World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 21 nov 2017, 09:03

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Toekomst forum
BerichtGeplaatst: 13 mei 2016, 20:34 
Maglev

Land: Nederland
Wanneer gaat de website offline? er gebeurd hier echt niks meer..... jammer :(

Aram: Titel gewijzigd i.v.m. leesbaarheid

Berichtonderwerp: Re: BordBistro
BerichtGeplaatst: 14 mei 2016, 16:32 
Trans-Siberië Express

Mee eens dat er momenteel weinig gebeurd op dit forum. Offline halen is misschien iets teveel van het goede.
Interrail wordt ieder jaar duurder, maar het blijft desondanks een concept wat interessant is voor bepaalde doelgroepen.
Als je kijkt naar dit forum, dan zijn er recent 2 topics geopend door mensen die vragen hebben over hun aanstaande trip. Voorgaande jaren was dit altijd meer. Lijkt interrail dan toch minder populair te worden?

BerichtGeplaatst: 14 mei 2016, 18:10 
Trans-Siberië Express

Dat valt mij ook op. Vroeger werden veel topics geopend door mensen die advies over hun interrailreis wilden. Of de interrail minder populair is geworden weet ik niet aangezien ik de verkoopcijfers niet ken. Feit is wel dat de trein flink veel concurrentie heeft van vliegtuig en bus.

BerichtGeplaatst: 14 mei 2016, 20:29 
Trans-Siberië Express

Ik denk dat veel mensen toch hun heil ook op social media zoeken. NS international had laatst nog een facebookpost van iemand die 30 steden in 30 dagen ging bezoeken en veel mensen vonden dat wel interessant. Ik heb nu geen treinreis op de planning staan alleen een vliegreis volgende week :mrgreen:.

Wellicht na de zomer een Balkantrip per trein dat wil ik nog steeds doen.

BerichtGeplaatst: 14 mei 2016, 20:45 
Sprinter

Zou het niet een idee zijn dit forum als subforum in te voegen op bijvoorbeeld ovinnederland? Op die manier heb je meteen een grotere vaste user base, en hoef je het niet alleen te hebben van mensen die het forum eens een enkele keer bezoeken met hun vraag.

BerichtGeplaatst: 15 mei 2016, 10:09 
Trans-Siberië Express

Ik kende ovinnederland.nl nog niet maar ik vind het een goede site. De suggestie van larsico vind ik geen slecht idee.

BerichtGeplaatst: 15 mei 2016, 14:48 
Trans-Siberië Express

Dat is een idee.
Ben van mening dat dit forum niet meer actueel is. Nog steeds zijn er heel veel leden, maar slechts 2% is daadwerkelijk actief. Je kunt het ledenbestand best opruimen, want mensen die die al 4 jaar niet meer actief zijn, komen hoogstwaarschijnlijk niet meer terug. Verder kunnen oude topics van bijvoorbeeld 3 jaar en ouder worden verwijderd en hetzelfde geldt voor reisverslagen zonder of met weinig foto's.

Bovendien stel ik een nieuwe layout voor. De kleuren, het logo en de indeling zijn niet meer van deze tijd. Tijd voor vernieuwing. Het moet weer sprankelend worden.
Uiteraard moeten de moderators hierover beslissen.

BerichtGeplaatst: 15 mei 2016, 21:11 
Trans-Siberië Express

Er zijn een aantal problemen:

