World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 20 okt 2017, 15:22

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 mar 2014, 10:12 
Maglev

Zijn de investeringen in Leer geen voorzetje dat ze binnenkort eindelijk echt eens een serieuze treindienst gaan opstarten tussen Nederland en Leer?

BerichtGeplaatst: 04 mar 2014, 16:33 
Trans-Siberië Express

De provincie Groningen wil toch een snelle trein Groningen-Bremen?

BerichtGeplaatst: 04 mar 2014, 16:40 
Maglev

Klopt, ze hebben er zelfs een hele website voor opgezet. http://www.wiederline.com/
Volgens mij willen de Duitsers niet en waarom zouden ze? Gaat zat goed daar zonder ons!

BerichtGeplaatst: 04 mar 2014, 20:06 
Trans-Siberië Express

De grote belemmering voor de sneltrein Groningen - Bremen zijn de lange stukken enkel spoor, niet zozeer station Leer. Daar stoppen nu al IC's.

Ik denk dat er geen ruimte is voor die sneltrein Groningen - Bremen. Op het Nederlandse deel rijden treinen in een hoge frequentie. In de media ronkende teksten over die sneltrein, maar in hoeverre het puur wishful thinking van Nederlanders is, weet ik niet. Wat voor trein zou het moeten worden? Als het Nahverkehr wordt, dan schiet het weinig op. Als het Fernverkehr wordt, dan zullen de tickets erg duur worden en moet een dagje Bremen ver van tevoren al gepland worden.

Wat men zou kunnen doen is in Leer de treinen van/naar Emden/Norden combineren met de sneltrein van/uit Nederland. Dat moet dan wel een dieseltrein worden, terwijl er tussen Leer en Bremen bovenleidingen zijn. Het mooist zou zijn als ze dat met de IC doen waarin treinkaartjes voor het Nahverkehr geldig zijn (zoals nu het geval al is tussen Leer en Bremen), dan kun je comfortabel reizen vanaf Groningen zonder lichte troep. Maar ik vraag mij af of DB wel aan het combineren van treinen doet.

@daang: Interessant artikel! Op die infographic valt wel wat aan te merken. Deze is van 2008. Die grootschalige moderniseringen vinden echter vanaf 2008 plaats.

BerichtGeplaatst: 05 mar 2014, 08:11 
Trans-Siberië Express

SvMp schreef:
Wat men zou kunnen doen is in Leer de treinen van/naar Emden/Norden combineren met de sneltrein van/uit Nederland. Dat moet dan wel een dieseltrein worden, terwijl er tussen Leer en Bremen bovenleidingen zijn. Het mooist zou zijn als ze dat met de IC doen waarin treinkaartjes voor het Nahverkehr geldig zijn (zoals nu het geval al is tussen Leer en Bremen), dan kun je comfortabel reizen vanaf Groningen zonder lichte troep. Maar ik vraag mij af of DB wel aan het combineren van treinen doet.

Leg het de betrokken instanties voor aangezien zij daar schijnbaar niet aan gedacht hebben.

groetjes ben2

BerichtGeplaatst: 05 mar 2014, 13:25 
Maglev

Als we heel realistisch zijn dan gaat zo'n snelle verbinding tussen Groningen en Bremen nooit gebeuren.

BerichtGeplaatst: 08 mar 2014, 15:56 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Als er ineens veel druk wordt uitgeoefend en er geld beschikbaar komt kan zoiets snel gaan. Alleen zijn druk uitoefenen en het hebben van geld vaak de dingen waaraan het scheelt. Veel mooie projecten stranden in schoonheid in eindeloze rapporten en nieuwsberichten. Hier zijn honderden voorbeelden van, terwijl minder mooie projecten wel doorgaan vanwege grote belangen en de juiste hoge piefen op de juiste plek. Of onjuiste, het is maar hoe je het bekijkt.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00