World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 25 nov 2017, 10:10

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 510 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Reisplannen
BerichtGeplaatst: 20 jan 2014, 00:30 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Het lijkt me wel handig om een apart draadje te maken met puur en alleen reisplannen, niet zoals in 'Jouw Interrail' dat je mensen om advies vraagt. Maar gewoon om te laten zien wat je van plan bent de komende tijd. Een aantal vaste leden zijn zo ervaren dat ze niet meer om advies hoeven te vragen in het 'Jouw Interrail' topic, en dan ben ik toch wel benieuwd wat de plannen zijn. Natuurlijk moet het bij voorkeur interrail-gerelateerd zijn, maar als je een vliegreis naar Denver de moeite waard vind om te vermelden is dat ook goed. Het is immers in de 'BordBistro' :)

Ik trap af met mijn concrete reisplannen voor de komende tijd:

20 t/m 25 mei 2014 Macedonie en Albanië
Voor mijn studie (International Tourism Management) gaan we een kleine week op reis naar vooral Albanië. We vliegen op Ohrid waarna we gedurende vijf dagen worden rondgereden door Albanië. De reis eindigt ook weer in Ohrid. We gaan oa naar Dürres, Tirana, Berad en verschillende natuurparken voor activiteiten.

Berichtonderwerp: Re: Reisplannen
BerichtGeplaatst: 20 jan 2014, 12:50 
Trans-Siberië Express

Ik wil ieder jaar sowieso 2x op vakantie. Zodoende heb ik de volgende reizen gepland:
-Eind april/begin mei met mijn vader naar Berlin en de Lausitz (Cottbus en omstreken). Er schijnt daar een mooi merengebied te zijn.
-In Juli 11 a 12 dagen naar Servië en Macedonië. Ik heb nog enkele vragen omtrent deze reis, dus daar zal ik binnenkort een topic aan gaan wijden.
Wellicht doe ik in het najaar nog een kort vliegreisje, maar dat ligt aan mijn planning, studie en financiën.

hvondelen, wat zijn je plannen voor de zomervakantie?

BerichtGeplaatst: 04 feb 2014, 16:32 
Trans-Siberië Express

Citeer:
hvondelen, wat zijn je plannen voor de zomervakantie?
Dat weet ik nog niet, maar dat het weer een Europa reis gaat worden staat wel vast. Waarschijnlijk met één vriend, maar waarheen is nog niet echt aan de orde gekomen.

Eind april-begin mei (meivakantie) Kosovo
Voor een schoolproject reis ik in de meivakantie met een groep studenten af naar Kosovo, we vliegen heen en weer. Het doel is een beter leven voor kinderen, we bouwen bijvoorbeeld een school op met gesponsord geld wat we tot die tijd moeten verzamelen.

BerichtGeplaatst: 05 feb 2014, 12:37 
Trans-Siberië Express

Ik hoop dit jaar een Interrail reis te maken via Zuid-Frankrijk naar Italië, met de boot naar Griekenland en via de Balkan terug naar Nederland. Definitieve route staat nog niet vast maar dan open ik nog een topic voor in het daarvoor bestende topic Jouw Interrail voor.

BerichtGeplaatst: 05 feb 2014, 16:38 
Intercity

Land: België
Vorig weekend met de bus naar Hoogerheide naar het WK Cyclocross gaan kijken, 1 nachtje op hotel met een hele bende in het gezellige Roosendaal.

Dit weekend met de trein naar Breda. Twee overnachtingen op hotel. Heb geen specifieke plannen. Gewoon genieten van hotel en ontbijt, beetje kuieren doorheen de winkelstraten en iets drinken.

Volgend weekend naar Leverkusen met de trein. Met de Duitse ICE van Brussel naar Keulen. 1 nacht op hotel en 's avonds naar het voetbal. Voor de rest het rustig aan doen.

Eind april 10 dagen met het vliegtuig naar Gran Canaria. Veel rusten en tussendoor ook beetje site seeing.

In juli een lang weekend naar Swindon (in de UK) om naar een airshow te gaan (met de Eurostar). 4 nachten op hotel daar.

Ook ga ik in juni nog naar Gilze-Rijen maar weet nog niet welke Nederlandse stad ik als uitvalsbasis ga nemen, vermoedelijk Tillburg of Eindhoven.

Voor de rest weet ik het nog niet.

BerichtGeplaatst: 05 feb 2014, 20:10 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
...Wat moet je in Gilze-Rijen? Of ben je toevallig vliegtuigspotter (vanwege de luchtbasis)?

