekt.Ik twijfel nog een beetje over een bezoek aan Abchazië.

Mocht het toch nodig zijn, een visum voor Abchazië kan je hier regelen: mfaapsny.org/en/council/visa.php

BerichtGeplaatst: 08 feb 2015, 18:54 
Trans-Siberië Express

Ik moet nog even een fotocamera hebben, eentje die niet al te duur is :P. Dan komt er wel een verslag. Ik zou eerst informeren als je vanuit Georgië die kant opgaat, maar als het kan zeker doen!

Deze link had ik inderdaad ook al gevonden maar mij host zegt dat het niet nodig is om dit vooraf te doen en dat hij dit zou regelen. Hij regelt ook de uitnodiging voor mijn Russisch double entry visum.

BerichtGeplaatst: 08 feb 2015, 22:02 
Intercity

Ik kijk al uit naar de foto's :lol:

Het schijnt mogelijk te zijn om via Zugdidi vanuit Georgië, Abchazië te betreden. Alleen met visum weliswaar. De planning is grofweg 2 weken Georgië en 1 week Armenië, dus het is wellicht mogelijk.

Op wikitravel vond ik overigens deze info:
Entering is more "user-friendly" from Russia (Sochi), as this border crossing is used by hundreds of Russian visitors every day, however, the need of a double-entry Russian visa makes it challenging for most westerners.

BerichtGeplaatst: 21 feb 2015, 22:58 
Trans-Siberië Express

Morgen begint de trip naar Slowakije met mede forum genoot Accelerat :D. We zullen vanuit Bratislava met de nacht Rychlik trein reizen naar Kosice en vandaar naar Strba in de hoge Tatra's.

BerichtGeplaatst: 22 feb 2015, 07:07 
Trans-Siberië Express

Citeer:
naar Strba in de hoge Tatra's.
Mooi gebied was er jaren geleden met de trein en geniet er van.

groetjes ben2

BerichtGeplaatst: 07 mar 2015, 07:02 
Trans-Siberië Express

Ik ga van 22 mei t/m 2 juni klein tripje maken in Noorwegen vlieg er heen en ook terug, tijdens mijn 12daagse trip reis in zowel met de bus als de trein en ook de boot ontbreekt niet.

De vliegticket en de treinkaartjes zijn gekocht de buskaartjes kan niet of nog niet en de hotels zijn geboekt maar ik hou het in de gaten wanneer er aanbiedingen zijn en boek het hotel op nieuw en annuleer de vorige.

groetjes ben2

BerichtGeplaatst: 07 mar 2015, 14:45 
Trans-Siberië Express

Helaas gaat Abchazië niet door. Ik heb wel 2 weken vakantie eind mei, dan toch mijn goedkope Airfrance ticket gebruiken voor Zuid Afrika :)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 710 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00