World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 17 nov 2017, 18:31

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Voorsteltopic
BerichtGeplaatst: 27 apr 2009, 16:19 
ICE

Land: Nederland
hey allemaal,

ik ben wendy en ben nu nog 25 jaar (wordt 26 in minder dan een week) ik studeer international tourism management aan de NHTV in breda... ik ben echt dol op reizen en heb in 2006 een half jaar in Budapest gewoond. Met een Hongaarse studentenkaart krijg je daar 75% korting op treinreizen binnen Hongarije, heb dus lekker veel van het land gezien.. ook met de trein naar bijna alle omringende landen geweest..

afgelopen zomer wist ik niet zo goed wat ik wou qua vakantie en toen maar besloten te gaan interrailen, ben dezelfde week als dat ik het besloten had nog vertrokken en heb een groot deel van zuid oost europa bezocht.. ook op de terugreis mijn langste treinreis gehad van Skopje naar Meppen (duitsland) in totaal 44 uur in de trein er zou een stop van 7 uur tussen zitten in Budapest maar nadat ik in Belgrado al 6 uur en 3 kwartier vertraging had ben ik maar via zagreb. ljubljana, munchen naar huis gegaan en werd het dus een lange maar erg leuke zit ;)

Voor dit jaar nog niet echt reisplannen.. is nog zo veel wat ik wil zien dus weet eigenlijk niet wat het gaat worden.. heb ook al 4 tripjes dit jaar gehad dus we zien wel ;)

groetjes wendy

BerichtGeplaatst: 27 apr 2009, 18:35 
Stoptrein

Heey allemaal!

Eindelijk hebben wij ook een account, wilde het al een tijdje! We hebben al aardig wat gelezen op dit forum, want wij willen ook lekker gaan interrailen!
Wij zijn Bas en Natascha, 21 en 19 jaar. Beide studenten: Bas doet Technische Bedrijfskunde in Rijswijk en Natas Kunst Cultuur en Amusement in Amsterdam. Lekker veel reizen met de trein dus, we wonen in Alphen en Leiden. Maar of we het erg vinden? Nee hoor! We zijn zelfs een keer gewoon op pad gegaan: naar Utrecht CS, en daar aan een onbekende vragen om een getal op te noemen tussen 1 en 19. Het getal wat diegene noemde werd ons spoor van vertrek! En dat deden we in Amersfoort weer, en in Den Haag nog eens! In combinatie met kroegjes was dat erg leuk!
Maar nu willen we dus door Europa (wel iets meer plannen deze keer, haha!).
Bas z'n langste treinrit was met overstappen van Alphen aan den Rijn naar Siena (Italië). Die van Natas komt deze zomer wel!

Groetjes en veel reisplezier!
Bas en Natascha

BerichtGeplaatst: 15 mei 2009, 12:44 
Stoptrein

Hoi,

Zal mij even voorstellen hier, ik ben Maurits, 19 jaar en kom uit IJsselmuiden. Onlangs heb ik een treinreis gemaakt naar Decin(CZ) vanuit Zwolle en een dag later terug. Ben van plan om aanstaande zomer een reis te maken met een interrail-ticket richting het zuidoosten van Europa. Sinds mijn eerste bezoek aan dit forum een paar dagen geleden heb ik al heel veel nuttige informatie opgedaan.

Groetjes!

BerichtGeplaatst: 16 mei 2009, 19:10 
Shinkansen

Hoi,

Zal me ook maar even voorstellen. Ik ben Jaap, 21 jaar, woon in Ede en studeer Sociale Geografie in Utrecht. Na bijna heel Nederland met de trein te hebben gezien, een paar niet al te lange treinreisjes naar België en Duitsland en een trip in Noorwegen ga ik komende zomer met een Interrailpas naar Finland, waar ik een paar maanden ga studeren. Daar zal ik vermoedelijk ook met de trein genoeg van het land gaan zien.

