World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 24 okt 2017, 01:26

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Voorsteltopic
BerichtGeplaatst: 19 apr 2009, 18:09 
Sneltrein

Land: Nederland
Aloha!

Omdat ik gewend ben me vooraf even voor te stellen op forums, was ik op zoek naar een algemeen voorsteltopic. Omdat die niet reeds bestaat op dit forum start ik er zelf maar eentje op, zodat iedereen een beetje weet wie ik ben. Hopelijk zullen anderen me volgen, dan weet ik ook een beetje over wie hier allemaal op het forum rondzwerft :)

Ik ben Leonie, 23 jaar oud (oud, ja...), ik werk in plantenzaadproductie en het is oersaai werk dus daarom ben ik me aan het oriënteren op opleidingsmogelijkheden. Ik heb me aangemeld bij het forum omdat ik binnenkort ga interrailen en het is altijd wel prettig om op ervaringsdeskundigen terug te kunnen vallen, ook al is het dan via internet. Het is niet mijn eerste lange verblijf van huis (heb afgelopen jaar een half jaar in Italie gewoond) en ook niet de eerste keer dat ik alleen reis (zie Italie) maar wel de eerste keer dat ik ga rondreizen. En nog wel op de bonnefooi, haha. Ik ben op het idee gekomen doordat ik van treinreizen hou en vorig jaar ben ik ook vanaf Arnhem naar Siena met de trein gegaan. Die 18 uur inclusief nachttrein waren al een hele ervaring, dus dat wilde ik dit jaar -beter- over doen.

Berichtonderwerp: Re: Voorsteltopic
BerichtGeplaatst: 19 apr 2009, 19:16 
Trans-Siberië Express

Goed idee Leonella! Moddereter, kun je er meteen een sticky van maken?

Ik ben Margreeth, ook 23 (da's dus helemaal niet oud) en journalist. Omdat mijn ouders binnenvaartschipper waren, reis ik al sinds mijn zesde met de trein, vanaf mijn achtste in mijn eentje, met mijn kleine broertje op sleeptouw. Verzin een gekke plek langs Rijn, Moezel, Maas of Waal en ik er ben er met de trein naartoe gegaan. Van twintig minuutjes in de trein naar Gorinchem tot een halve dag naar Stuttgart. Het ene schipperskind (want we zijn dergelijke treinreizen eigenlijk allemaal wel gewend) houdt er een treinaversie aan over, de andere een liefde. Ik hoorde bij de laatste groep en ik vind het nog steeds heerlijk om naar vreemde, kleine plaatsjes te gaan met de trein. Het allerleukste is onderweg gebeld worden dat het varen wat sneller ging dan gepland en je bij een andere sluis aan boord moet komen en dus een ander station. Ergens midden in Duitsland overstappen, voordringen bij het loket om je kaartje te wisselen en uitstappen in de middle of nowhere. Heerlijk!

BerichtGeplaatst: 20 apr 2009, 08:24 
Trans-Siberië Express

Land: België
Ik ben Bruno, geboren in 1994, en ik studeer toerisme :P

Mijn interesse in treinen komt eigenlijk van vroeger, toen ik veel met de trein reisde omdat we toen nog geen auto hadden.
Erna steeds meer beginnen rondreizen. Toen ik 7 was voor de 1e keer alleen de trein genomen, en toen ik 12 was voor de eerste keer alleen naar het buitenland (Luxemburg).

Jaartje later mijn eerste grote internationale treinreis op mijn eentje van Madrid naar Lokeren via Agen (waar een tante van mij woont)

Die zomer ben ik dan nog gaan interrailen, eerst een weekje met mijn moeder, erna een weekje alleen. Erna steeds meer beginnen interrailen. In het begin zat ik vooral op treinen, maar later ook steden enzo gaan bezoeken.
Ik heb al ongeveer 15 interrails gemaakt denk ik en ik ben al in alle landen geweest waar een interrail geldig is.

De laatste tijd interesseren de treinen mij veel minder, maar ik maak nog altijd veel gebruik van interrail omdat het gewoon de makkelijkste manier van goedkoop door Europa reizen is...

