World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 22 nov 2017, 22:52

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Toekomst forum
BerichtGeplaatst: 05 okt 2016, 18:14 
Shinkansen

Super dat je de eigenaar bent geworden Aram! Passie en gedrevenheid maken van een website en forum zoals dit vast iets moois. Je hebt wel een legacy om hoog te houden, dus succes!

BerichtGeplaatst: 12 okt 2016, 23:03 
Stoptrein

Land: België
Ook ik wil je graag veel succes toewensen en je bedanken voor het engagement, Aram.
"Wat krijgen we nu," zal je denken, "een nieuwe registratie!?" Welja, eigenlijk lees ik al vele jaren sporadisch mee. Mijn interrailavonturen liggen jammer genoeg al een hele tijd achter mij. Rond de eeuwwisseling was ik student en had ik daar tijd voor. Nu reis ik nog wel vaak en graag, maar meestal zijn dat kortere uitstappen waarvoor een interrail zich niet (meer) loont. Het preferentiële vervoermiddel blijft daarbij wel de trein, ofschoon mijn reizen steeds vaker vliegsegmenten bevatten. Afgelopen zomer ben ik bijvoorbeeld vanuit Brussel naar Wroclaw gevlogen (met een tussenstop in Warschau), om van daaruit met de trein naar achtereenvolgens Krakau en Lviv (en tal van tussenstops onderweg) te reizen. Vanuit Lviv ging het vervolgens terug naar Brussel met het vliegtuig.
Ik ben helemaal gewonnen voor het opentrekken van het thema van dit forum tot Europese (trein)reizen 'beyond interrail'. Dat past beter bij de tijdsgeest, zonder dat de interrail als referentie bij uitstek naar het vergeetboek hoeft geleid te worden.
Waar mogelijk en zinvol mag je in de toekomst op mijn bijdragen rekenen. Dat ben ik na zoveel jaar meelezen het forum eigenlijk ook wel schuldig.

BerichtGeplaatst: 23 dec 2016, 23:58 
Site Admin

Land: Nederland
Zo...

Na een periode van stilte in dit topic, denk ik dat het tijd is om de harde kern om advies te vragen.

Ik ben al een tijdje aan het puzzelen met de sitemap, en hoor graag wat jullie denken:

Ik twijfel namelijk tussen het maken van pagina's per "product" of onderwerp, of het integreren hiervan per land.

Concreet bijvoorbeeld het volgende:
Code:
REISPASSEN
    -- Interrail
        * Global Pass
        *One Country
    -- Eurail
    -- Balkan Flexi Pass
    -- Passen per land
        * Regiopassen Duitsland
        * Rail/Gopass België
        * Swiss Pass
        * Britrail pass
        * Spain Pass
        * Japan Pass
        * Amtrak Pass
ACTIETICKETS ALGEMEEN
    -- Actietickets per land
        * Duitsland
           • Sparpreis
           • Europaspezial
           • Sparnight
           • Ltur Last-minute
        * Oostenrijk
           • Sparschiene
        * Hongarije
           • Fortuna
           • Beograd Special
'S WERELDS MOOISTE TREINREIZEN
    -- Transsib
    -- Flying Scotsman
    -- The West Highland Line
    -- Deerstalker
    -- Royal Scotsman
    -- Glacier Express
    -- Bernina Express
    -- Jungfraubahn
Met daarnaast, net zoals nu, nog een pagina per land.

Of zijn jullie voor het volgende:
Code:
Landen en Stedeninfo/ Reizen per land
    -- Albanië
    -- België
        * Passen
           • Go-pass/Railpass
    -- Duitsland
        * Passen
           • Regionale tickets
           • Interrail one country
        * Speciale Tickets
           • Sparpreis
           • Europaspezial
           • Sparnight
           • Ltur Last-minute
    -- Hongarije
        * Speciale Tickets
           • Fortuna
           • Beograd Special
    -- Oostenrijk
        * Speciale Tickets
           • Sparschiene
    -- Servië
        * Passen
           • Balkan Flexi Pass
        * Bijzondere Treinreizen
           • Tito's blauwe trein
    -- Zwitserland
        * Passen
           • Swiss pass
        * Speciale Tickets
           • Sparbillette
        * bijzondere treinreizen
           • Glacier Express
           • Bernina Express
           • Jungfraubahn
Waarbij het, bij de laatste variant, ook nog als subonderdeel van de pagina kan (met eventueel een overzichtspagina met links volgens de structuur in het eerste voorbeeld)

Graag jullie mening(en) :)

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 24 dec 2016, 10:01 
Trans-Siberië Express

Voor de duidelijkheid, dit is dus voor de site worldonrails.nl en niet het forum?

Ik zou voor de tweede variant gaan en de mooiste treinreizen gewoon bij de desbetreffende landen onderbrengen. En ik neem aan dat het (op termijn) ook uitgebreid gaat worden naar alle Europese landen in plaats van enkel deze selectie?

Verder zou ik voor Duitsland ook wijzen op het Schönes-Wochenende-Ticket, Quer-durchs-Land-Ticket en eventueel de verschillende Ländertickets. Ik denk dat die informatie wel wat toevoegt en voor meer mensen interessant kan zijn dan sommige andere genoemde tickets.