- Internetfora zijn niet meer zo populair als vroeger. En dit forum is qua lay-out ook al jaren hetzelfde. In 2010 kon dit misschien nog net, nu is het verouderd. En het forum is ook niet heel actief meer. Zou jij als potentiële InterRailer hier een topic openen als je ziet dat hier weinig activiteit is?
- De harde kern van veelreizende vaste leden is kleiner geworden. Ikzelf ben al jaren niet meer zo actief, maar bv. ook leden als Kuba, Bruno, Erasmus2, etc., die een paar jaar geleden allemaal nog heel actief waren, veel kennis hadden en ook nu nog steeds grote aantallen posts achter hun naam hebben staan, zijn nauwelijks of niet meer actief.
- Er is ook geen nieuwe aanwas van veelposters. Alle leden met meer dan 50 posts (en dat zijn er slechts 91) hebben zich voor 2014 geregistreerd. De laatste twee à drie jaar zijn er dus weinig forummers bij gekomen die relatief veel bijdragen. De meeste mensen die veel met de trein reizen en behoefte hebben aan een forum als dit zitten (of zaten) al op dit forum. De doelgroep is nou eenmaal erg beperkt.
- Er is toenemende concurrentie van vliegtuig en vooral de lange-afstandsbus. Flixbus is bijvoorbeeld pas drie jaar geleden begonnen, en nu al enorm groot.
- De spoorwegen zetten steeds meer in op hun eigen (goedkope) tickets en InterRail wordt steeds minder actief gepromoot. Daardoor weten potentiële InterRailers dit forum wellicht ook niet te vinden.
- Er is toenemende onrust binnen Europa. Door de vluchtelingenproblematiek wordt er aan de grenzen strenger gecontroleerd en het treinverkeer heeft hier ook al meermaals onder te lijden gehad. Terecht of niet, wie nog nooit lange afstanden met de trein heeft gereisd kan zich hierdoor laten afschrikken, zeker als je weet dat de Balkan een paar jaar geleden toch wel één van de populairste gebieden was voor InterRailers. In het nieuws hoor je dan echter berichten over Hongaarse grenshekken en vluchtelingen in Macedonië, doe daar nog de economische crisis in Griekenland bij en de Balkan lijkt al een stuk minder aantrekkelijk. Ook de aanslagen in Parijs en Brussel zullen voor sommigen een afschrikwekkend effect gehad hebben. Zij vragen zich af: is het nog wel veilig om naar een grote stad te gaan? En InterRail is voor veel mensen toch ook voor een belangrijk deel het bezoeken van grote steden.
Citeer:
Zou het niet een idee zijn dit forum als subforum in te voegen op bijvoorbeeld ovinnederland? Op die manier heb je meteen een grotere vaste user base, en hoef je het niet alleen te hebben van mensen die het forum eens een enkele keer bezoeken met hun vraag.
De raakvlakken met OV in Nederland zijn maar klein. Ik vraag me af of OV in Nederland hier wel op zit te wachten, en of de potentiële nieuwe InterRailers dan OV in Nederland nog wel weten te vinden met hun vragen.

BerichtGeplaatst: 15 mei 2016, 23:29 
Sprinter

Citeer:
Er zijn een aantal problemen:

- Internetfora zijn niet meer zo populair als vroeger. En dit forum is qua lay-out ook al jaren hetzelfde. In 2010 kon dit misschien nog net, nu is het verouderd. En het forum is ook niet heel actief meer. Zou jij als potentiële InterRailer hier een topic openen als je ziet dat hier weinig activiteit is?
- De harde kern van veelreizende vaste leden is kleiner geworden. Ikzelf ben al jaren niet meer zo actief, maar bv. ook leden als Kuba, Bruno, Erasmus2, etc., die een paar jaar geleden allemaal nog heel actief waren, veel kennis hadden en ook nu nog steeds grote aantallen posts achter hun naam hebben staan, zijn nauwelijks of niet meer actief.
- Er is ook geen nieuwe aanwas van veelposters. Alle leden met meer dan 50 posts (en dat zijn er slechts 91) hebben zich voor 2014 geregistreerd. De laatste twee à drie jaar zijn er dus weinig forummers bij gekomen die relatief veel bijdragen. De meeste mensen die veel met de trein reizen en behoefte hebben aan een forum als dit zitten (of zaten) al op dit forum. De doelgroep is nou eenmaal erg beperkt.
- Er is toenemende concurrentie van vliegtuig en vooral de lange-afstandsbus. Flixbus is bijvoorbeeld pas drie jaar geleden begonnen, en nu al enorm groot.
- De spoorwegen zetten steeds meer in op hun eigen (goedkope) tickets en InterRail wordt steeds minder actief gepromoot. Daardoor weten potentiële InterRailers dit forum wellicht ook niet te vinden.
- Er is toenemende onrust binnen Europa. Door de vluchtelingenproblematiek wordt er aan de grenzen strenger gecontroleerd en het treinverkeer heeft hier ook al meermaals onder te lijden gehad. Terecht of niet, wie nog nooit lange afstanden met de trein heeft gereisd kan zich hierdoor laten afschrikken, zeker als je weet dat de Balkan een paar jaar geleden toch wel één van de populairste gebieden was voor InterRailers. In het nieuws hoor je dan echter berichten over Hongaarse grenshekken en vluchtelingen in Macedonië, doe daar nog de economische crisis in Griekenland bij en de Balkan lijkt al een stuk minder aantrekkelijk. Ook de aanslagen in Parijs en Brussel zullen voor sommigen een afschrikwekkend effect gehad hebben. Zij vragen zich af: is het nog wel veilig om naar een grote stad te gaan? En InterRail is voor veel mensen toch ook voor een belangrijk deel het bezoeken van grote steden.
Dat zijn een aantal goede punten. Wat betreft concurrentie van andere vervoersmiddelen: die tendens zie je hier ook veel terug. Het is niet zo vreemd meer om de Interrail te beginnen met een korte low-cost vlucht, op die manier heb je toch meer tijd op de bestemming.
Citeer:
Citeer:
De raakvlakken met OV in Nederland zijn maar klein. Ik vraag me af of OV in Nederland hier wel op zit te wachten, en of de potentiële nieuwe InterRailers dan OV in Nederland nog wel weten te vinden met hun vragen.
Daar heb je misschien wel gelijk in. Al is er op dat forum reeds een subforum dat gaat over het buitenland. Maar inderdaad, niet het hoofdonderwerp.