Langste rechte treinreis die ik ooit in 1 keer gedaan heb: Van Fauske(Noorwegen) via zowat de snelste reisweg in de treinplanner recht naar Sicillië en voor de rest ook wel eens een hele week op de trein gezeten zonder ook maar 1 stad onderweg te bezoeken (was toen ik 15 jaar was ofzo) :oops:
Gelukkig dat ik dat nu niet meer doe :mrgreen:

Laatst gewijzigd door Bruno op 10 mei 2011, 18:02, 2 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 21 apr 2009, 18:44 
Sneltrein

whihi, mijn eerste topic hier en 't is gelijk een sticky :D

BerichtGeplaatst: 21 apr 2009, 19:13 
Trans-Siberië Express

Land: België
waar blijft de rest :twisted: :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 21 apr 2009, 20:09 
Trans-Siberië Express

treinbruno schreef:
waar blijft de rest :twisted: :mrgreen:

Die zijn aan het InterRailen. :mrgreen:

Nou, ik ben dus Andries, ik ben 24 jaar oud en woonachtig in de mooie Hanzestad Zwolle. Al vele jaren liefhebber van openbaar vervoer en in het bijzonder het reizen met de trein. Inmiddels dankzij de ov-studentenkaart al bijna het hele Nederlandse spoorwegennet gezien en dankzij InterRail ook al veel van Europa. Griekenland, Italië, Portugal, Servië: ik ben er met de trein geweest. Verder ben ik vooral heel erg geïnteresseerd in het internationale reizigersvervoer per spoor, wat ook wel blijkt uit mijn (hoge) aantal posts. Als moderator probeer ik hier vooral het forum vrij te houden van spambotjes. :wink:

Waar ik ook dol op ben is op wielrennen, ik ben een grote fan van Andy en (vooral) Fränk Schleck en ben de afgelopen tijd al veel op reis geweest, natuurlijk per trein, om hun te volgen. Ben al bij veel Nederlandse criteriums geweest, de Ronde van Polen, Parijs-Nice, Milaan-Sanremo, het Critérium International, afgelopen weekend de Amstel Gold Race en komende zondag, als Fränk deelneemt, Luik-Bastenaken-Luik.

Mijn langste treinreis in één keer was van Athene naar Zwolle, zo'n 50 uur. :)

BerichtGeplaatst: 21 apr 2009, 20:39 
Trans-Siberië Express

Maarten, 25 jaar, geboren in Schagen woonachtig in Amsterdam, werkzaam in Leiden bij de Treinreiswinkel.

Waar de passie precies vandaan komt? Waarschijnlijk toch de vele Europese tripjes van AZ, sinds een jaartje of vijf zoeken ik en een paar anderen de meest exotische oorden op. Vaak alleen voor de wedstrijd, kortom veel treinen! Daarnaast ook verschillende InterRail tripjes gemaakt met als voorlopige hoogtepunt het koersrijtuig Wien-Lviv! Mijn langste treintrip (althans, treinen achter elkaar) Alkmaar-Wenen-Belgrado-Sofia-Lovech, een voetbalwedstrijd en één overnachting ter plaatse, en weer terug: 100 uur treinen! Wel een weergaloze ervaring.

Nog wat in de planning? Ja altijd! Van korte tripjes door het Ruhrgebied tot een rondje Polen - Baltische Staten - Scandinavië, liggen allebei in de nabije toekomst. Daarnaast kijk ik natuurlijk nu al uit naar de Champions League loting, met als wens toch wel in de poule bij een club uit Moskou, Istanbul of Athene!

BerichtGeplaatst: 21 apr 2009, 21:16 
Trans-Siberië Express

Mijn echte naam is Rob. Ik ben 22 jaar oud en geboren en getogen Tilburger. Ik studeer nu geschiedenis in Rotterdam aan de Erasmusuniversiteit. Dit jaar volg ik een Engelstalige master Maatschappijgeschiedenis in Rotterdam. Voor 2010-2011 staat de master Milieu- en Maatschappijwetenschappen in Nijmegen op het programma.
Ben al honderden keren op en neer gereisd van Tilburg naar Rotterdam, maar treinreizen blijft leuk. Met de trein ook al veel daguitstapjes gemaakt in binnen- en buitenland. Afgelopen drie zomers met een studiegenoot op Interrail geweest, voor komende zomer staat het Iberisch schiereiland en Polen/Oekraïne/Moldavië en Roemenië in de planning :D .
Mijn streven is om niet buiten Europa te komen als het niet strikt noodzakelijk is. Er is zoveel te zien en te doen in Europa dat je je hele leven hier wel zoet kan zijn. De trein is dan een ideaal vervoersmiddel naar mijn mening.