BerichtGeplaatst: 18 mei 2009, 20:13 
Intercity

Hey allemaal,
ik ben Yotam, 18 jaar, 1e jaars geneeskunde student aan het Leids Universitair Medisch Centrum.
Al mijn hele leven lang (voor zover ik mij kan herinneren) zijn treinen een geprefereerd vervoersmiddel.
Ik heb mijn ouders gek gemaakt om de nachttrein ipv de auto te nemen voor wintersport :lol:

Mijn langste treinreis in één ruk was Den Haag - Kiev (geen flauw idee meer hoe lang het ook al weer was, het was ook zo'n 4 jaar terug).

In mei 2008 heb ik met 3 vrienden meteen na de laatste dag van het EindExamen 2 weken geinterraild (route: Den Haag - Münster - Hamburg - Berlijn - Freiburg - Basel - Ljubljana - Budapest - Bratislava - Krakow - Auschwitz - Praag - Den Haag).
Op de ICE vanuit Keulen terug naar huis (ook te zien in mijn avatar) werden we alle vier persoonlijk door de rector gebeld dat wij allen geslaagd waren, dat was uiteraard een reden om het flesje champagne te openen 8) .

Inmiddels als 1e jaarsstudenten willen wij toch wel genieten van onze hardverdiende vakantie. Dus gaan wij (een student en een studente geneeskunde, een student fysiotherapie en een student technische informatica) een maandje interrailen (zie route in mijn signature).

Mijn dromen wat treinen betreft:
-Transsiberië Express en dan ofwel naar China ofwel naar Noord Korea (visum schijnt niet onmogelijk te zijn om te verkrijgen) ofwel naar Japan.
-Met de trein naar Jeruzalem (Tot aan Syrië met de trein - bus naar Amman - bus naar grens met Israël in het noorden - bus naar Haifa - trein naar Jeruzalem)

BerichtGeplaatst: 26 mei 2009, 14:25 
Intercity

Hallo! Ik ben Laura, 21 jaar en tweedejaars student in Nijmegen. Dit jaar wil ik samen met mijn vriend voor het eerst gaan interrailen en ik heb al heel wat uurtjes op dit forum doorgebracht (zonder registratie) voor informatie. Nu maar eens geregistreerd ;). De plannen zijn voornamelijk Oost-Europa, maar wat precies hebben we nog niet concreet. Het is wel duidelijk dat ik veel te veel wil zien, maar helaas kunnen we maar 20 dagen (22 dagen pas dus). Dat wordt keuzes maken!

Waarschijnlijk (ik ben er nog volop mee bezig) ga ik begin 2010 voor drie maanden in Ljubljana studeren. De langste treinreis die ik heb gemaakt... Pff, niet zo lang ;).

BerichtGeplaatst: 16 jun 2009, 18:12 
Stoptrein

Net geregistreerd, meteen maar ff voorstellen :D

Mijn echte naam is Dennis, 28 jaar en woon in Noord-Limburg. In het dagelijks leven werk ik op kantoor in de transportsector en in mijn vrije tijd is de hobby groundhopping. (zoveel mogelijk stadions bezoeken met een voetbalwedstrijd).

Door mijn hobby kom ik vaak in aanraking met de trein, al zijn mijn vakanties ook meestal met de trein. Bijna elk station in Duitsland ben ik wel gepasseerd. Tevens ook reizen naar Warschau, Krakow, Poznan, Praag, Bratislava, Budapest, Kiev, Helsingborg, Kopenhagen, Glasgow, Aberdeen, Zürich, Lausanne zijn al verleden tijd. Deze zomer zal de reis met de trein naar Zagreb, Belgrado en Sofia gaan.

BerichtGeplaatst: 20 jun 2009, 14:27 
Trans-Siberië Express

Moderator Andries: De off topic berichten in deze topic zijn afgesplitst naar de nieuwe topic Van alles en nog wat.

BerichtGeplaatst: 22 jun 2009, 15:15 
Trans-Siberië Express

Halloo iedereen,

Ik ben jawaad 24 oorspronkelijk uit Utrecht, maar ik studeer in Manchester in Engeland aan de Manchester Metroplitan University, Tourism Management. Zoals je ziet ben ik gek op reizen en vooral met de trein omdat je zoveel nieuwe mensen ontmoet en veel comfortabeler dan met de bus. Vooral nachttreinen zijn speciaal. Als klein kind ging ik vak met me ouders met de nachttrein naar Denemarken.

