World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 22 okt 2017, 00:03

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Forummeeting voorjaar 2015
BerichtGeplaatst: 20 mei 2015, 15:48 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Ligt eraan of het goed BBQ weer is, Timon91. ;-)

BerichtGeplaatst: 20 mei 2015, 17:24 
Maglev

Op 28 mei is het in ieder geval al wel raak :lol:

BerichtGeplaatst: 21 mei 2015, 08:17 
Trans-Siberië Express

Citeer:
5 mensen dus. Wat wordt nu de definitieve bestemming? Stolberg en Aachen? Simon is organisator en heeft het laatste woord.
Ik vind het prima.

Wel vind ik dat we de tijd zodanig moeten afspreken dat het voor iedereen goed mogelijk is om te komen.

Het idee Aachen/Stolberg lijkt sterk op het oorspronkelijke idee dat ik postte: Ook Aachen/Stolberg ligt in het gebied van het EuregioTicket.
Stakingen zullen niet plaatsvinden, DB en GDL zijn tot voorlopige afspraken gekomen en de komende weken wordt niet gestaakt.

Ik zal later vandaag even kijken naar de tijden.

BerichtGeplaatst: 22 mei 2015, 13:12 
Trans-Siberië Express

Het lijkt mij praktisch als we vanuit Venlo vertrekken. Ik vraag me af: wat is gunstiger qua prijs?
Venlo - Aachen is 1,5u, maar kan afgelegd worden met een NRW-ticket ad. € 8,40 p.p. als we met 5 personen zijn.
Je kunt doorrijden naar Heerlen of Maastricht, maar dat is weer duurder.

Lees op de site van Veolia dat het euregio-ticket ad. € 18,00 geldig is voor max. 2 volwassenen en 3 kinderen. Daar komt het tarief van Venlo naar Heerlen/Mestreech nog bij.
Dat lijkt mij via Venlo en vervolgens een NRW-ticket gunstiger.

BerichtGeplaatst: 24 mei 2015, 15:18 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Het lijkt mij praktisch als we vanuit Venlo vertrekken. Ik vraag me af: wat is gunstiger qua prijs?
Venlo - Aachen is 1,5u, maar kan afgelegd worden met een NRW-ticket ad. € 8,40 p.p. als we met 5 personen zijn.
Je kunt doorrijden naar Heerlen of Maastricht, maar dat is weer duurder.

Lees op de site van Veolia dat het euregio-ticket ad. € 18,00 geldig is voor max. 2 volwassenen en 3 kinderen. Daar komt het tarief van Venlo naar Heerlen/Mestreech nog bij.
Dat lijkt mij via Venlo en vervolgens een NRW-ticket gunstiger.
Euregioticket kost 18,00 euro; dus 9 euro per persoon + evt. nog een paar euro voor het geval we met een oneven aantal personen gaan.
NRW-ticket kost 42 euro voor 5 personen. Dat is 8,40 per persoon. Maar als we met minder dan 5 of meer dan 5 mensen reizen, dan is het NRW niet zo gunstig.

Vertrek vanuit Heerlen:
Trein naar Aachen/Stolberg vertrekt om xx:29. De vroegste trein die ik dan kan nemen is die van 12:29. Voorstel: Afspreken om 12:15.
Aankomst Aachen 13:01
Zowel NRW-ticket als Euregioticket is mogelijk.

Vertrek vanuit Venlo:
De trein naar Aachen vertrekt om xx:05. De vroegste trein die ik dan kan nemen is die van 12:05. Voorstel: Afspreken om 11:50.
Aankomst Aachen: 13:45
In dit geval is NRW Ticket de enige optie.

Nadeel van Venlo is dat het langer duurt voordat we in Aachen zijn. Reden daarvoor zijn oa. werkzaamheden. Vanaf Friesland wordt een reisvoorstel gedaan via Eindhoven, een flinke omweg. Vanuit richting Nijmegen krijg je te maken met busvervoer.

Ik verwacht dat we met z'n 4-en of 5-en zijn (Raver, Timon, Accelerat, Kuba en ik; van Kuba heb ik niets meer gehoord).

Kosten:
3 personen: Euregio 36/3=12 p.p., NRW ticket 42/3=14 p.p.
4 personen: Euregio 36/4=9 p.p., NRW ticket 42/4=10,50 p.p.
5 personen: Euregio 54/5=10,80 p.p., NRW ticket 42/5=8,40 p.p.

Voor mij maakt het uiteindelijk niet zo veel uit. Het scheelt 44 minuten aankomst in Aachen. De reis vanuit Venlo is leuker (meer Duitsland, minder Nederland).
Leuke van het Euregioticket is dat ze de vrijheid hebben om zelfs vanuit Luik/Maastricht terug te reizen. En voor de mensen die geen vrij reizen bij de NS hebben: Euregioticket geldt tot Roermond.

Raver en Timon, hebben jullie vrij reizen via de NS? Zo ja, dan is Heerlen gunstiger. Zo niet dan zal Venlo denk ik voor jullie gunstiger zijn qua prijs. Ik heb zelf vrij reizen op het Nederlandse spoor.

Laatst gewijzigd door SvMp op 24 mei 2015, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 24 mei 2015, 15:31 
Maglev

Volgens mij gaat Accelerat ook nog mee, of heb ik dat mis? Via Venlo lijkt mij leuker, maar gezien de werkzaamheden is dat wellicht wat minder handig. Ik heb vrij reizen binnen Nederland, dus qua prijs maakt het Nederlandse stuk voor mij niet uit. Als we met 4 of 5 zijn is het €10,50 of €8,40 pp met een NRW-ticket, met een Euregio-ticket is het €9,00 of €10,80, dus zo heel veel maakt het niet uit qua prijs als we met 5 of minder zijn. Welke trein we als eerste nemen hangt van SvMp af, die moet het verste reizen. Vanuit Enschede kan ik in Venlo de trein van 10:05 nemen of in Heerlen de trein van 11:01.