Laatst gewijzigd door Erasmus2 op 17 apr 2010, 13:14, 4 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 21 apr 2009, 22:05 
Trans-Siberië Express

Ik ben Kuba. Ik ben 17 jaar oud. Oorspronkelijk kom ik uit Polen. In 1999 zijn wij met onze familie naar Nederland verhuisd. Ik woon in Tilburg en ik doe VWO6 (N&T profiel).
Ik had 4 jaar lang dagelijks met de trein naar school kunnen reizen. Gelukkig ben ik op een gegeven moment zelf tot de conclusie gekomen dat treinen de allerbeste vervoermiddel zijn :)

Aangezien wij regelmatig naar Polen gaan, krijg ik vaak de mogelijkheid om met de trein te reizen. Die gebruik ik dan ook telkens :) Dan doe ik meestal Tilburg-Venlo met de auto, Venlo-Düsseldorf RE, Düsseldorf-Berlijn ICE, Berlijn-Kutno BWE, Kutno-Łódź P.
Verder heb ik in Polen ook verschillende tripjes gemaakt. Het is toch een heel andere treinervaring dan in westerse landen.
Tot nu toe heb ik nog geen 'echte' Interrail gedaan. Maar dat komt er aan, wellicht deze zomervakantie nog. Ik moet alleen nog iemand vinden die mee wilt gaan. Alleen reizen vind ik normaal gesproken niet erg, maar een langere Interrailreis lijkt mij veel leuker met een reispartner :)

Als het om treinreizen gaat, ben ik ook heel erg geïnteresseerd in de techniek erachter. Zo ben ik geïnteresseerd in de verschillende treinstellen. Ook vind ik tariefsystemen en dergelijke interessant. Verder vind ik het altijd leuk om voor een reis een leuk plaatje in de trein uit te zoeken op een treinplattegrond, en vervolgens een zitplaatsreservering voor dat specifieke plaats vragen (hè, Maarten? ;) ).

Naast het Interrailen in Europa zou ik heel graag ooit Trans-Mongolië of Trans-Siberië willen doen.

Laatst gewijzigd door Kuba op 24 sep 2009, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 22 apr 2009, 07:49 
Thalys

Ik ben Bram. Ik ben 14 jaar. Ik woon in Gouda. Ik zit in 2 vwo.

Ik heb een grote intresse voor treinreizen (heel orgineel :lol: ). Sinds ik voor het eerst met de trein was gegaan (was 4 ofzo) wil ik ook zoveel mogelijk met de trein reizen. Plan reizen ook goed van te voren. Ik heb op dit moment 1 reis op de planning staan; ga in de herfstvakantie naar Disney met de trein. IC Brussel en TGV. Als het aan mij lag zou ik ook exact het rijtuig en plaats uitzoeken, maar dat is nog niet echt gelukt.

Mijn meest gemaakte treinrijs is per ICE naar Keulen. Vroeger kenden mijn ouders iemand die vlakbij Keulen in Siegburg werkte en ik ben ook een keer twee dagen geweest in de zomervakantie. De grootste treinreis die ik heb gemaakt was denk naar Disney, ooit met de toen nog rijdende DisneyTalys gegaan, maar dat was niet zo'n grote reiservaring. Het was toen grauw weer, er werd al sst gezegd als je inademde en het personeel was onaardig.

Zelf nog nooit een interrail gemaakt, staat wel heel hoog op het lijstje dat ik wil doen. Zou dan eerst interrail maken door groot deel van Europa, om later terug te gaan naar landen die ik leuk vond.

BerichtGeplaatst: 22 apr 2009, 19:25 
EuroCity

Joehoe! Ik ben dus Elisabeth :D 25 jaar. Laatste interrail is alweer ff geleden (2006 rondje duitsland, zwitserland, oostenrijk, tsjechie), daarna jaar in Nieuw Zeeland gezeten (ook leuke treintrajecten daaro ;)). Nu wonende te Deventer en werkende te Zwolle bij Exact, elke dag over de dijk langs de Ijssel (met de auto :twisted: )

BerichtGeplaatst: 22 apr 2009, 22:11 
Maglev

Hoi, Ik ben Jacco, 31 jaar uit Den Haag, werkzaam voor het Centraal Bureau voor de Statistiek.
Natuurlijk houd ik ook van treinreizen: heb een paar interrails gedaan. De eerste was in Skandinavie, en verder ben ik vooral in Italie en zuid oost Europa geweest. Ik reis graag alleen.
De langste treinreis die ik heb gedaan was van Moskou naar Beijing, maar dat was in een groep, en iets minder avontuurlijk dus.

