World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 20 okt 2017, 15:14

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Talencafé
BerichtGeplaatst: 20 jan 2016, 12:08 
Thalys

Note: hoewel onderstaand bericht absoluut non-commerciële bedoelingen heeft, ben ik mij bewust van het feit dat het als ongewenste reclame kan overkomen. Indien het bericht inziens de moderators niet thuishoort op dit forum, mag deze uiteraard verwijderd worden.

~ Altijd al eens 中國, Deutsch, Pусский of misschien zelfs Azərbaycan willen leren? Lees snel verder! ~

Beste medeforummers,

Sinds kort ben ik organisatielid van een talencafé in Amsterdam, waar wij uiteraard zo veel mogelijk bezoekers voor willen werven. Het concept van het talencafé is hetzelfde als een doorgaans bezoek aan een café, echter staat het communiceren in een vreemde taal hier centraal. Gezien ik op dit forum vast niet de enige met een liefde voor talen ben, leek het mij een goed idee om jullie op dit café te attenderen (:

De meetings vinden iedere donderdag plaats van 20:00 - 22:00 in buurtcentrum De Meevaart te Amsterdam-Oost. Deze locatie is dichtbij treinstation Amsterdam Muiderpoort, met diverse belangrijke verbindingen in richtingen als Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Zwolle. De avonden zijn geheel zonder verplichtingen, zodoende iedereen kan komen en gaan wanneer hij of zij wilt. Enige kosten zijn eventuele drankjes, welke nog minder dan twee euro kosten. Zie voor meer informatie de Facebook pagina: https://www.facebook.com/ILCAmsterdam/?fref=ts.

Afbeelding

Hopelijk tot binnenkort! =]

Sophie,
rest van het ILCA team.

Laatst gewijzigd door Rammmetje op 20 jan 2016, 20:08, 3 keer totaal gewijzigd.

Berichtonderwerp: Re: Talencafé
BerichtGeplaatst: 20 jan 2016, 17:53 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Tof! Ik sta nu net op het punt om op reis te gaan, maar in februari kunnen jullie mij zeker verwachten. :)

BerichtGeplaatst: 20 jan 2016, 20:11 
Thalys

Citeer:
Tof! Ik sta nu net op het punt om op reis te gaan, maar in februari kunnen jullie mij zeker verwachten. :)
Super! In februari ben ik deels zelf op reis, maar dan zullen de overige organisatieleden je van harte welkom heten!

BerichtGeplaatst: 21 jan 2016, 12:40 
Trans-Siberië Express

Als ik weer in NL ben de loop van 2016 zal ik jullie zeker bezoeken!

BerichtGeplaatst: 21 jan 2016, 23:13 
Trans-Siberië Express

Leuk initiatief. Is naar mijn idee wel een keer het bezoeken waard.

BerichtGeplaatst: 22 jan 2016, 02:19 
Site Admin

Het gaat niet over vliegtuigen, dus namens het beheer keur ik het bij deze goed. 8)

Verder leuk initiatief :D

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 22 jan 2016, 07:58 
Trans-Siberië Express

Lijkt mij inderdaad leuk.

Jammer dat er geen "gewone" website is waar alle informatie geordend op staat. Wat ik wel zou willen weten is hoe het concreet in zijn werk gaat. Ik spreek enigszins Frans, dus een gesprek in een talencafé Frans zou ik wel kunnen voeren en zo er van kunnen leren. Maar wat als je nog geen woord van een bepaalde taal spreekt?

Een ander nadeel voor mij is dat het op donderdagavond is. Vrijdagavond zou mij veel beter uit komen, omdat het toch laat wordt.

Mijn verlanglijstje bestaat uit Russisch, Pools en Lets. Wanneer komen deze aan bod?

BerichtGeplaatst: 22 jan 2016, 09:45 
Maglev

Leuk initiatief! Ik zou graag meedoen, maar doordeweeks is het qua reistijd en afstand niet handig. Zoals het er nu voor staat ga ik binnenkort in Twente aan een fulltime baan beginnen, dan wordt het qua planning vrij lastig :(

BerichtGeplaatst: 22 jan 2016, 12:42 
Thalys

Wauw, wat een leuke reacties! Ontzettend fijn om te horen dat er zoveel animo voor is! En dat het bericht goedgekeurd is, natuurlijk :]

Jammer dat de donderdagavond en/of locatie voor enkele lastig wordt, maar uiteraard begrijpelijk.

Als antwoord op de vraag van SvMp:
bedankt voor je tip over een duidelijke conceptomschrijving op een op zichzelf staande website. Het zou inderdaad een goed idee zijn. Het talenaanbod bestaat puur uit de nationaliteiten en verdere talenkennissen van de aanwezigen op de avond zelf. Gisteren waren er bijvoorbeeld naast Nederlanders ook een Duitser en Franse, wat een uitstekende gelegenheid bood voor degenen die deze talen wilden leren. Echter wilden enkele Nederlanders graag hun Spaans verbeteren, dus konden zij eventueel samen deze taal oefenen. Andere teamleden komen onder andere uit Guatemala (Spaans) en China, en een paar weken geleden waren er ook Brazilianen (Portugees) en een Kazach (Russisch) aanwezig bij het café. Doorgaans vindt het leren op informele wijze plaats middels gesprekken, maar soms wordt er ook pen en papier bij gepakt. Hopelijk beantwoordt dit je vraag. Zo niet, voel je vrij om nog meer te vragen! (Of het op een willekeurige donderdagavond zelf te ondervinden natuurlijk :))

BerichtGeplaatst: 22 jan 2016, 16:06 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Wauw, wat een leuke reacties! Ontzettend fijn om te horen dat er zoveel animo voor is! En dat het bericht goedgekeurd is, natuurlijk :
Iemand die zich net heeft geregistreerd en dit als eerste post plaatst, is meestal een spammert.
Iemand die al langer op het forum zit en al honderden andere berichten heeft geplaatst, is meestal geen spammer.
Citeer:
Jammer dat de donderdagavond en/of locatie voor enkele lastig wordt, maar uiteraard begrijpelijk.
Vanuit het noorden van Nederland is het nog wel een flinke reis. Dat kan wel eens een keer, maar dan is het weekend handiger.
Citeer:
...
Dus als ik het goed begrijp is het niet zo dat er gepland een bepaalde taal centraal staat, maar er is vrije inloopt en het hang dus af van wie aanwezig zijn en wat de behoefte is op de avond zelf.

BerichtGeplaatst: 22 jan 2016, 17:42 
Thalys

Citeer:
Citeer:
...
Dus als ik het goed begrijp is het niet zo dat er gepland een bepaalde taal centraal staat, maar er is vrije inloopt en het hang dus af van wie aanwezig zijn en wat de behoefte is op de avond zelf.
Ja, helemaal juist. Soms kan dat inderdaad vervelend zijn, maar met meerdere talen op het verlanglijstje zit er meestal wel iets van tussen. Nu zijn er eventueel meerdere talencafé's in Amsterdam en andere Nederlandse steden, maar die van ons is natuurlijk het gezelligst :wink:

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00