Vorige maand ben ik met mijn interrail ticket van Manchester helemaal naar Ankara gegaan. Route --> Birmingham, Calais, Lille, Brussel, Keulen, Wenen, Sofia, Istanbul, Ankara en van daar met de bus naar Cappadocie een aanrader voor iedereen die naar Turkije gaat. Terug via Boekarest, Boedapest en Parijs.

Mijn wensen zijn om met de trein naar Rusland of Noord Korea te gaan en met de trein helemaal naar India via Iran en Pakistan als de situatie daat wat beter is.

BerichtGeplaatst: 26 jun 2009, 16:35 
Sprinter

Beetje verkeerde volgorde (eerst vragen, dan pas voorstellen), maar goed.. Eigenlijk net als een trein, beter laat dan nooit.. :)

Ik ben Arjen, 26 jaar en getrouwd uit Utrecht.. Reizen is altijd al een hobby geweest en de trein is er met de paplepel ingegoten, omdat mijn ouders geen auto/rijbewijs hebben.. Vorig jaar eigenlijk pas bij toeval met interrail in aanraking gekomen..

<beetje offtopic mode>
We (toen nog 25 en 24) wilde naar het ek in zwitserland en meteen wat familie daar bezoeken.. Gewoon naar de hispeed desk op centraal en gevraagd naar 2 kaartjes basel. Geen problem allemaal volgens de vriendelijke mevrouw, maar alleen nog maar flex kaartjes voor de ice.. Prima, geld moet rollen.. Dus gekocht voor ongeveer 600 euro totaal..

Na thuiskomst online wat staan zoeken naar de verbinding van basel naar plaatsje waar familie woont. En tijdens deze zoektocht ook tegen interrail aangelopen.. Snelle bereking maakt interail natuulijk veel aantrekkelijker, dus weer terug naar de vriendelijke mevrouw bij ns (ik achteraf blij dat ik kon annuleren) en het zaakje omgeruild.
<einde beetje offtopic mode>

Verder gaan wij of dit jaar september oost en zuid Europa rond of volgend jaar, beetje afhankelijk van vrije dagen, etc...

Landen waar ik geweest ben (met trein/vliegtuig of anders)
  • Nederland
    Duitsland
    Belgie
    Frankrijk
    Spanje
    Zwitserland
    Oostenrijk
    Hongarije
    Griekenland
    Turkije
    Verenigde Emiraten (dubai)
    Kenia
    Tanzania

BerichtGeplaatst: 01 jul 2009, 17:06 
Intercity

Ik ben Maarten, 24 jaar, woon in Amsterdam. Na een jaar of 4 geleden voor het eerst een interrailtocht door Europa te hebben gemaakt (Amsterdam-Berlijn-Praag-Wenen-Trieste-Nice-Monaco-Lyon-Parijs-Amsterdam) met 4 vrienden ga ik deze zomer eindelijk weer eens zo'n mooie trip maken, deze keer met m'n vriendin.

De eerste keer hebben we gaandeweg onze reis ontdekt hoe alles een beetje in z'n werk gaat (reserveringen, nachttreinen, hostels, enz). Nu ontdek ik dit forum. Superhandig! Zeker als je voor het eerst zo'n tocht gaat maken en de boel een beetje wilt plannen, maar ook om leuke ideeën voor de route op te doen. Ik heb er weer helemaal zin in dankzij alle mooie verhalen hier!

BerichtGeplaatst: 05 jul 2009, 15:18 
Sprinter

Zal ik me ook maar ff voostellen.

Echte naam is sebastiaan maar bijna iedereen noemt me bas, en kom uit ouderkerk aan den ijssel. Al sinds ik kind was reis ik met de trein. M'n ouders waren vroeger binnenvaartschipper dus in de vakantie met de trein naar boord toe. Altijd een hele uitdaging moeders met 4kinderen en een hond ff naar boord tie in basel neurenberg stuttgart noem maar op.

Met de trein reizen heb ik altijd zeer relaxt gevonden en doe het nu nog steeds veel. Ik ben zelf ook werkzaam op de binnenvaart en ga dus ook met de trein van en naar het schip toe. 2jaar geleden met de trein van rotterdam naar enns oostenrijk gegaan. Op vakantie probeer ik ook wel veel met de trein te doen.

