World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 22 okt 2017, 00:12

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: SNCF TGV logica ?
BerichtGeplaatst: 01 jan 2016, 23:05 
Offline
Maglev

Lid geworden op: 30 apr 2010, 01:11
Berichten: 313
Je krijgt toch echt kop noch staart aan de manier waarop de SNCF TGV-verbindingen organiseert.

Zo viel me vanavond deze TGV 6866 op :
Marseille 0614 - Aix en Pce TGV 0629 - Valence TGV 0716 - ... - Nancy 1211 - Metz 1253
Prima rechtstreekse verbinding tussen de Provence en het noordoosten van Frankrijk.

...behalve voor wie vanuit Avignon wil vertrekken want daar stopt die TGV niet.

Van daaruit moet het via deze totaal onaantrekkelijke verbinding met twee overstaps en een bus.
Avignon TGV 0715 - Marne la Vallée-Chessy 1018 (TGV 5065)
Marne la Vallée-Chessy 1031 - Lorraine 1145 (TGV 5479)
Lorraine 1155 - Nancy 1230 (Bus 68163) of Lorraine 1155 - Metz 1230 (Bus 68133)

Dan kan ik me toch alleen maar afvragen wat Avignon de SNCF misdaan heeft ?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: SNCF TGV logica ?
BerichtGeplaatst: 02 jan 2016, 07:19 
Offline
Trans-Siberië Express

Lid geworden op: 19 okt 2008, 12:05
Berichten: 1074
Niet genoeg vraag naar een stop op dit station op dit tijdstip? Of wellicht past een stop niet in de dienstregeling van die TGV?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: SNCF TGV logica ?
BerichtGeplaatst: 02 jan 2016, 13:26 
Offline
Trans-Siberië Express

Lid geworden op: 03 aug 2008, 13:35
Berichten: 1291
Land: Nederland
Locatie: Tirana
Die logica is ver te zoeken in TGV verbindingen doorgaans. Zo had ik deze herfst een Brussel-Marseille TGV die op de heenweg feestelijk door Aix-en-Provence heen racete, terwijl er op de terugweg dan weer wèl gestopt werd. :roll:

_________________
Állítsa meg a korrupció, MÁV!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: SNCF TGV logica ?
BerichtGeplaatst: 02 jan 2016, 17:20 
Offline
Trans-Siberië Express
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13 jun 2010, 00:10
Berichten: 898
Land: Nederland
Locatie: Breda
Het is inderdaad lastig om er in Frankrijk een touw aan vast te knopen. Ik heb twee keer een dagje rond TGV Haute Picardie rondgehangen jaren geleden. Ergens in de middag was er beide keren een gat van twee uur waarbij er geen enkele trein passeerde. Het station werd ook afgesloten voor iedereen.

_________________
mulțumesc


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: SNCF TGV logica ?
BerichtGeplaatst: 03 jan 2016, 20:42 
Offline
Trans-Siberië Express

Lid geworden op: 03 aug 2008, 13:35
Berichten: 1291
Land: Nederland
Locatie: Tirana
Dat zou het zogeheten werkvenster (of iets dergelijks) zijn, het schijnt dat dit op alle TGV lijnen in Frankrijk is ingevoerd: Een preventieve periode voor baancontrole en eventuele werkzaamheden. Maar als ik bijvoorbeeld tussen Parijs en Lyon kijk, rijdt er nog altijd minstens 1x per uur een trein in beide richtingen.

Bruno, weet jij hier toevallig iets over?

_________________
Állítsa meg a korrupció, MÁV!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: SNCF TGV logica ?
BerichtGeplaatst: 04 jan 2016, 08:41 
Offline
Trans-Siberië Express

Lid geworden op: 08 jul 2010, 15:17
Berichten: 523
SNCF logica is vrij simpel: het netwerk is gemaakt voor "point-to-point" reizen. In tegenstelling tot DB bijvoorbeld.
Het is 100% yield management.

Dus hoogstwaarschinlijk is er niet genoeg vraag voor directe verbindingen tussen Avignon en Noord-oost frankrijk.
Citeer:
Dat zou het zogeheten werkvenster (of iets dergelijks) zijn, het schijnt dat dit op alle TGV lijnen in Frankrijk is ingevoerd: Een preventieve periode voor baancontrole en eventuele werkzaamheden. Maar als ik bijvoorbeeld tussen Parijs en Lyon kijk, rijdt er nog altijd minstens 1x per uur een trein in beide richtingen.
Dis is volgens mij alleen maar s'nacht. Op het HSLParis en Lyon is er een trein elke 5 minuten trouwens...


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: SNCF TGV logica ?
BerichtGeplaatst: 04 jan 2016, 19:33 
Offline
Trans-Siberië Express

Lid geworden op: 08 apr 2007, 20:23
Berichten: 749
Citeer:
Citeer:
Dat zou het zogeheten werkvenster (of iets dergelijks) zijn, het schijnt dat dit op alle TGV lijnen in Frankrijk is ingevoerd: Een preventieve periode voor baancontrole en eventuele werkzaamheden. Maar als ik bijvoorbeeld tussen Parijs en Lyon kijk, rijdt er nog altijd minstens 1x per uur een trein in beide richtingen.
Dis is volgens mij alleen maar s'nacht. Op het HSLParis en Lyon is er een trein elke 5 minuten trouwens...
Die is niet alleen 's nachts maar ook overdag. En ook op andere lijnen dan alleen de HSL's. Maar als ik me niet vergis, probeert men in Frankrijk hier wel van af te komen.

Groetjes,
Rian


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.
[ GZIP: Off ]