BerichtGeplaatst: 05 feb 2014, 20:52 
Intercity

Citeer:
...Wat moet je in Gilze-Rijen? Of ben je toevallig vliegtuigspotter (vanwege de luchtbasis)?
Inderdaad, ik ben spotter en de Open Dagen van de Klu gaan dan door op de vliegbasis :wink:.

BerichtGeplaatst: 06 feb 2014, 12:08 
Intercity

Citeer:
Vorig weekend met de bus naar Hoogerheide naar het WK Cyclocross gaan kijken, 1 nachtje op hotel met een hele bende in het gezellige Roosendaal.

Hé, wat leuk :)!! Nog een cross fan op het forum. Ik ben zondag geweest, de beloften en de mannen aan het werk gezien. Geweldige strijd tussen Nys en Stybar. Van der Haar kwam er helaas niet aan te pas na een aantal valpartijen.

Goed, behoorlijk off-topic. De enige vakantie die dit jaar gepland staat is m'n reis door de Balkan komende zomer. Heel misschien eind februari/begin maart een paar dagen skiën in Zuid-Duitsland.

BerichtGeplaatst: 09 feb 2014, 23:53 
Sprinter

Dit jaar Slovenië en Tsjechië! Beide niet met de trein, maar met de auto, alsnog leuk! Jaar erop wil ik eigenlijk echt met de trein en een backpack een reis maken! Noorwegen staat tot nu op de planning, als ik iemand kan vinden om mee te gaan xd

BerichtGeplaatst: 11 feb 2014, 18:08 
Thalys

Ik heb redelijk veel reisplannen dit jaar.
Aanstaande vrijdag een week op wintersport naar Fiss met mijn ouders en broertje. In april 5 dagen naar Barcelona met school (toerisme opleiding). En verder ga ik in juni of juli nog interrailen met mijn broertje, route is al wel bekend. En in augustus nog een week naar mijn vriendin in Scandinavië :wink:

BerichtGeplaatst: 11 feb 2014, 20:24 
Trans-Siberië Express

Ik heb deze semester op vrijdag geen les, dus altijd lange weekends 8)
Zorgt er natuurlijk ook voor dat ik bijna elk weekend wel iets gepland heb natuurlijk :mrgreen:

Oa naar Finland&Zweden (terug met Europa Spezial), Polen, Belgrado&Budapest, New York (120€ retour xD), de Azoren (met school), en de Emiraten (Praag-Abu Dhabi-Wenen met Etihad, Austrian en Airserbia voor 115€ :lol: ).

BerichtGeplaatst: 12 feb 2014, 22:40 
Trans-Siberië Express

Waar haal je de tijd en het geld vandaan?

BerichtGeplaatst: 12 feb 2014, 23:40 
Trans-Siberië Express

Tijd: Vrijdag geen lessen, dus vrij van donderdagavond tot maandagmiddag, en ook redelijk veel vakanties (net 2,5 week vrij gehad, en in april nog eens 2 weken).

Geld: Altijd tegen zeer goedkope tarieven reizen/tarieffouten zoeken, niet te veel uitgeven onderweg en natuurlijk ook werken tijdens de zomervakantie (Lonen voor studentenjobs liggen ook hoger in België dan in Nederland).

BerichtGeplaatst: 15 feb 2014, 14:52 
Trans-Siberië Express

Volgende week een rondje treinen en fietsen in Denemarken en Zweden. Eurospezials liggen hier al.

Eerst van huis naar Malmö, met lange overstappen in Flensburg en Kolding. Een deel van de route gaat gefietst worden, maar of het lukt is onduidelijk, de weersverwachtingen veranderen elk uur.

Vanuit Malmö een stuk naar het noorden met de trein. Eerst naar het oosten de bossen in, om na 2 dagen in Varberg uit te komen. Daar neem ik de boot naar het Deense Grenaa, en dan reis ik weer naar huis.

Ik heb het zelfs betaalbaar kunnen krijgen, alleen is het afwachten wat voor weer het wordt. Alle verblijven op het platteland dit keer, niets in grote steden :). Maar mocht het echt regenachtig worden, dan rest mij niets anders dan de Eurospezials annuleren en hopen dat er nog een goedkope bestemming in Oost-Europa is waar het niet regent.

Voor de meivakantie staat een reisje naar de Baltische staten op het programma. In de zomer oa. Moldavië, Oekraïne en Turkije. Maar voor deze reizen zijn de plannen nog in de maak.

BerichtGeplaatst: 16 feb 2014, 18:10 
Thalys

Woon momenteel tijdelijk in Zwitserland, dus wil komende maanden sowieso beetje her en der in het land reizen.

Wil in zomervakantie eigenlijk wel op reis, maar dan waarschijnlijk naar natuur. Een Scandinavisch land wellicht.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 510 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00