Een ander idee zou wellicht zijn om het breder te trekken, en een forum op te zetten met onderwerp 'Reizen in Europa', waarbij het niet alleen over de trein en Interrail gaat, maar ook over andere vervoersmiddelen en er meer aandacht kan zijn voor de steden zelf.

Verder is het wat mij betreft ook belangrijk om een wat actiever beheer te hebben, dat stimuleert het forumgebruik uiteraard ook.

BerichtGeplaatst: 16 mei 2016, 11:10 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Een ander idee zou wellicht zijn om het breder te trekken, en een forum op te zetten met onderwerp 'Reizen in Europa', waarbij het niet alleen over de trein en Interrail gaat, maar ook over andere vervoersmiddelen en er meer aandacht kan zijn voor de steden zelf.
Dat lijkt mij een goed idee. Dit forum is puur op InterRail gericht, en ik denk dat het niet verkeerd is om dat breder te trekken naar (goedkoop) reizen in en door Europa. Natuurlijk heb je treinadepten, maar niet iedereen is dat en daar moet je dan ook niet per se aan vast blijven houden. Wel een sterke focus op de trein houden, maar je niet afsuiten voor andere vervoersmiddelen en niet alleen primair een InterRail-forum zijn, al moet er zeker wel aandacht blijven voor InterRail (want het is nog steeds een mooi product).

BerichtGeplaatst: 16 mei 2016, 11:30 
Maglev

Mee eens, ik denk dat een nieuw forum met als thema "Reizen in Europa" meer kans heeft dan een subforum van OV in Nederland worden. De naam zegt het natuurlijk al, dat forum focust zich op het OV in Nederland - ook al is er zeker wel aandacht voor alles wat er buiten Nederland gebeurt. Hier ligt de focus eigenlijk louter buiten Nederland, vandaar ik meer voorstander ben van een "Reizen in Europa"-forum.

BerichtGeplaatst: 16 mei 2016, 18:11 
Trans-Siberië Express

Prima voorstellen. Mee eens. Interrail heeft veel te lijden onder de low-cost maatschappijen, maar in het hoogseizoen zijn de low-cost maatschappijen helemaal niet zo goedkoop. Dat heeft natuurlijk te maken met vraag en aanbod en dit is in het hoogseizoen nou eenmaal groot. Veel interrailers gaan in het hoogseizoen, dus potentie is er wel.

Dit forum is al lang niet meer enkel voor mensen met een interrail-pas. Zelf heb ik veel reizen mogen maken, maar heb nog nooit met een interrail-pas gereisd. Feitelijk gezien behoor ik dan niet tot de doelgroep. In dat geval kun je dit forum een beter een andere naam geven. World on Rails is prima (vrij algemeen), maar het grote plaatje van interrail kun je vervangen door reizen in Europa per trein.
Daarmee vergroot je het bereik van je potentiële leden en doelgroepen. En verander direct de kleuren + samenstelling.

Probeer het en kijk wat het wordt.

BerichtGeplaatst: 16 mei 2016, 22:29 
Trans-Siberië Express

De vraag is alleen wie hier mee bezig wil gaan. Er is maar één moderator die nog vrij actief is (Aram) en ik weet niet in hoeverre de moderators beheerders deze voorgestelde wijzigingen zien zitten. Maar dat is misschien aan Aram om dat aan te kaarten. Er zijn ideeën genoeg.

BerichtGeplaatst: 16 mei 2016, 22:52 
Sprinter

Dat is inderdaad een aandachtspunt. En anders zou ik het met alle plezier doen, heb iets minder dan een jaar geleden een ander forum opgezet dat nu ook lekker loopt, dus ik heb in ieder geval de ervaring. En de wilskracht/bereidheid tot investering. Maar als de huidige moderators het zelf zien zitten om het forum aan de hedendaagse wensen aan te passen, wil ik hen dat uiteraard niet ontzeggen.

BerichtGeplaatst: 17 mei 2016, 05:04 
Trans-Siberië Express

Zeker een goed idee, mijn laatste interrail dateert ook alweer uit 2011, maar ik heb zeker genoeg gereisd met de trein door Europa. Ik denk dat het toch de mooiste manier van reizen is. Maar je moet je niet beperken tot interrail, met goedkope losse tickets kom je tegenwoordig ook ver.

Realistisch gezien reizen veel mensen nu ook met goedkope fernbussen of lowcost vliegen, dat doe ik zelf ook van tijd tot tijd. Maar genoeg mensen die reistips nodig hebben voor Centraal en Oost Europese landen wat voor veel mensen in NL onbekend terrein is. We moeten het nieuwe forum denk ik ook interactiever maken door actief te zijn op social media.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00