World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 17 nov 2017, 18:27

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 30 mar 2014, 11:25 
Sprinter

Land: Nederland
@SvMp, het gekke was, dat er überhaupt niks gecontroleerd werd. Ik heb geen conducteur o.i.d. gezien. Heel vreemd.

BerichtGeplaatst: 30 mar 2014, 11:59 
Trans-Siberië Express

Maak het wel meer mee dat er in reserveringplichtige treinen reizigers zonder reservering zitten. En ja, zonder controle komen ze er mee weg.

BerichtGeplaatst: 30 mar 2014, 16:26 
Trans-Siberië Express

Citeer:
eenmaal aangekomen in Hengelo had de trein naar Den Haag ook nog een halfuurtje vertraging.
Dat begrijp ik nooit er gaat elk halfuur een trein of toen niet?

groetjes ben2.

BerichtGeplaatst: 30 mar 2014, 17:26 
Trans-Siberië Express

Misschien reden 2 treinen tegelijkertijd weg? Die met een half uur vertraging en de volgende?

BerichtGeplaatst: 30 mar 2014, 22:46 
Maglev

Citeer:
Misschien reden 2 treinen tegelijkertijd weg? Die met een half uur vertraging en de volgende?
Hoe zie jij dat precies? Twee treinen die tegelijk vertrekken...

BerichtGeplaatst: 31 mar 2014, 15:32 
Trans-Siberië Express

Klopt, meestal is het dan zo dat ze de vertraagde trein schrappen. Tenminste dat heb ik eens in Deventer meegemaakt onderweg van Amersfoort naar Enschede.

BerichtGeplaatst: 21 jul 2014, 10:01 
Intercity

• Een paar weken geleden zat ik in de ICE vanuit Basel naar Utrecht. Bij vertrek in Mannheim ging de trein plotseling niet vooruit, maar achteruit en werden we vlak voor het station geparkeerd. Even later werd er omgeroepen dat er 'iets' met de trein was. Weer even later werd er omgeroepen dat er 'iets ernstigs' met de trein was en dat men het ging onderzoeken. Nog even later werd er omgeroepen dat de trein niet meer van zijn plaats kon komen, en dat het nodig was om de trein helemaal 'uit' te zetten (met de waarschuwing dat het in de trein best wel eens warm kon worden, het was buiten immers 37 graden). Na een paar keer herstarten, airco-uit-airco-aan (in ons rijtuig gelukkig wel, in andere rijtuigen had de airco het ook begeven, zodat er steeds meer mensen bij ons kwamen binnendruppelen) en boze machinisten die door de trein heen kwamen stampen ("Waarom zijn we um Himmels Willen stilgezet? We DEDEN het net gewoon!") bleek de trein toch echt kapotstuk, heeft men ergens op een rangeerterrein een sleeplocomotief te voorschijn moeten toveren en zijn we, na drie uur wachten, voor de tweede keer Mannheim binnen gereden. Dit keer met de tip om uit te stappen en ons naar de ICE op een ander perron te haasten, want die ging naar Keulen en daar ging men ons verder helpen.

Maar er is meer ...
    ... want eenmaal in de andere ICE werden we op Frankfurt Flughafen weer stilgezet. Dit keer vanwege een Unwetterwarnung in Noordrijn-Westfalen, waardoor niemand NRW meer in mocht. Er kwamen links en rechts wel wat treinen langs, maar die zouden allemaal niet verder gaan dan Koblenz, Montabaur et cetera, zodat er uiteindelijk een cirkeltje van treinen rond NRW geweest moet zijn, klaar om binnen te stormen. Uiteindelijk heeft dat wachten óók drie uur geduurd (waarin men eerst omriep dat alle drankjes in het BordBistro gratis waren, en niet veel later dat de BordBistro nu leeg was en mensen op kosten van de Deutsche Bahn de supermarkt op het vliegveld mochten bezoeken; naar verluidt werden er ook al hotelbonnen uitgeschreven). Uiteindelijk zijn we stapvoets naar Keulen gereden, en daar wachtte ons, rond twee uur 's nachts, een compleet afgeladen stationshal vol gestrande reizigers. Best een bijzonder gezicht, op een gewone dinsdagnacht. Er stonden overal rijen voor loketten en groepjes mensen om DB-mensen heen, inclusief een flink aantal beveiligers, en om de zoveel minuten riep iemand ergens een bestemming om, waar dan weer een heel trosje mensen als een stoet toeristen achteraan liep.

