World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 17 nov 2017, 18:26

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7312 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1483 484 485 486 487 488 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: BordBistro
BerichtGeplaatst: 05 jan 2017, 16:13 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
De beste wensen inderdaad en dat iedereen veel (trein) kilometers mag maken dit jaar :wink:

BerichtGeplaatst: 12 jan 2017, 01:53 
Trans-Siberië Express

http://uz.gov.ua/press_center/up_to_date_topic/417267/

Er gaan weer treinen over de grens rijden in Vadul Siret 8)

BerichtGeplaatst: 04 mar 2017, 15:38 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Citeer:
Citeer:
Echter hebben we besloten om vooral het Oosten van het land aan te doen, naar steden als Vitebsk, Polatsk en Gomel aangezien we anders weer dicht bij Polen zijn waar je in principe zo heen kunt.
Aangezien je een visum voor Wit-Rusland nodig hebt (behalve voor Grodno) is een reis naar het westen van het land toch net zo omslachtig als naar het oosten van het land? Vanaf Polen kun je ook niet zo op de bonnefooi de grens over gaan. En zelfs voor Grodno moet je het enkele dagen vooraf regelen.
Heb je een bron mbt. het visumvrij reizen naar Grodno? Die regeling ken ik niet. Ik weet dat er wel een regeling is voor Bialowieza bossen, maar dat is een heel klein gebied. http://bialowiezaforest.eu/the-new-attr ... he-forest/

Ik ben vooral benieuwd hoe groot het gebied is dat tot Grodno gerekend wordt. Het zou geweldig zijn als het dan mogelijk is om via Grodno van Polen naar Litouwen te rijden.
Om hier nog even op terug te komen: ik was zelf afgelopen donderdag in Grodno, weliswaar met de auto. Ik ben er één dag geweest en van Litouwen via Grodno naar Polen gereden. Bij de grensovergang Bruzgi (Wit-Rusland naar Polen) heb ik ook meerdere fietsers gezien die de grens passeerden.

Ik heb er niet overnacht, maar ik vond het wel de moeite waard om op deze manier Wit-Rusland te kunnen bezoeken. Mocht je wel willen overnachten; de twee hotels waar westerlingen die geen Russisch spreken het beste terecht kunnen (Semashko en Neman) zijn tegenwoordig ook gewoon via booking.com te boeken.

Ook bij de grens kon ik mij redden. Lang niet iedereen sprak Engels, maar sommige grenswachten hadden een vertaalboekje waarin ze zinnen konden aanwijzen, en iedereen werkte professioneel. Het is echt afhandelen van formaliteiten, ze staan daar niet om je het leven zuur te maken maar gewoon om hun werk uit te voeren. Dat kostte wat tijd, al was het niet extreem. Van Litouwen naar Wit-Rusland kostte 40 minuten en had ik geen wachttijden, en die 40 minuten was inclusief de douane waarbij mijn auto tijdelijk moest worden ingevoerd (dus nog wat meer papierwerk wat je per bus of op de fiets niet hebt). Van Wit-Rusland naar Polen kostte een uur, maar daar zat de vertraging vooral in de wachttijd aan Poolse zijde.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2017, 12:11 
Maglev

Wow al meer dan een maand geen post xD

BerichtGeplaatst: 10 apr 2017, 21:07 
Trans-Siberië Express

Jawel, gelukkig zijn er recent enkele reisverslagen gepost.

BerichtGeplaatst: 11 apr 2017, 01:00 
Trans-Siberië Express

Volgens mij bedoelt pkp dit topic.

BerichtGeplaatst: 14 apr 2017, 09:57 
Maglev

Feit is dat het hier echt doodstil aan het worden is.
Waar zijn al die mensen die normaalgezien in deze tijd van het jaar hun interrailplannen voor de zomer aan het maken zijn en allerhande vragen hebben ?

BerichtGeplaatst: 14 apr 2017, 12:23 
Trans-Siberië Express

Kijkend naar de namen van de laatst aangemelde gebruikers lijken het vooral spambotjes te zijn.

Er is natuurlijk ook geen website meer, alleen nog het forum. Nu is er op de website nog wel een verwijzing naar het forum, maar iemand die googlet op InterRail zal niet meer zo gauw op worldonrails.nl of het forum terecht komen.

Ik weet dat Aram allerlei plannen had voor een nieuwe website en ook voor het forum, maar ik heb geen idee wat daar de status van is. Hij is de enige forumbeheerder en de enige moderator en dus ook de enige die daar wat over kan zeggen.

BerichtGeplaatst: 14 apr 2017, 19:53 
Trans-Siberië Express

Mee eens, daar lijkt inderdaad weinig van terecht te komen. Het is een harde kern die het forum in leven houdt.
Vrees dat interrail, mede door goedkope vluchten, een uitstervend concept is of dat er genoeg informatie op internet te vinden is over het plannen van een eventuele route. Op youtube zijn bijvoorbeeld veel aardige films te zien over mensen die een video hebben gemaakt van hun reis. Daarnaast hebben we social media. Denk dat velen hun inspiratie daar uit halen. Daarnaast bieden steeds meer spoorwegen online tickets aan, ook naar buitenlandse bestemmingen. Dit maakt het plannen van een route ook gemakkelijk en efficiënt.

