World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 11 dec 2017, 14:07

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06 mei 2014, 09:57 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Dat is een goed idee, ik probeer er zeker bij te zijn hopelijk kan ik een goedkope sparpreis via de CNL boeken. Rondje van Mctrevor lijkt me wel leuk vooral als het weer goed is.

BerichtGeplaatst: 06 mei 2014, 10:40 
Trans-Siberië Express

Een rondje maken kan wel, maar het rondje begint en eindigt dan in Leer. Ik vind het een goed idee, maar het nadeel is wel dat Nieuweschans voor mensen uit het zuiden wel erg ver weg is.

Pluspunt is dat het Niedersachsenticket al in Groningen geldig is. We kunnen dan in Groningen beginnen.

Je kunt een perfect rondje maken, namelijk Bremen en dan naar het zuiden en via Rheine langs de Ems weer neer Leer. Ik raad aan om het rondje met de klok mee te doen, dus beginnen met Leer-Bremen en eindigen met Rheine-Leer, omdat het traject Leer-Bremen erg gevoelig is voor vertragingen.

BerichtGeplaatst: 06 mei 2014, 12:07 
Trans-Siberië Express

Leuk idee. Bremen (en Osnabrück) heb ik nog nooit bezocht.

@Mctrevor, ga je mee?

BerichtGeplaatst: 06 mei 2014, 13:02 
Maglev

Citeer:
Een rondje maken kan wel, maar het rondje begint en eindigt dan in Leer. Ik vind het een goed idee, maar het nadeel is wel dat Nieuweschans voor mensen uit het zuiden wel erg ver weg is.

Pluspunt is dat het Niedersachsenticket al in Groningen geldig is. We kunnen dan in Groningen beginnen.

Je kunt een perfect rondje maken, namelijk Bremen en dan naar het zuiden en via Rheine langs de Ems weer neer Leer. Ik raad aan om het rondje met de klok mee te doen, dus beginnen met Leer-Bremen en eindigen met Rheine-Leer, omdat het traject Leer-Bremen erg gevoelig is voor vertragingen.
Zeg heldere Harrie, zit je nu gewoon hetzelfde te vertellen als wat ik hiervoor al zei? Vertraging op dat traject valt reuze mee hoor, misschien alleen als jij er reist. Bovendien mag je tussen Leer en Bremen de Intercity nemen met je Niedersachsen ticket. Bovendien genoeg treinen op dat traject. Anyway, Niedersachsen ticket geldig vanaf Groningen is een tijdelijke actie (t/m 11 mei). Geen idee wanneer ze die actie weer hebben.

Niedersachsen-ticket:

Een dag onbeperkt reizen met de regionale treinen door Nedersaksen (DE) vanaf Groningen.
Met het Niedersachsen-ticket reist u met maximaal 5 personen een hele dag met alle regionale treinen en het openbaar vervoer door Nedersaksen, Bremen en Hamburg.

Geldig van 14 april t/m 11 mei 2014 vanaf alle treinstations aan het Wiederline traject (Groningen-Leer)

BerichtGeplaatst: 06 mei 2014, 13:03 
Maglev

Citeer:
Leuk idee. Bremen (en Osnabrück) heb ik nog nooit bezocht.

@Mctrevor, ga je mee?
Wie weet, Kuba. :lol:

BerichtGeplaatst: 06 mei 2014, 13:46 
Trans-Siberië Express

Gewoon doen! Alleen al om het vooroordeel weg te nemen dat we treinfappers zijn :P

BerichtGeplaatst: 06 mei 2014, 14:18 
Maglev

Ik ben zelf ook wel een treinfapper hoor. Alleen in mindere mate. :P

BerichtGeplaatst: 06 mei 2014, 14:49 
Trans-Siberië Express

Nieuweschans en Groningen liggen wel in een uithoek. Dit is voor de mensen uit het zuiden en zuidoosten des lands niet te realiseren (verwacht ik). Kunnen geen vertrekplaats kiezen in het midden? Enschede?

Ik vind Bremen wel een leuke optie. Ik denk dat een rondje Niedersachsen te veel van het goede is. Enschede - Bremen is bijna 4,5u per Nahverkehr. Is dit wel haalbaar?

BerichtGeplaatst: 06 mei 2014, 14:58 
Trans-Siberië Express

Waarom niet? Destijds naar Barvaux kwam SvMp ook vanuit Leeuwarden, misschien moet iedereen aangeven of het haalbaar is of niet voor diegene die uit het zuiden komen.

BerichtGeplaatst: 07 mei 2014, 12:55 
Trans-Siberië Express

Citeer:
@Mctrevor, ga je mee?
Citeer:
Zeg heldere Harrie, zit je nu gewoon hetzelfde te vertellen als wat ik hiervoor al zei?
Zolang mctrevor dit soort reacties post hoeft hij er wat mij betreft niet bij te zijn.

Laatst gewijzigd door SvMp op 07 mei 2014, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 07 mei 2014, 12:57 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Waarom niet? Destijds naar Barvaux kwam SvMp ook vanuit Leeuwarden, misschien moet iedereen aangeven of het haalbaar is of niet voor diegene die uit het zuiden komen.
Barvaux was voor mij net haalbaar dus ik ben inderdaad meegegaan. Luxemburg is een brug te ver.
Groningen is ook goed haalbaar volgens mij, vergelijkbaar met Roosendaal.

Alleen moeten we dan er voor zorgen dat alle aansluitingen worden gehaald. Bremen - Leer gaat regelmatig fout en dan missen we de Arriva trein. Deze wacht niet. De Emsstrecke is minder gevoelig voor grote vertragingen.

Via Enschede kan ook, maar dan maken we extra kosten omdat we dan een stuk door Nordrhein Westfalen moeten reizen.

BerichtGeplaatst: 07 mei 2014, 13:21 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Nu maakt dat in het weekend niks uit als we op een SWT zouden reizen.

BerichtGeplaatst: 07 mei 2014, 14:11 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Citeer:
Barvaux was voor mij net haalbaar dus ik ben inderdaad meegegaan. Luxemburg is een brug te ver.
Groningen is ook goed haalbaar volgens mij, vergelijkbaar met Roosendaal.

Alleen moeten we dan er voor zorgen dat alle aansluitingen worden gehaald. Bremen - Leer gaat regelmatig fout en dan missen we de Arriva trein. Deze wacht niet. De Emsstrecke is minder gevoelig voor grote vertragingen.

Via Enschede kan ook, maar dan maken we extra kosten omdat we dan een stuk door Nordrhein Westfalen moeten reizen.
Ik bedoelde meer voor de mensen uit het zuiden die naar Bad Nieuweschans moeten reizen. :wink:

BerichtGeplaatst: 07 mei 2014, 14:22 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Ik bedoelde meer voor de mensen uit het zuiden die naar Bad Nieuweschans moeten reizen. :wink:
Dat heb ik begrepen, vandaar mijn vergelijking met Barvaux. Volgens mij is voor mensen uit het zuiden Groningen net zover als Roosendaal voor mensen uit het noorden.

BerichtGeplaatst: 07 mei 2014, 17:44 
Intercity

Land: België
Ik zou ook wel meewillen, maar vanuit België is dat onmogelijk.

als ik vrijdag niet moest werken kwam ik voor weekendje afgezakt naar Groningen en nam ik daar ergens een hotelletje maar ik moet werken op vrijdag. Dus helaas pinda kaas.

het zal voor een andere keer zijn vrees ik...

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00