World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 23 nov 2017, 18:10

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 12 nov 2017, 17:43 
Intercity

Land: België
Het is het verhaal van de pest of de cholera, 400km is eigenlijk te weinig voor een nachttrein dus ofwel op een deftig uur vertrekken (in dit geval 22:00 - nog net te doen) maar dan wel aankomen in de heel vroege ochtend. Ben benieuwd hoelang dit rijtuig het gaat uithouden...

BerichtGeplaatst: 12 nov 2017, 17:49 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Ik denk als de upgrades zijn uitgevoerd tussen Praha en Wien dat je over 1 jaar alleen nog overdag per Railjet kan reizen. Naar Boedapest kun je prima met de nachttrein vanuit Praha. Beter dan een nachtbus.

BerichtGeplaatst: 13 nov 2017, 12:51 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Valt me nu pas op dat er geen(!) directe verbinding meer gaat zijn tussen Berlin en Wien. :cry: Kan me voorstellen dat de vliegboeren er maar al te blij mee zijn.

BerichtGeplaatst: 14 nov 2017, 11:02 
Stoptrein

Ik vind het wel jammer hoor, dat er steeds minder nachttreinen over blijven. Deze zomer voor het eerst met de trein en nacht trein op vakantie geweest. Het was trouwens best druk in de nachttrein. Meestal zaten ze goed vol. Ronje: Nederland Charmonix Chiavenna (Como meer) bled krakau (over berlijn) Nederland

Week later Nederland Lubjana Budapest Berlijn Nederland. Ook deze week zaten de treinen vol.

BerichtGeplaatst: 18 nov 2017, 17:00 
Maglev

Op basis van deze info van MAV zouden er twee "koerswagengroepen" rijden tussen Budapest en Praha :
https://www.mavcsoport.hu/sites/default ... dapest.pdf

Aankomst in Praha dan naar keuze om 06h04 of 08h07.
Bij de tweede optie staat je slaap- of ligwagen gedurende +/- 5u stil in Breclav.

Beetje overkill dit...
(maar misschien heb ik het verkeerd begrepen)

BerichtGeplaatst: 18 nov 2017, 20:31 
Trans-Siberië Express

Nou ja, 06:04 uur is wel een erg vroege aankomst. Maar het kan nog een uitdaging zijn dit goed in de boekingssystemen te krijgen. Je zult die latere koerswagengroep dan toch een eigen treinnummer moeten geven en echt op treinnummer moeten boeken, anders zul je vermoedelijk per definitie in de vroege koerswagengroep geboekt worden.

Het doet me denken aan die nachttrein Bratislava-Kosice die er 12 uur over deed en die volgens de dienstregeling daadwerkelijk meer stilstond dan reed, waarvan zo'n vijf uur wachttijd in Zilina.

BerichtGeplaatst: 18 nov 2017, 22:42 
Intercity

Land: België
Citeer:
Op basis van deze info van MAV zouden er twee "koerswagengroepen" rijden tussen Budapest en Praha :
https://www.mavcsoport.hu/sites/default ... dapest.pdf

Aankomst in Praha dan naar keuze om 06h04 of 08h07.
Bij de tweede optie staat je slaap- of ligwagen gedurende +/- 5u stil in Breclav.

Beetje overkill dit...
(maar misschien heb ik het verkeerd begrepen)
Is dezelfde situatie zoals vandaag ook al rijdt. Waarom men niet alles via Pardubice laat rijden is me een raadsel tenzij men een 'snelle' aansluiting in Praag naar Berlijn met EC178 (vertrek 6:28) aan wil bieden - maar waarom koppelen ze dan die rijtuigen zowiezo niet aan die EC?? Rangeerloc + personeel is in Praag voorhanden.

BerichtGeplaatst: 18 nov 2017, 22:59 
Site Admin

Die 178 gaat toch door naar Hamburg? Dan kun je zelfs een directe verbinding daarheen aanbieden :mrgreen:

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 19 nov 2017, 13:53 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Is dezelfde situatie zoals vandaag ook al rijdt. Waarom men niet alles via Pardubice laat rijden is me een raadsel tenzij men een 'snelle' aansluiting in Praag naar Berlijn met EC178 (vertrek 6:28) aan wil bieden - maar waarom koppelen ze dan die rijtuigen zowiezo niet aan die EC?? Rangeerloc + personeel is in Praag voorhanden.
Is er dan wel voldoende tijd om diezelfde rijtuigen weer op tijd van Berlijn naar Praag te krijgen om daar weer de aansluiting te halen? Zo niet, dan betekent het feitelijk dat je een extra set rijtuigen (en dus ook extra personeel) nodig hebt voor deze verbinding.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00