World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 16 dec 2017, 21:49

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: treinreiswinkel
BerichtGeplaatst: 25 dec 2015, 13:34 
Intercity

Land: België
We overwegen om morgen of overmorgen een citytrip te maken via de treinreiswinkel.
Weet iemand of dit zo kortbij nog mogelijk is (met de feestdagen...) om dit gedaan te krijgen?

Berichtonderwerp: Re: treinreiswinkel
BerichtGeplaatst: 25 dec 2015, 15:15 
Trans-Siberië Express

De Treinreiswinkel op zon- en feestdagen gesloten. Maandag kun je er op z'n vroegst weer heen.

Jouw vraag is zo algemeen dat het onmogelijk is om een zinnig antwoord te geven.

Als je naar Treinreiswinkel toe gaat, kun je direct betalen en direct de tickets ontvangen. Maar dan kun je pas na de kerst weg.

Wil je tijdens kerst weg of niet afwachten tot de treinreiswinkel open is: Je kunt via Deutsche Bahn ook Europaspezials kopen via internet. Je moet dan vanuit Duitsland vertrekken of in Duitsland aankomen en geen bijzonderheden zoals fietsen hebben. In Duitsland komen is niet zo moeilijk: Een ticket Enschede - Gronau of Heerlen - Aachen kost weinig. Wat soms ook voordelig is, is voor een enkele reis 2 Europaspezials boeken: <Nederlandsstation> - <Duits station> en <Duits station> - <Eindbestemming>. Betalen met Credit Card en ticket. Uiteraard is het ook mogelijk om naar een loket van Deutsche Bahn te gaan, al zijn de openingstijden deze dagen ook niet bepaald ruim.

Ik vraag mij dus af of je die Treinreiswinkel wel nodig hebt. Goedkope treintickets moeten wel enkele dagen van tevoren. Als je nu weg wilt, betaal je de hoofdprijs. Ik denk dat maandag vertrekken op z'n vroegst haalbaar is. Daar kan ook Treinreiswinkel niets aan veranderen.

Overnachting is het gemakkelijkst van alles: Gewoon via een website.

BerichtGeplaatst: 25 dec 2015, 15:50 
Intercity

Dank voor de reactie. Ik wou een citytrip (nachttrein + logies) nemen richting Praag of Boedapest. Hoopte van morgen te vertrekken, zal dus eigen denk/planwerk worden.
Zelf plannen is leuk, maar zo dichtbij verkoos ik de gemakkelijke weg...
Met de DB ben ik helemaal niet vertrouwd maar ik moet persé eventjes weg, zal nogmaals in de DB-website kruipen dan.

Ik hoopte ook een beetje dat als ik een citrytrip aankocht buiten de kantooruren, er automatisch 'geboekt' werd. Zoals bij een vliegvakantie bvb...
M'n excuses voor m'n onduidelijke vraag daarnet.

BerichtGeplaatst: 25 dec 2015, 16:55 
Trans-Siberië Express

Als jij morgen weg wil dan mag dat geen probleem zijn. Via de websites van de spoorwegmaatschappijen kun je tickets boeken en direct uitprinten. Echter je betaalt vlak voor vertrek wel de hoofdprijs. Sneller en makkelijker is het om de vliegtuig te nemen. Dan is boeken helemaal een peuleschil.

BerichtGeplaatst: 26 dec 2015, 15:47 
Maglev

Citeer:
Als jij morgen weg wil dan mag dat geen probleem zijn. Via de websites van de spoorwegmaatschappijen kun je tickets boeken en direct uitprinten. Echter je betaalt vlak voor vertrek wel de hoofdprijs. Sneller en makkelijker is het om de vliegtuig te nemen. Dan is boeken helemaal een peuleschil.
Dan wil er eens iemand specifiek met de nachttrein op reis en komt op dit TREINforum om raad vragen...

...om dan als antwoord te krijgen dat het met het vliegtuig allemaal makkelijker gaat :roll:

BerichtGeplaatst: 26 dec 2015, 16:41 
Intercity

Citeer:
Citeer:
Dan wil er eens iemand specifiek met de nachttrein op reis en komt op dit TREINforum om raad vragen...

...om dan als antwoord te krijgen dat het met het vliegtuig allemaal makkelijker gaat :roll:

Dat is dan ook de steenharde waarheid.

BerichtGeplaatst: 26 dec 2015, 22:57 
Trans-Siberië Express

Er stond volgens mij in dat hij/zij perse weg wilde en als opties Boedapest en Praag noemde. Dan is toch de vliegtuig de beste mogelijkheid. Tickets zijn zo geboekt en je bent er zo. Als je echt weg wil per trein zonder gedoe dan zou je bijv. Luxemburg kunnen overwegen. Misschien is topicstarter al vertrokken?

BerichtGeplaatst: 27 dec 2015, 02:23 
Site Admin

Land: Nederland
Goedkope tickets binnen Duitsland zijn last-minute ook nog wel regelmatig te vinden op http://www.ltur.com/de/bahn.html

En wat betreft het vliegadvies, het kan zijn dat dat goedkoper is maar er werd gevraagd naar een treinreis, en daarnaast is dit inderdaad een treinreisforum.

Thuisblijven of lopen is nog goedkoper maar daar zijn andere fora voor, laten we het hier zoveel mogelijk bij de treinen houden :wink:

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 27 dec 2015, 23:44 
Intercity

Inderdaad, het was de bedoeling om met de trein 'relaxed' weg te gaan. Daarom koos ik een voorgekauwde reis via de treinreiswinkel. Jammer genoeg kon ik niets boeken omdat het toen kerst + weekend was.
Ondertussen een vliegtrip gekozen... :?
Volgende keer moet ik er maar vroeger aan denken en beter plannen hé. :lol:

Ik kijk al uit naar de écht relaxte treinreis deze zomer. Nog geen idee waarheen, ik eindig alleszins met enkele dagen Ohrid (met de bus via Skopje/Bitola)

Prettige feesten alvast, en een super-trein-jaar dat er aankomt!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00