BerichtGeplaatst: 24 mei 2015, 16:25 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Volgens mij gaat Accelerat ook nog mee, of heb ik dat mis? Via Venlo lijkt mij leuker, maar gezien de werkzaamheden is dat wellicht wat minder handig. Ik heb vrij reizen binnen Nederland, dus qua prijs maakt het Nederlandse stuk voor mij niet uit. Als we met 4 of 5 zijn is het €10,50 of €8,40 pp met een NRW-ticket, met een Euregio-ticket is het €9,00 of €10,80, dus zo heel veel maakt het niet uit qua prijs als we met 5 of minder zijn. Welke trein we als eerste nemen hangt van SvMp af, die moet het verste reizen. Vanuit Enschede kan ik in Venlo de trein van 10:05 nemen of in Heerlen de trein van 11:01.
Je hebt gelijk. Ik heb Accelerat vergeten te noemen. Ik ga mijn vorige post corrigeren. We gaan dus met z'n 4-en of 5-en (afhankelijk van of Kuba mee gaat).

Het hangt inderdaad van mij af doordat ik helemaal noordelijk woon. Daarom heb ik in mijn overweging ook de mogelijke afspreek-tijden genoemd, die heb ik aangepast aan mijn mogelijkheden.

Door die werkzaamheden duurt de reis naar Venlo ongeveer een half uur langer. Verschilt per richting waar vandaan gereisd wordt. Als de rest moet betalen voor de Nederlandse treinen, dan is Venlo wel voordeliger, want we hoeven dan niet heel Limburg door. Als we allemaal vrij reizen hebben, dan is Heerlen wat handiger denk ik.

BerichtGeplaatst: 24 mei 2015, 21:26 
Trans-Siberië Express

We zijn met 5 personen: Timon, Accelerat, SvMp, Martijn en Raver. Van Kuba heb ik niets vernomen.
Persoonlijk prefereer ik Venlo boven Heerlen of Maastricht, omdat ik moet betalen (wel met korting gelukkig).
Bovendien zijn we met 5 mensen en is een NRW-ticket dus voordeliger.

Zie dat er alleen werkzaamheden zijn tussen Venray en Venlo. Vanaf Venray is het nog 20 minuten met de bus.
Voor mij kost een retour Duiven - Venlo € 19,40 tegenover € 26,40 voor Roermond. Naar Heerlen betaal ik 30 euro. Dit vind ik tamelijk prijzig.

Via Venlo?

BerichtGeplaatst: 25 mei 2015, 10:55 
Trans-Siberië Express

Zoals ik al schreef: Mij maakt het niet uit omdat ik een abonnement heb.

Venlo vind ik prima, mits we dan de trein van 12:05 nemen.
Ik stel voor: 11:50 in de hal van station Venlo. Ik zal er ver van tevoren zijn omdat mijn aansluiting zeer slecht is. Mocht je met jouw aansluiting die 11:50 niet halen, dan kun je natuurlijk ook later komen als je de trein van 12:05 maar haalt :D

Naar mijn weten staat in Venlo een Duitse kaartautomaat. Is dat nog steeds zo? Dan kunnen we daar een NRW-ticket kopen. Zo niet, dan koop ik vooraf via internet een NRW-ticket.

@raver: Kijk hier even https://www.kruidvat.nl/trein-dagkaart/p/2082039 (openen met rechtermuisknop in nieuw venster), dat scheelt een hoop geld. Je kunt ze via internet zelfs bestellen, maar zaterdag zag ik ze bij Kruidvat nog volop in de winkel liggen. Is ook handig voor de anderen die niet vrij reizen hebben.

Laatst gewijzigd door SvMp op 25 mei 2015, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 25 mei 2015, 12:53 
Trans-Siberië Express

De treinen vanuit Venlo richting Duitsland vertrekken altijd om 5 minuten over het hele uur. In principe kan ik om 11.52 in Venlo zijn.

BerichtGeplaatst: 25 mei 2015, 13:33 
Trans-Siberië Express

Citeer:
De treinen vanuit Venlo richting Duitsland vertrekken altijd om 5 minuten over het hele uur. In principe kan ik om 11.52 in Venlo zijn.
Toch Heerlen genoemd, maar het is inderdaad 12:05. Post gewijzigd. Als jij om 11:52 kan zijn, heb je een perfecte aansluiting.

BerichtGeplaatst: 25 mei 2015, 14:36 
Trans-Siberië Express

Helemaal goed. Uiteraard ff kijken wat de rest doet.
Zal morgen een Kruidvat-kaartje halen. Bedankt voor de tip overigens.

BerichtGeplaatst: 25 mei 2015, 14:47 
Trans-Siberië Express

Ik moet zelf helaas uiterlijk de trein om 17h32 vanuit Aachen terug richting NL hebben. Vermoedelijk zal ik dus zelf al eerder afhaken.

BerichtGeplaatst: 26 mei 2015, 22:35 
Site Admin

Citeer:
Naar mijn weten staat in Venlo een Duitse kaartautomaat. Is dat nog steeds zo? Dan kunnen we daar een NRW-ticket kopen.
Ja. Alleen had ie in het verleden nog wel eens moeite met Nederlandse pinpassen, maar in dat geval mag je (na het gemeld te hebben) meestal in Mönchengladbach je kaartje halen :)

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 27 mei 2015, 10:37 
Maglev

Ik heb geen zin in de bus en neem de trein via Utrecht en Eindhoven, ik zal (ervan uitgaande dat alles goed gaat) om 11:41 in Venlo zijn.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00