Ik heb twee hobbies waardoor ik op zaterdag en zondag ook altijd veel in de trein zit: wandelen en het bekijken van voetbalwedstrijden van mijn favoriete amateurclub.
Heerlijk om 's ochtends vroeg half slaperig met een krantje en een kop koffie de trein in te stappen, om naar een gehucht aan de andere kant van het land te reizen.

BerichtGeplaatst: 25 apr 2009, 11:17 
Site Admin

Nou, daar gaan we dan, ik ben Thomas, 27, mede-oprichter van WorldOnRails.nl en dus ook van dit Forum.

Slechts 1x op InterRail geweest, ik weet het: schandalig, in 2000. We zochten daarvoor (ik en Kees-Jan, de andere mede-oprichter) een goede Nederlandstalige InterRailwebsite. Maar die was er niet. In eerste instantie hadden we alleen maar wat nuttige info voor ons online gezet, van tevoren, welke hotels we uit konden kiezen, wat de beste treinverbinding was, et cetera. Na onze InterRail hebben we die info uitgebreid en uitgebreid en kwam ook dit Forum erbij.

Maar van een tweede keer InterRail kwam het nooit meer. Helaasch. Wel reisjes naar onder meer Australië en het EK in Portugal. En ieder jaar zit er wel een lange treinreis in, maar echt op InterRail... nog niet. Ooit weer...

Mijn langste treinreis is Thessaloniki - Boedapest geweest, 40 uur. Met 5 uur vertraging aan de grens van Bulgarije, omdat een man die onze paspoorten controleerde uit de trein was gestapt terwijl de trein weer verder reed. Lastig maar ja: Ies Balkan, hoorden we steeds. Na 5 uur kwam de man uit het vorige dorpje met de volgende trein en die bracht onze paspoorten weer, zodat we verder konden naar Boedapest. Overigens was de reis ervoor, Athene-Thessaloniki de mooiste die ik ooit gedaan heb. Al vind ik de ritjes langs de Rijn ook erg mooi, daarvoor laat ik graag de ICE naar Frankfurt lopen om de trage InterCity te nemen.

En reisplannen voor dit jaar zijn er ook voldoende. Ben al in Dubai en Oman geweest, ga nog naar Barcelona (met vliegtuig) en van daar naar San Sebastian (met trein en terug naar NL met trein), naar Bratislava (per trein) en ach... wat nog meer op mn pad komt.

BerichtGeplaatst: 25 apr 2009, 23:36 
Site Admin

Oh, en daar wil ik eigenlijk nog wel wat aan toevoegen. Want voordat we dit Forum begonnen , twijfelden we erg. Was er vraag naar? Zouden mensen er gebruik van maken?
Dat we uiteindelijk zo'n mooi Forum zouden krijgen, met zelfs 1 artikel dat meer dan 250.000 keer bekeken zou worden, hadden we absoluut niet verwacht.
Natuurlijk hebben we dat aan iedereen te danken, maar ik wil er even een paar personen uitlichten die veel vragen beantwoorden en waarvan het gewoon erg gezellig is dat ze er zo vaak zijn. Dus zonder iemand anders tekort te doen, in willekeurige volgorde: Pindakäse, Aking, Arjan, Maarten983, rvdborgt, Elisabeth, Margreeth en Erasmus2. En met bijna 2700 bijdragen en nuttige antwoorden Andries uiteraard. Dank! (Handig zo'n voorsteltopic). Een extra portie bitterballen voor hen.

BerichtGeplaatst: 26 apr 2009, 13:42 
Stoptrein

hoihoi
Ik ben Renate 23 jaar, zit op medische laboratorium school in Leiden maar tijdelijk gestopt vanwege medische redenen,
heb fibromyalgie en dat is wel is lastig, maar ondanks dit wil ik graag dit jaar interrailen overigens voor t eerst, t lijkt me ideaal, mijn plannen zijn Engeland schotland noord ierland ierland en wales, maar we zien t wel,
verder heb ik veel hobby's en zou ik graag een reispartner vinden, die een beetje rekening met mij kan houden, man of vrouw maakt niet uit dus pb me maar als je interesse hebt

voor vragen altijd welkom!
xXx

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00