World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 16 dec 2017, 21:49

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Toekomst forum
BerichtGeplaatst: 19 jun 2016, 21:53 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Is het niet een idee een automatische melding te zetten bij berichten ouder dan 1 jaar "dat de informatie niet meer up to date zou kunnen zijn"?

BerichtGeplaatst: 20 jun 2016, 10:29 
Shinkansen

Of een archief?

BerichtGeplaatst: 20 jun 2016, 11:47 
Site Admin

Land: Nederland
Volgens mij moet het inderdaad vrij simpel zijn om berichten waarin langer dan X niet gereageerd is, automatisch naar een bepaald deel van het forum (het archief ofzo inderdaad) te verplaatsen...

En Chronos, welke technische kennis heb je precies in huis? (dit mag eventueel via PB)

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 20 jun 2016, 21:33 
Shinkansen

Citeer:
Volgens mij moet het inderdaad vrij simpel zijn om berichten waarin langer dan X niet gereageerd is, automatisch naar een bepaald deel van het forum (het archief ofzo inderdaad) te verplaatsen...

En Chronos, welke technische kennis heb je precies in huis? (dit mag eventueel via PB)
In het dagelijke leven ben ik een software ontwikkelaar voor een cloud-solution in de medische sector. In m'n vrije tijd praktische al de rest wat met internet te maken heeft. Ik heb in het verleden de nodige phpBB-fora (waar dit forum op draait) beheerd (zowel moderator, beheerder als technisch beheer). Moet wel toegeven dat het al enkele jaren geleden is dat ik er nog iets concreet mee heb gedaan, maar zoals ik nu zie is er niet gigantisch veel gewijzigd aan phpBB3.x
Voor verdere vragen ben ik altijd te vinden :)

BerichtGeplaatst: 12 aug 2016, 09:17 
Intercity

Ook al is het een rustig forum, offline halen zou ik erg zonde vinden.

Ik kan me voorstellen dat het zijn voorlichtende functie wat heeft verloren, het delen van reiservaringen vind ik daarentegen wel een unieke factor van dit forum. Voor mij persoonlijk hoeft dat niet eens aan InterRail trips of 100% treinreizen vast te zitten, maar wellicht dat de meningen van de leden hierover verschillen.

Zelf vind ik het namelijk altijd leuk om inspiratie op te doen en als het ware meegenomen te worden op reis.

Ik zal binnenkort zelf ook weer een verslag maken van een mooie trip :)

BerichtGeplaatst: 26 aug 2016, 14:55 
Site Admin

Offline halen gaat zeker niet gebeuren, die garantie geef ik hierbij :wink:

En ik weet dat ik al eerder heb gezegd dat er snel een reactie vanuit het beheer zou komen, en dat die er tot op heden nog steeds niet is. Echter wil ik nogmaals zeggen dat er, zeer binnenkort, een reactie vanuit het beheer komt. Ik vind het lastig om er een termijn aan vast te plakken omdat het niet voor 100% in mijn handen ligt, maar ik hoop toch wel binnen 2 weken.

Ik verzoek dus om nog een moment geduld alstublieft :mrgreen:

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 30 aug 2016, 18:41 
Trans-Siberië Express

Ook een kleine community heeft bestaansrecht (zolang het beheer de hosting rond krijgt).

BerichtGeplaatst: 14 sep 2016, 13:42 
Site Admin

Daarom zal hij ook blijven bestaan :wink:

En het lijkt bijna op de aankondiging van een nieuwe speelfilm zo, en ik heb dit al een aantal keer eerder gezegd. Maar er is nieuws onderweg, echt waar! :oops: :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 27 sep 2016, 09:29 
Site Admin

Hier dus: WorldOnRails.nl verandert van eigenaar: viewtopic.php?f=1&t=10417

Thomas

BerichtGeplaatst: 27 sep 2016, 11:24 
Trans-Siberië Express

Goede zaak. Ik hoop op een nieuw uiterlijk, betere vormgeving en dat het forum aantrekkelijk wordt voor potentiële nieuwe bezoekers.
Mijns inziens moet het niet enkel gaan over interrail, maar juist over internationaal treinreizen. Hiermee vergroot je de doelgroep.
Ben zoals ik eerder in dit topic heb aangegeven, bereid mee te denken.