Uiteindelijk heeft een (aanvankelijk nog vriendelijke, maar na confrontaties met iets te opdringerige taxichauffeurs enigszins overspannen) man van de Deutsche Bahn een taxi naar Rotterdam geregeld (die vervolgens enthousiast met zijn collega's begon te portofoneren dat je NU in Keulen moest zijn want daar waren mensen die naar STUTTGART en HAMBURG en ROTTERDAM moesten, WAHAA ICH SAG'S DIR ECHT EH) en uiteindelijk zijn we tegen zes uur 's ochtends afgeleverd bij Rotterdam CS. De prijs van dit alles was niet zo hoog als een paar posts hierboven, maar zat wel tegen de vierhonderd euro aan. Allemaal op kosten van de Deutsche Bahn :)
  • Ook een paar weken terug, de IC van Leer naar Bremen. Er was al omgeroepen dat er tussen Bad Zwischenahn en Oldenburg een trein auf der Strecke liegengeblieben, dus tot stilstand gekomen was en dat wij daar niet langs zouden kunnen. Bij aankomst in Bad Zwischenahn werd er na enig wachten omgeroepen dat we vanaf het busstation een vervangende bus konden nemen naar Oldenburg, en vanaf daar weer verder konden reizen. Wij met z'n allen braaf de bus in, naar Oldenburg, en kijken of er verder nog iets regionaals naar Bremen reed. Opeens werd er daar omgeroepen dat er een IC zou binnenrijden naar Bremen. De hele meute naar het perron, en welke trein kwam daar aan? Juist :D
  • Een paar jaar terug reed ik door het noorden van Tsjechië heen, van Děčín naar Rybniště, als ik het goed heb. Ik maakte een praatje met de conductrice en die wilde graag weten wat je voor zo'n Interrailpas nou betaalde. Toen ik haar de prijs liet zien moest ze glimlachen: "Halbes Auto!"

BerichtGeplaatst: 22 jul 2014, 09:55 
Sprinter

Ah, de ICE Basel - Amsterdam. Laat ik dan ook maar eens mijn verhaal van vrijdag vertellen.
Om 15:13 vertrok de ICE pünktlich uit Basel. Wij vonden onze gereserveerde zitplaats en gingen zitten, tijd om te genieten van het landschap/slapen/te lezen. Helaas kwam daar al snel een eind aan. In Müllheim stond de ICE wel erg lang stil, en als je dan buiten treinpersoneel in een kluitje bij elkaar ziet staan weet je dat er iets goed mis is. Uiteindelijk werd er dan ook omgeroepen dat we een technisch probleem hadden en dat ons treinstel moest worden leeggeruimd. Alle Nederlanders moesten dus met hun koffer in het andere treinstel stappen, en met een ruim half uur vertraging vervolgden we onze reis. Helaas bleef het daar niet bij, er werd namelijk omgeroepen dat reizigers richting Nederland in Karlsruhe moesten overstappen op een ICE naar Frankfurt hbf en daar de eerstvolgende ICE naar Nederland moesten nemen. Dat was wel een teleurstelling, ik had toch wel gehoopt dat er ergens een vervangende ICE klaar zou staan waardoor de vertraging niet nog groter zou worden. Door deze 'oplossing' liepen we meteen anderhalf uur vertraging op en bovendien moesten we 2 keer overstappen, niet zo'n pretje met alle koffers. Uiteindelijk tussen Karlsruhe en Frankfurt maar even in de restauratie gezeten en geproost op een hopelijk verder goed verloop van de reis. Helaas.

Aangekomen in Frankfurt valt er nog geen ICE te bekennen op het perron. Dat is niet heel gek, het is immers nog een half uur tot vertrek. Maar er blijft maar geen ICE komen en ondertussen zouden we moeten vertrekken. Had de ICE vanuit Nederland dan een grote vertraging? Uiteindelijk wordt er omgeroepen dat de trein later zal vertrekken omdat de trein te laat van het opstelterrein afgehaald is. *Zucht*, kon de DB dan ook helemaal niks goed doen die dag? Vanuit Frankfurt werd er met +30 vertrokken waardoor de totale vertraging voor veel Nederlanders opliep tot 2 uur. Bij een aantal grote stations waren dan ook nog eens de perrons bezet waardoor we in Nederland aankwamen met 2,5 uur vertraging. Uiteindelijk nog maar net de laatste trein nar huis kunnen halen dus.

BerichtGeplaatst: 12 sep 2014, 17:31 
Intercity

Een trip mee gemaakt maar dat was meer de duur van de rit wat t zo ze gek maakt. Uit tijdswinst 4 jaar geleden een dag eerder uit Finland vertrekken vanuit Tampere helemaal naar Bremen. Eerst de trein

Dag 1
Tampere > Turku 3u
5u wachten in Turku
Turku > Stockholm 10u (met de boot)
Dag 2
'S ochtendsvroeg aankomen in stockholm 4u wachten op het station
Stockholm > Kopenhagen 4u
Kopenhagen weer 3u wachten
Kopenhagen > Hamburg 4u
Hamburg 1u wachten dmv vertraging
Hamburg > Bremen
Dag 3
Net na middernacht in Bremen aangekomen in de hostel

Het mooie was dat ik in de hostel een briefje zag hangen van de vluchten die vanaf bremen gaan en wat denk je dr ging er ook 1 naar Tampere :-/.

