World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 22 nov 2017, 22:50

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 810 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Reisplannen
BerichtGeplaatst: 07 mar 2015, 16:09 
Intercity

Land: België
Binnen twee weken naar Barcelona voor enkele dagen. Doel van de reis: wedstrijd Barca - Manchester City in de CL.

De week erop enkele dagen naar Düsseldorf. Waarschijnlijk daguitstapje maken naar Wuppertal.

BerichtGeplaatst: 07 mar 2015, 21:44 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Dat klinkt goed!
Hoeveel dagen ga je naar Düsseldorf? Ben er vandaag voor de zoveelste keer geweest. Het is absoluut een leuke stad, maar binnen 1,5/2 dagen heb je echt alles gezien.
Wuppertal is niets, dat kun je beter achterwege laten. Zou je dan adviseren om naar Koblenz te gaan.

BerichtGeplaatst: 07 mar 2015, 22:26 
Maglev

De stad Wuppertal zelf mag misschien niks zijn, elke zichzelf respecterende treinfappert krijgt natuurlijk een klein stijfje van de Schwebebahn.

BerichtGeplaatst: 07 mar 2015, 22:34 
Maglev

Andere aanraders of dingen die ik nog op mijn lijstje heb staan voor een volgend bezoek:

Panorama radweg niederbergbahn (op veel plekken kun je op de stations voor een gering bedrag een fiets huren, vond deze route een echte aanrader. Vooral verrassend hoe snel je in de natuur bent in zo'n immens stedelijk gebied)

Rehberger Brucke, Oberhausen
Konrad-Adenauer-Allee 46, 46049 Oberhausen
Tram 112, Lipperfeld

Tiger & Turtle, Duisburg
Anreise PKW | Ehinger Straße und Kaiserswerther Straße, 47249 Duisburg
Anreise ÖPNV | Straßenbahn 903, Haltestelle »Berzelius«

Duisburg Innenhafen
U 901 – Rathaus, von dort Fußweg ca. 5 Min.
U 79 – Duissern, von dort Fußweg ca. 9 Min.
Bus 934/939 – Hansegracht, Am Innenhafen

Leuke ov-routes:
- Van Witten naar Heven-Dorf als buurtspoorweg-relikwie
- Musiktheater - Trinenkamp (Gelsenkirchen), tramtunnel met stations in erg mooi jaren '80-'90-design
- Tunnel van lijn 302 in Bochum, tramtunnel met stations met bijzondere moderne architectuur

Landschaftspark Duisburg, Zeche Zollverein Essen
In Düsseldorf: Biertje drinken bij Uerige, architectuur bekijken van Frank Gehry, Sushi bestellen bij Okini met de Ipad in de Japanse buurt.

BerichtGeplaatst: 08 mar 2015, 14:29 
Intercity

Citeer:
Dat klinkt goed!
Hoeveel dagen ga je naar Düsseldorf? Ben er vandaag voor de zoveelste keer geweest. Het is absoluut een leuke stad, maar binnen 1,5/2 dagen heb je echt alles gezien.
Wuppertal is niets, dat kun je beter achterwege laten. Zou je dan adviseren om naar Koblenz te gaan.
Ik vertrek op dinsdag en kom op vrijdag terug. Dus twee volle dagen ter plaatse. De dag dat ik aankom en vertrek ga ik niet veel meer uitsteken, buiten beetje uitrusten op mijn hotelkamer en eten en drinken natuurlijk :lol: :wink:

Ik ken Düsseldorf vrij goed, ben er al verscheidene malen geweest. Vaak in de kerstperiode.

Doel van mijn reis was oorspronkelijk om vliegtuigen te spotten (bij mooi weer) op één van de mooie terrassen van de luchthaven van Düsseldorf maar als mijn kop daar niet naar staat ga ik daguitstapje maken naar Wuppertal om zoals Mctrevor zegt met de Schwebebahn te rijden naar de dierentuin van Wuppertal en daar mijn namiddag door te brengen.

Of ik maak een daguitstap naar het Ruhrgebiet of gewoon een namiddagje op de Kö in Düsseldorf of wandeling maken langs de Rijn of de mooie Rheinturm bezoeken,... ik zal wel zien. Mogelijkheden genoeg. Hangt van mijn stemming af.

Maar alvast bedankt voor de tip. :wink:

BerichtGeplaatst: 08 mar 2015, 16:26 
Sprinter

Ik ben vorige week een midweek naar Berlijn geweest, met het vliegtuig. Van de zomer ga ik vliegen naar Pisa, vanaf daar met de trein naar Florence - Cinque terre - Rome - Amsterdam..

Eerste keer dat we een rondreis gaan maken met de trein!

BerichtGeplaatst: 08 mar 2015, 16:48 
Maglev

Cinque terre lijkt mij vreselijk in de zomer. :(

BerichtGeplaatst: 08 mar 2015, 20:49 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Dat klinkt goed!
Solingen is ook best aardig.

BerichtGeplaatst: 08 mar 2015, 22:20 
Trans-Siberië Express

Remscheid ook. Wie weet is de spoorlijn over de Müngstener brug ook weer open.

