World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 22 okt 2017, 00:12

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 okt 2016, 13:53 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Citeer:
De Europese Commissie en het Europees Parlement bespreken vandaag het idee om alle jongeren die 18 jaar worden een gratis Interrail-pas cadeau te doen. Met een dergelijk ticket kunnen de jongeren enkele weken per trein door heel Europa reizen.
http://deredactie.be/permalink/1.2785316

Om maar eens een leuke discussie uit te lokken met onze "vooral niet-uitgesproken meningen" hier op het forum: Wat vinden we van dit plan? :mrgreen:

In België is een vergelijkbare wet waarbij alle 16-jarigen een gopass cadeau krijgen, al begreep ik van forumgebruiker Bruno dat veel Belgische jongeren daar ook niet echt een boodschap aan hebben.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2016, 15:42 
Trans-Siberië Express

Land: België
In tijden van besparingen niet echt de taak van de EU om zo'n dingen uit te delen imho.

Vermoed ook dat een groot deel van de jongeren het gewoon gaat gebruiken voor een weekendje Parijs, Berlijn of Oktoberfest, wat natuurlijk een complete verspilling van de interrail is.
Maar een heel klein deel zal uiteindelijk Europa gaan doorreizen met die gratis pass...

BerichtGeplaatst: 04 okt 2016, 16:06 
Trans-Siberië Express

Ik zou echt niet weten waarom hier nou geld in moet worden gestoken. De jongeren die graag willen InterRailen om wat meer van Europa te zien zijn ook bereid daarvoor te sparen en het zelf te betalen. Er zijn nuttiger dingen waar de EU geld aan kan uitgeven.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2016, 16:32 
Trans-Siberië Express

Jammer dat ik niet destijds op mijn 18e verjaardag een gratis interrail kreeg. Maar even serieus: het lijkt me geen goed plan. En dan nog kost het nog wat want eten, drinken en slapen moeten wel betaald worden.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2016, 17:53 
Trans-Siberië Express

Ik deel de meningen die ik hierboven al as. 90% van de Europese jongeren willen helemaal niet reizen, waardoor zo'n ticket onbenut blijft, of wordt gebruikt om gratis bij een of ander strand te komen. Lloret, Rimini, noem het maar op. Volgens mij kan dat geld beter gebruikt worden voor vluchtelingenopvang of een initiatief in eigen land om jongeren meer bewust te maken van andere culturen. Stuur ze naar aan AZC bijvoorbeeld, dat kost veel minder. Met alleen een interrail ticket ben je er natuurlijk niet, tenzij je dag en nacht in reservering-vrije treinen door wilt brengen.

Kortom, als mensen willen reizen en andere culturen willen zien, zullen ze daar wel voor sparen en op eigen houtje gaan.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2016, 20:26 
Trans-Siberië Express

Gewoon leeftijdsdiscriminatie. Waarom krijgen 18-jarigen dit wel en bijvoorbeeld 20 of 25-jarigen niet? Geeft weer aan hoe t met de EU is gesteld. Zorg er eerst maar voor dat de economie en het begrotingstekort op orde is. Lijkt me wat relevanter.

Maar ff serieus, is dat voorstel een grap of echt de realiteit?

BerichtGeplaatst: 04 okt 2016, 21:04 
Trans-Siberië Express

Nee zou daar ook niet voor zijn. Help jongeren maar aan een baan net zoals ouderen overigens. Dat zijn pas echte problemen en wellicht valt de EU wel uitelkaar als het zo doorgaat.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2016, 22:49 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Jammer dat ik niet destijds op mijn 18e verjaardag een gratis interrail kreeg. Maar even serieus: het lijkt me geen goed plan. En dan nog kost het nog wat want eten, drinken en slapen moeten wel betaald worden.
Inderdaad, dus dat maakt het al geen goed idee. Het ticket is slechts een deel van de kosten die je kwijt bent aan een maand lange reis.
Citeer:
Gewoon leeftijdsdiscriminatie. Waarom krijgen 18-jarigen dit wel en bijvoorbeeld 20 of 25-jarigen niet?
Omdat die het op hun 18e dan al hebben gekregen natuurlijk. En wie op het moment van invoering al ouder dan 18 is heeft pech.

BerichtGeplaatst: 13 okt 2016, 22:35 
Trans-Siberië Express

Absurd!
Gratis bestaat niet. Geldbomen bestaan evenmin. Het geld komt van hardwerkende mensen. Dat moeten ze bij de EU nog leren.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00