Nu wil ik van de zomer ook weer een leuk tripje gaan maken meestal doe ik alles op de bonnefooi en zonder weinig te plannen, maar wil dit jaar wel iets meer voorbereiding treffen. Omdat ik nog niet zeker ben van een aantal dingen. Hoop dat er hier mensen zijn die mij daar bij kunnen helpen.

BerichtGeplaatst: 19 jul 2009, 17:42 
Sprinter

Hoi allemaal!
Even voorstellen, voor ik mijn vragen afvuur op het forum.

Ik ben een meid van 20 jaar uit België.
In het echt heet ik Laura ,maar op de forums waar ik zit is mijn naam Nimfie.
Ik ben gek op lezen , doe nu volwassenenonderwijs (weet niet of jullie dat in NL kennen)
en hoop dat ik volgend jaar eindelijk mijn diploma heb ,
zodat ik Bibliotheekwetenschappen kan gaan studeren.

Ik begin over 3 weken aan mijn eerste interrail in mijn eentje door Hongarije.
Bijkomend feit is dat ik Asperger heb en dat maakt het voor mij allemaal nog een tikje spannender!
Ben benieuwd hoe dat gaat lopen,haha 8)

Groetjes Nimfie

BerichtGeplaatst: 25 sep 2009, 09:12 
Maglev

Op verzoek van Kuba zal ik mij ook even voorstellen. Ik was er uiteraard nóóit op gekomen om dit op eigen initatief te doen ;)

Mijn voornaam is Frank, woon in het zuiden des lands (Maastricht) en ben van 1978.

Mijn interesse ligt vooral in natuur en platteland, wat overigens niet wil zeggen dat ik nooit in een stad kom. Da’s enerzijds in dit land al zowiezo niet echt goed mogelijk, anderzijds, op een lange trein (internationaal) kom je vrijwel altijd in een stad terecht, als begin- of eindpunt, of om over te stappen.

Soms valt er met het overstappen wel te kiezen, zo stapte ik liever over in Warschau-Oost dan in Warschau Centraal, en liever in Jaworzno dan in Kraków.

Ik heb nooit gebruik gemaakt van interrail, ben er nu te oud voor en het past niet goed in mijn voorkeuren van reizen en wat ik wil zien. Ik wil natuurlijk wel alles weten over treinen, verbindingen en voordelige opties. Ik heb een OV-voordeelurenkaart, maar ik reis te weinig per trein om de kosten daarvan op jaarbasis terug te verdienen. Erg is dit niet, de NS gun ik het voordeeltje.

Verder een korte impressie van de treinreizen die ik zoal gemaakt heb;

Binnen Nederland o.a. Eijsden/Maastricht/Heerlen – Haarlem/Amsterdam/Den Helder/Den Haag, Essen-Roosendaal-Arnhem-Zwolle-Groningen/Leeuwarden/Emmen/Doetinchem/Oldenzaal grens, Zwolle-Kampen, Leeuwarden-Harlingen.

België Maastricht-Luik-Namen/Brussel en Luik-Gouvy

Luxemburg Luxembourg-Wasserbillig

Frankrijk Die-Valence

Spanje, een lang weekend retour Maastricht – Barcelona via Parijs, op kosten van de baas

Hongarije, een lang weekend retour Aachen – Budapest via Nürnberg, Wien, op kosten van de baas

Binnen Polen oa Jelenia Gora-Walbrzych-Wroclaw-Katowice, paar keer des nachts Lublin-Wroclaw, Rzeszów-Bydgoszcz, Lapy-Bialystok en de langste treinreis binnen Polen Szczecin-Muszyna, ruim 800 km, verder binnen Polen op reizen tussen Nederland en Polen, namelijk Suwalki-Bad Bentheim (overnacht station Warschau-Oost), Bad Bentheim-Lapy v.v., Arnhem – Bialystok via Warschau (EN Jan Kiepura) v.v., Frankfurt/Oder – Katowice via Warschau, Venlo-Hajnówka, Warschau-Maastricht via Venlo.