BerichtGeplaatst: 24 dec 2016, 16:00 
Trans-Siberië Express

Ik ga voor optie 1. Wel vind ik de links naar Amerika (Amtrak pas) en Japan niet relevant. Het forum richt zich hoofdzakelijk op Europa, maar het kan wel benoemd worden in een subtopic 'overige landen'.
Daarnaast zou het leuk zijn om, mits het realiseerbaar is, bij ieder land (bij passen ieder land) insider tips te benoemen. Aram, jij woont in Srbija dus ik neem aan dat je mensen naast de algemene informatie over Srbija ook kunt wijzen op leuke dingen in bijv. Novi Sad. Ieder forumlid heeft wel een bepaalde voorkeur voor een land en hij/zij kan dan info insturen over een stad, regio, leuke plaatsen langs een route etc.
Dan maak je het wat interactiever. Het is een idee.

BerichtGeplaatst: 24 dec 2016, 17:06 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Ieder forumlid heeft wel een bepaalde voorkeur voor een land en hij/zij kan dan info insturen over een stad, regio, leuke plaatsen langs een route etc.
Dan maak je het wat interactiever. Het is een idee.
Risico is dat je dan wel een eenzijdiger beeld krijgt. De tendens is de afgelopen jaren geweest dat InterRailers zich voornamelijk richtten op Centraal-Europa en de Balkan, en in veel mindere mate op bv. Italië, Spanje, Portugal, Frankrijk, het VK en Ierland, terwijl die landen er wel bij horen. En informatie over die landen dus ook. Al kun je daar natuurlijk wel selectief in zijn, want er zal nou eenmaal ook meer behoefte zijn aan informatie over reizen naar Centraal-Europa en de Balkan. Misschien ook wel omdat dat wat meer voorbereiding vereist dan een reis naar beter georganiseerde landen als Frankrijk en Spanje.

Maar ik heb wel de indruk dat er een kentering is geweest, en dat InterRailers tegenwoordig massaal naar Centraal-Europa en de Balkan gaan. Er zullen, in tegenstelling tot een jaar of tien terug, meer InterRailers in de treinen tussen Belgrado en Bar zitten dan in de Sud Express van Irún naar Lissabon. De doelgroep is nog steeds hetzelfde, maar de interesses veranderen. Tien jaar geleden hadden we op dit forum zo nu en dan posts van mensen die bang waren om naar/door landen als Servië te reizen, dat is nu toch wel anders.

Ik ben het verder met je eens dat informatie over Japan en de VS minder interessant is dan informatie over landen die dichterbij liggen en relatief eenvoudig over land te bereizen zijn, zoals bv. Turkije (ook InterRail), de landen van de voormalige Sovjet-Unie en wellicht Marokko.

De gemiddelde bezoeker van dit forum en deze website zal wat eerder van de gebaande paden afwijken, dus in hoeverre die vaak supertoeristische 'mooiste' treinreizen (dat is ook maar relatief) hier prominent behandeld moeten worden vraag ik me af. Juist daarover is al veel informatie te vinden op internet. Maar ik zie dat er ook vooral informatie komt over passen en goedkope actietickets. Dat is heel goed, maar dat is natuurlijk een compleet andere doelgroep dan de reizigers die de Jungfraubahn of de Glacier Express nemen. Want dat is voor de gemiddelde 16- tot 30-jarige vaak te duur.

Er zijn met passen als InterRail natuurlijk tig mooie routes te nemen waarvoor je niet hoeft bij te betalen, of slechts een kleine toeslag of een verplichte reservering hoeft te hebben. Over (een groot deel van) de route van de Glacier Express kun je bv. ook voor veel minder geld gewone treinen nemen. Iets minder luxe en twee keer overstappen, hetzelfde landschap.

Laatst gewijzigd door Andries op 24 dec 2016, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 24 dec 2016, 17:09 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Mijn voorkeur gaat ook uit naar het tweede voorstel. Incidentele forumbezoekers raken anders echt compleet de weg kwijt, aangezien die verschillende namen van passen de meesten echt niks zullen zeggen. Bovendien is het makkelijker om specifieke informatie te verschaffen per land. Als inwoner van Albanië wil ik graag mijn steentje bijdragen voor de informatie voor dit wat moeilijker bereisbare land, waar bovendien meer spookverhalen over de rondte doen, dan realistische verhalen heb ik inmiddels gemerkt. :lol:

Idem voor Georgië trouwens, wat steeds een gangbaardere bestemming lijkt te worden & bovendien steeds treinvriendelijker wordt!

BerichtGeplaatst: 24 dec 2016, 19:44 
Trans-Siberië Express

Ik ga ook voor de eerste optie.

BerichtGeplaatst: 05 jan 2017, 16:19 
Trans-Siberië Express

Ik ga ook voor de 2e optie is veel overzichterlijker en mensen die expertise over bepaalde landen hebben kunnen natuurlijk ook doorgeven of de informatie aanleveren. Ik woon en werk al een aantal jaar in Tsjechië en wil zeker alle aanbiedingen delen met iedereen. Zoals de geweldige first minute Europa deal die je al voor 20 euro per enkele reis kunt boeken naar buurlanden.

BerichtGeplaatst: 06 jan 2017, 13:55 
Trans-Siberië Express

Optie 2 lijkt mij veel overzichtelijker en relevanter, aangezien de eerste optie mij een beetje doet denken aan de opzet van de Treinreiswinkel website. Dat is er dus al :) Alhoewel zij ook informatie per land geven, maar dan meer specificeren op West Europa waar hun doelgroep in geïnteresseerd is. Reizigers vragen hier op het forum al vaak naar specifieke landen, en in veel mindere mate naar verschillende treintickets.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4

Alle tijden zijn UTC+01:00