BerichtGeplaatst: 09 mar 2015, 22:29 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Citeer:
Doel van mijn reis was oorspronkelijk om vliegtuigen te spotten (bij mooi weer) op één van de mooie terrassen van de luchthaven van Düsseldorf maar als mijn kop daar niet naar staat ga ik daguitstapje maken naar Wuppertal om zoals Mctrevor zegt met de Schwebebahn te rijden naar de dierentuin van Wuppertal en daar mijn namiddag door te brengen.
Hoorde van Tsaarmartijn dat het terras bij de startbaan is gesloten... :?

BerichtGeplaatst: 11 mar 2015, 11:34 
Intercity

Citeer:
Citeer:
Hoorde van Tsaarmartijn dat het terras bij de startbaan is gesloten... :?
Dit kan kloppen. Het terras aan het station is dicht voor een bepaalde tijd door werkzaamheden.

Ik denk dat het niet lang meer gaat duren voor dit weer opent.

Maar er is nog altijd het terras aan de terminal natuurlijk. :wink:

BerichtGeplaatst: 05 sep 2015, 19:02 
Trans-Siberië Express

De zomervakantie ligt inmiddels achter ons. Het najaar is over het algemeen een goede periode om te reizen, dus ben benieuwd naar jullie plannen.

We trappen af met mijn plannen.
Ben zojuist begonnen met mijn (hoogstwaarschijnlijk) laatste studiejaar, dus dit is tevens het laatste jaar waarin ik nog regelmatig kan reizen.
De planning voor de komende tijd staat dus redelijk vol.
-Half oktober naar Berlin met bijbehorend uitstapje naar Polen (Gorzow);
-Begin november naar Roemenië (Timisoara en Bukarest);
-Eind november het jaarlijkse bezoek aan Frankfurt am Main inclusief wedstrijd van de Frankfurter Eintracht;
-In de kerstvakantie naar Griekenland (Thessaloniki);
-In februari een weekend naar Bremen;
-Uiteraard nog een afstudeerreisje. Waarschijnlijk een week naar Macedonië en Kosovo.

BerichtGeplaatst: 05 sep 2015, 19:19 
Intercity

Mijn laatste avond verblijf ik nu op dit moment in Torremolinos.
Hele week mooi weer gehad maar nu de komende dagen iets minder.
Ben blij dat ik morgen terug naar huis ga. Het is goed geweest.

Begin oktober 10 dagen naar Gran Canaria. Regio Maspalomas.

In november zou ik nog eens naar Barcelona willen gaan. Wedstrijdje van Barca bekijken maar ik weet niet of ik nog zoveel verlof heb staan.

Voor de rest nog enkele weekendjes Leverkusen. Voor de wedstrijden van de Werkself bij te wonen natuurlijk. Zeker nu ze Chicharito gekocht hebben. Ben eens benieuwd. Heb alvast een ticket gekocht voor de derby tegen Keulen.

BerichtGeplaatst: 06 sep 2015, 23:15 
Maglev

Citeer:
De zomervakantie ligt inmiddels achter ons. Het najaar is over het algemeen een goede periode om te reizen, dus ben benieuwd naar jullie plannen.

We trappen af met mijn plannen.
Ben zojuist begonnen met mijn (hoogstwaarschijnlijk) laatste studiejaar, dus dit is tevens het laatste jaar waarin ik nog regelmatig kan reizen.
De planning voor de komende tijd staat dus redelijk vol.
-Half oktober naar Berlin met bijbehorend uitstapje naar Polen (Gorzow);
-Begin november naar Roemenië (Timisoara en Bukarest);
-Eind november het jaarlijkse bezoek aan Frankfurt am Main inclusief wedstrijd van de Frankfurter Eintracht;
-In de kerstvakantie naar Griekenland (Thessaloniki);
-In februari een weekend naar Bremen;
-Uiteraard nog een afstudeerreisje. Waarschijnlijk een week naar Macedonië en Kosovo.
Is er een speciale reden dat je naar Gorzow wil als je naar Berlijn gaat? Ik probeer ook altijd wel een bezoekje aan Polen te brengen als ik in Berlijn ben. Helaas lukt dat niet altijd omdat er al zoveel te doen en te zien is rondom en in Berlijn maar ik heb altijd nog deze twee plannen uitstaan.

Driehoekje Berlijn - Kostrzyn - Stettin - Berlijn (kan met Berlin-Brandenburg ticket)

Of als het een keer hoogzomer is met een SWT vanaf Berlijn via Usedom naar Swinoujscie. Vanaf daar via Stettin weer naar Berlijn. Een heel wat groter driehoekje, dus dit zou ik alleen willen doen als het hoogzomer is en dus genoeg daglichturen heb om naar buiten te kijken. In het donker reizen is ook maar zo saai.

BerichtGeplaatst: 07 sep 2015, 09:48 
Trans-Siberië Express

Ik zou eigenlijk naar Kazachstan gaan maar dat staat vanwege mijn werk op losse schroeven. In december wil ik nog een verre trip maken met mijn Airfrance standby tickets. In het voorjaar wil ik via de Balkan hopelijk naar Iran met de trein.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 810 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00