BerichtGeplaatst: 14 apr 2017, 20:39 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Mee eens, daar lijkt inderdaad weinig van terecht te komen. Het is een harde kern die het forum in leven houdt.
Vrees dat interrail, mede door goedkope vluchten, een uitstervend concept is
Ik zie daar geen aanwijzingen voor. Wel dat fora een uitstervend concept zijn.

Groetjes,
Rian

BerichtGeplaatst: 14 apr 2017, 22:09 
Trans-Siberië Express

Ik denk dat je daar de spijker op de kop slaat. Het is lastig om zoiets levendig te houden. En de harde kern is niet meer zo actief als de harde kern die er enkele jaren geleden was. Ikzelf post hier niet veel meer omdat ik bijna nooit meer met de trein reis, Bruno, Kuba, Erasmus2 zien we hier (bijna) nooit meer, het zijn nog maar een paar leden die het hier nog een beetje levendig houden. Wel met mooie en interessante verslagen overigens. :D

BerichtGeplaatst: 07 mei 2017, 10:27 
Sneltrein

Citeer:
Nieuwe Intercities DB: http://www.bahnbilder.de/bild/Deutschla ... r-zug.html

Na PKP ( zie reisverslag viewtopic.php?f=25&t=10364 ) introduceert DB ook lichte troep in het Fernverkehr.

Ik denk dat ze op het kantoor van Ryanair en Whizzair nu een vreugdedansje doen. PKP InterCity en DB Fernverkehr doen er alles aan om mensen de trein uit de jagen.

Waanzin dit!
De IC-dubbeldekkers zijn niet heel erg comfortabel voor lange afstanden, nee. Je kunt niet zo makkelijk je koffer kwijt (onder de stoel) en het is wel aardig krapjes. Ben blij dat ik in Hannover en Leipzig er even uit kon om benen te strekken. Voortaan als ik weer eens richting Dresden/Praag ga, probeer ik gewoon een ticket via Berlijn te scoren en niet via Leipzig. De ICE en de CD-EC zijn wel wat comfortabeler.

BerichtGeplaatst: 07 mei 2017, 10:55 
Intercity

Land: België
Citeer:
Citeer:

Na PKP ( zie reisverslag viewtopic.php?f=25&t=10364 ) introduceert DB ook lichte troep in het Fernverkehr.

Ik denk dat ze op het kantoor van Ryanair en Whizzair nu een vreugdedansje doen. PKP InterCity en DB Fernverkehr doen er alles aan om mensen de trein uit de jagen.

Waanzin dit!
De IC-dubbeldekkers zijn niet heel erg comfortabel voor lange afstanden, nee. Je kunt niet zo makkelijk je koffer kwijt (onder de stoel) en het is wel aardig krapjes. Ben blij dat ik in Hannover en Leipzig er even uit kon om benen te strekken. Voortaan als ik weer eens richting Dresden/Praag ga, probeer ik gewoon een ticket via Berlijn te scoren en niet via Leipzig. De ICE en de CD-EC zijn wel wat comfortabeler.
Heb vorige maand met een nieuwe IC2 gereden tussen Keulen en Dortmund, wel in eerste klasse. Ik vind de eerste klasse stoel in zo'n IC2 comfortabeler dan de stoelen in ICE of andere IC. Er is geen bordbistro maar wel een minibar die tijdens onze rit frequent langs kwam. In tweede klas ziet het er allemaal wel krapper uit.

Groeten,
Kristof

BerichtGeplaatst: 07 mei 2017, 11:06 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Citeer:
Citeer:

Waanzin dit!
Heb vorige maand met een nieuwe IC2 gereden tussen Keulen en Dortmund, wel in eerste klasse. Ik vind de eerste klasse stoel in zo'n IC2 comfortabeler dan de stoelen in ICE of andere IC. Er is geen bordbistro maar wel een minibar die tijdens onze rit frequent langs kwam. In tweede klas ziet het er allemaal wel krapper uit.

Groeten,
Kristof
Ik heb er onlangs twe keer ingezeten, steeds Leer - Magdeburg.

Ik vind ze minder goed zitten, maar de stoelen verschillen volgens mij weinig van de traditionele IC's. Ook is er zachte vloerbedekking. Wat het minder comfortabel maakt is het ontbreken van deuren in de compartimenten. Kou waait naar binnen als de deuren openen en veel lawaai. De oude intercity's reizen veel rustiger, wat het reizen per trein zo comfortabel kan maken t.o.v. het veel snellere vliegtuig. De IC2 reist als een stoptrein zonder stops.

Ik begrijp de stap van DB niet: Wat is er mis met het oude materieel? En dan heb ik het over de treinen tussen Hengelo en Berlijn. Die zijn m.i. perfect. Daar moet je nog maar één ding aan doen: WiFi toevoegen. Het zijn tevens de meest fiets-vriendelijke treinen ooit. Waarom niet de tekening van die trein uit het archief pakken en bouwen?

BerichtGeplaatst: 07 mei 2017, 11:31 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Waarom niet de tekening van die trein uit het archief pakken en bouwen?
Heb je deze vraag al bij de DB gesteld zij kunnen antwoord geven lijkt mij en laat het even weten als je het binnen hebt.

groetjes ben2

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7312 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1483 484 485 486 487 488 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00