Een andere was dat ik van Dubrovnik naar Sarajevo ging. Eerst met de bus 's ochtendsvroeg waarvan de tickets waren dubbelgeboekt moesten we gaan staan 4 uur lang. Halverwege ergens konden we weer gaan zitten. In Mostar gingen we eruit omdat we heel snel in 3u de stad wilden zien. Toen met de trein verder naar Sarajevo eerst een vertraging van 1u toen in een overvolle trein met nauwelijks dragende hitte (was ook de warmste dag in jaren). Vervolgens halverwege stopten we opeens. Toen na 1u bleven we staan. En zagen we passagiers buitenlopen. Wij ook naar buiten en we hoorde van de conducteur dat het spoor gerepareerd moest worden. 4 uur laten wachten op het spoor en lek geprikt door de muggen kwam er een andete boemeltrein met technici (die naam mogen ze nog niet eens dragen) die het spoor repareerden en plots hoorden we het fluitje en iedereen er weer in. Na middernacht in Sarajevo helemaal verlaten. Konden op goed geluk nog wel de hostel vinden waarvan de hostess nog thuis was. Een rit van pakweg 1,5 uur waar we 6u over gedaan hebben.

BerichtGeplaatst: 02 jan 2015, 08:38 
Trans-Siberië Express

Leuk topic.

Mijn ervaringen:

LEUKSTE
+ Ik zag naakte mensen rennen in de trein Perpignan-Barcelona in 2000 :D. Het zou wel kunnen dat er waren nederlanders, meisjes>1.80M met blond haar bestaan niet in andere landen. Forum-leden misschien? Helaas heb ik dit nooit meer meegemaakt ;(
+ Grote feesten in treinen in Servie, Oekraine, Moldavie; waar iedereen brood en wijn/bier deelt, wat een feest. Helaas spreek ik niet de talen en dit vind ik altijd jammer, behalve in Moldavie waar de taal is makkelijker voor mij.
+ In slovenie werd ik uitgenodigd bij een bruiloft :D. Nabij Nova Gorica. Echt leuk. En ik kon wel met die mensen daar communiceren, iedereen studeerd Italiaans daar denk ik.
+ Werd ook uitgenodigd bij friezen bij een grote feest in Stavoren, in de trein Leeuwaarden-Sneek. :)
+ In oostenrijk hielp ik een omatje om de trein Villach-Salzburg. Het trein vertrok bijna zonder haar (en ik). Daarna had zij zo hard tegen de provodnik geschreeuwd, dat ik in de business class zitten kon (4 stoelen per coupe en gratis koffee/the :D)

GEKSTE
+/- In Servie was mijn trein ontspoord. De trein rijdt 10/15KM/h op een zijspoor dus niemand echt geblesseerd. Wij moesten daarna 2km naar het station lopen, een beetje in de modder. Er waren Amerikaanse toeristen met flipflops, en dat was niet leuk.
Op het station moest ik 1 uur met politie praten, zij wilde mij naar het ziekenhuis meenemen want ik had bloed op mijn t-shirt ivm neus tegen het raam rijdens het ontsporing, ik wilde niet, eindeloos onderhandelen met de 3 woorden servich die ik ken :D ("DOBRO SAM, DOBRO SAM, NE NE NE NE KLINIK :lol: )

VRESELIKSTE
- 3 uren geblokeerd in een trein tussen Purmerend en Zaandam.
Ik snap nog steeds echt niet waarom wij konden niet uitstappen en lopen. Wij waren 2 km van Oostzaan, naast een fietspad. Dramatisch.

BerichtGeplaatst: 02 jan 2015, 13:43 
Trans-Siberië Express

Citeer:
+ Grote feesten in treinen in Servie, Oekraine, Moldavie; waar iedereen brood en wijn/bier deelt, wat een feest. Helaas spreek ik niet de talen en dit vind ik altijd jammer, behalve in Moldavie waar de taal is makkelijker voor mij.
Deze ervaring kan ik sinds afgelopen zomer ook aan mijn lijstje toevoegen. Ik heb dit soort verhalen wel eens gelezen over de lange afstandstreinen, met de aanbeveling om zelf ook iets mee te nemen om uit te delen. Maar ik maakte dit mee in een lokaal treintje in Moldavië. Iedereen praat met elkaar en alles wordt gedeeld, bier wordt gedronken als frisdrank. Erg leuk :D

BerichtGeplaatst: 02 jan 2015, 14:57 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Citeer:
Deze ervaring kan ik sinds afgelopen zomer ook aan mijn lijstje toevoegen. Ik heb dit soort verhalen wel eens gelezen over de lange afstandstreinen, met de aanbeveling om zelf ook iets mee te nemen om uit te delen. Maar ik maakte dit mee in een lokaal treintje in Moldavië. Iedereen praat met elkaar en alles wordt gedeeld, bier wordt gedronken als frisdrank. Erg leuk :D
Ja! :D
Soms heb ik niks mee, en ik voel altijd dan slecht want ik heb dan niks te delen :)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00