Duitsland, een paar keer Aachen-Keulen, een aantal keer per Schoenes Wochenend Ticket door Duitsland; 3x Bad Bentheim-Frankfurt/Oder, 1x Venlo-Frankfurt/Oder v.v., 1x Herzogenrath-Kratzeburg.

Tsjechië, een treinreisje van een paar uur in Sumava Nationaal Park en van Praag naar Miechenice.

Slowakije, Muszyna-Plavec-Poprad Tatry-Kosice-Turnu nad Bodvou.

Hongarije, Perkupa-Szendrö v.v.

Oekraïne, Ivano-Frankivs’k-Kyiv v.v.

Dat was ‘m!

Kuba vroeg naar mijn band met Polen; die is sterk, sinds mijn eerste bezoek, mijn langste vakantie van 5 weken, en mijn eerste reis in een voormalig Oostblokland, eigenlijk de eerste keer dat ik alleen reisde in een land waarvan ik de taal niet kende. Na de eerste reis naar Polen wilde ik gewoon steeds terug, zoals we met het gezin waarin ik ben opgegroeid altijd in Frankrijk of Duitsland op vakantie gingen. In 2002 heb ik 3 maanden stage gelopen in het Geobotanisch Station van de Universiteit van Warschau, gevestigd in Bialowieza. Dit is een dorp tenmidden van een gelijknamig (oer-) woud. In dit woud ligt het Bialowieza Nationaal Park, waarvan het strikt reservaat het eerst erkende Nationaal Park is van Polen. Dit strikte reservaat wordt vaak wel beschouwd als het best bewaarde laaglandoerbos in gematigd landklimaat binnen de EU. Na WOII zijn de grenzen van Polen naar het westen verschoven, waarbij de geallieerden de grens van Polen nog wat westelijker hadden willen leggen, althans in de regio van Hajnówka. Had men zelfs Bialystok naar Wit-Rusland willen schuiven, dat weet ik niet. In ieder geval, in Polen wilde men in ieder geval het strikte reservaat van het Bialowieza Nationaal Park binnen de landsgrenzen houden. Dit niet alleen vanwege de parkstatus, vooral ook vanwege de grote betekenis van het gebied voor de geschiedenis van Polen; dit was voor eeuwen de buitenplaats en het jachtdomein van de Keizers en Tsaren van het Pools-Litouwse rijk. Daarom is de grens van Polen, de huidige oostgrens van de EU, precies aan de oostkant van het Nationaal Park komen te liggen. Deze grens doorsnijdt nu het woudgebied van Bialowieza, omdat dit strikte reservaat ongeveer in het midden van het totale bosgebied ligt. Dit geeft nu wat ecologische probleempjes, bijvoorbeeld de in de jaren ’80 aan Sovjet zijde geplaatste afrastering (systema, het fysieke IJzeren Gordijn) op spanning maakt de uitwisseling van individuen van de Wisentpopulaties in het Poolse en het Witrussische deel van Bialowieza in het gebied onmogelijk. Maar het is één bosgebied, met één ziel en één geschiedenis. Het is dus te hopen (ook wel om andere redenen, wellicht) dat de afrastering op spanning op den duur weer verdwijnt.

De naam Przyrodnik (Pools voor “natuurman”) gebruik ik in een forum over Polen, omdat ik niet langer onder eigen naam wilde schrijven.

BerichtGeplaatst: 05 okt 2009, 08:33 
Stoptrein

hallo allemaal,

ook van mijn kant even wat informatie, ik ben Joost, 25 en woon in Breda. ik heb nog nooit een interrail reis gemaakt maar ben al wel diverse keren met de trein naar het buitenland geweest. waaronder Rome, Praag, Parijs, Warschau.
Ik ben vanaf mijn jeugd al bezig met treinen, natuurlijk vroeger toen ik klein was de marklin treinen en later heel veel nationaal verkeer gespot. Nu lijkt het me wel tijd geworden om delen van Europa te ontdekken met de trein.

ik vind het helemaal geweldig dat er een forum is voor interrailers en heb hier al veel informatie vanaf gehaald, die zeker nuttig gaat zijn.

groet,

Joseph1984

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00