BerichtGeplaatst: 28 sep 2016, 14:47 
Site Admin

Uiteraard ben ik erg blij, en toch ook wel trots, dat ik het "kindje" van Kees-Jan en Thomas over mag nemen, en verder mag laten groeien. 8)

In 2006, toen ik mij hier registreerde had ik nooit kunnen vermoeden dat ik 10 jaar later de eigenaar zou worden. Maar ik ben zeer gemotiveerd om van WorldonRails weer wat moois te maken. Een upgrade van het forum lijkt mij een eerste belangrijke stap, Een compleet nieuwe website een goede volgende. Ook ga ik de Facebookpagina en het Twitteraccount van WorldonRails onder mijn hoede nemen en wil deze weer nieuw leven in gaan blazen.

Wat mij betreft worden de 17 levensjaren van deze site dus minimaal verdubbeld, en is de 18e verjaardag van de site volgend jaar een goede gelegenheid voor de geboorte van een nieuw, "volwassen" WorldonRails.

Concreet zal ik mij eerst gaan richten op de verhuizing van de site naar mijn eigen hosting. In de tussentijd wil ik graag, met de "harde kern" hier, kijken naar hoe jullie de toekomst van WorldonRails voor jullie zien. Ik heb namelijk een redelijk uitgekristalliseerd plan in gedachten, maar wil jullie meningen niet verstoren met mijn visie. Uiteraard zal ik, op vrij korte termijn, mijn toekomstvisie hier uiteenzetten.

In de afgelopen periode hebben een aantal mensen hier aangegeven graag mee te willen denken of mee te willen helpen, hetgeen ik erg fijn vind. Omdat het mij een goede zaak lijkt met een nieuw, fris team aan de slag te gaan wil ik deze mensen vragen mij een bericht te sturen met hoe jij jezelf daar een mogelijke rol in ziet spelen. Uiteraard kan dat zich beperken tot het geven van advies of opmerkingen hier, maar dat kan ook meer zijn zoals webdesign, sitebouw, het helpen bij het herschrijven van alle teksten op de website, het schrijven van nieuwsberichten en/of relevante informatie, het modereren op het forum of wat je ook maar kan bedenken.
De enige kanttekening hierbij van mijn kant is dat vrijwillig wat mij betreft niet vrijblijvend is. Graag bouw ik namelijk een team op dat gedreven en gepassioneerd is om van WorldonRails weer een topsite te maken. Dit betekent niet dat je verplicht elke dag een uur op de site aanwezig moet zijn, maar ik wil wel graag zien dat de motivatie en passie aanwezig is. Een keer per maand inloggen valt daar wat mij betreft dus niet onder :wink:

Mocht je dus bereid zijn om mee te helpen, of anderszins iets op te merken hebben dan hoor ik dat graag. Indien dat niet het geval is hoop ik dat je in ieder geval als lid nog lang actief zal blijven op WorldonRails.nl

Groeten,

Aram
Beheerder WorldonRails.nl ( 8) :mrgreen: )

BerichtGeplaatst: 28 sep 2016, 21:21 
Stoptrein

Succes Aram, ik zal m'n best doen weer eens wat vaker op dit forum rond te hangen, 6 berichten in ruim 7 jaar is natuurlijk niet iets om trots op te zijn :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 28 sep 2016, 21:28 
Site Admin

Ghehe dankjewel! En probeer dat inderdaad maar eens flink op te krikken de komende tijd :lol:

BerichtGeplaatst: 29 sep 2016, 17:35 
Stoptrein

Aram, hmmm 't is even wennen, maar ook van mijn kant felicitaties.
Zag al een heel aantal bekenden, en heb ook stiekem even door wat reisverslagen gesnuffeld, erg boeiend.
Een jaar de tijd nemen lijkt me echt slim, de tijd vliegt.

BerichtGeplaatst: 30 sep 2016, 00:57 
Site Admin

Dankjewel en welkom hier ;)

Tot een tijd geleden was ik hier ook nog geen Aram, dus dat went vast snel genoeg :p

En ik hoop volgend jaar "" voor" het seizoen in ieder geval het forum op orde te hebben, Hopelijk ook de site maar dat is nog even afwachten :wink:

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00