World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 22 nov 2017, 22:52

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Voorsteltopic
BerichtGeplaatst: 07 okt 2009, 20:10 
Thalys

Ik zal me ook even voorstellen!
Ik ben Jitske, 21 jaar oud en studeer Pedagogiek.
Reizen is mijn grootste passie en het interrailen valt daar natuurlijk ook onder. Verder houd ik van Theater, Dansen, Lezen en Fotografie.
Ik heb 1x een interrailreis gemaakt, alweer bijna 1,5jaar geleden. 5 weken lang heb ik toen door Frankrijk, Italie, Griekenland, Turkije, Montenegro, Hongarije en Tsjechie gereisd. Geweldige ervaring!
Wil nu misschien zo rond april weer een interrail-reisje gaan maken..Maar aangezien ik nog meer wil zien dan alleen Europa kan het ook zijn dat ik toch nog iets anders ga doen.
Moet er nog even over nadenken en hier meer eens wat tips gaan verzamelen!!!

BerichtGeplaatst: 27 dec 2009, 00:41 
Sprinter

Hoihoi!

Ik zal me ook even voorstellen.:)
Ik ben Marjolein, 20 jaar oud en ik studeer Geschiedenis in Groningen.
Ik lees al een aantal maanden mee op het forum en heb me nu toch maar eens aangemeld.:)

Ik ben vorig jaar naar Sarajevo en Mostar geweest met een Interrailticket. En eind januari 2010 ga ik 10 dagen naar Duitsland en Oostenrijk.

Groetjes

BerichtGeplaatst: 28 dec 2009, 01:06 
Stoptrein

Wij zijn 4 jongens van 20 en 21 jaar uit Almere.
Drie van ons studeren aan de UvA: geschiedenis, planologie en bedrijfskunde. De vierde werkt/studeert als accountant.
Afgelopen herfst zijn we el-cheapo met Ryanair voor 3 dagen naar Krakau gevlogen. Krakau en het hostelsfeertje beviel ons zo goed dat we komende zomer Oost-Europa uitgebreider willen bezoeken. Dan biedt een interrail-ticket uitkomst. Wij houden niet zo van het reizen per trein op zich zoals sommigen hier op het forum. Voor ons is het alleen het broodnodige vervoersmiddel. Geen van ons heeft meerdaagse treinervaring maar dat gaan we hopelijk deze zomer opdoen!

BerichtGeplaatst: 03 jan 2010, 15:11 
Sprinter

Ik heb me dan eindelijk ook maar eens aangemeld, lees al meer dan een jaar mee op het forum, maar het leek me eens tijd om me ook te registreren!

Ik ben Dean, 20 jaar, woon in de mooiste (kust)plaats van Nederland, Noordwijk. Leiden Centraal ligt bijna om de hoek, dus treinreizen deden we al vroeg overal heen (binnen NL) voor kleding, bios, dagje weg, etc! Altijd al super gevonden, dus vorig jaar voor het eerst wezen interrailen door Kroatie, Slovenie, Hongarije, Oostenrijk, Slowakije, Polen, Tsjechie en Duitsland. Was echt een super belevenis, en ben al druk bezig om te zoeken naar een reisgenootje voor de zomer, al wil ik in de voorjaarsvakantie eigenlijk ook wel heel graag weg!

Hopelijk kan ik dit jaar richting Oakraine, Moldavie en de Balkan bekijken, maar ook Scandinavie lijkt me geweldig!

BerichtGeplaatst: 04 jan 2010, 19:07 
Stoptrein

Ik ben Esther, ik woon in Almere/Leiden en studeer in Leiden. Daarnaast ben ik 17 jaar. Ik reis dus regelmatig met de trein op en neer. Verder ben ik van plan de komende zomer voor het eerst te gaan interrailen, dus daarom heb ik me hier aangemeld om extra informatie op te doen.

BerichtGeplaatst: 09 jan 2010, 00:39 
Sprinter

Land: Nederland
Hallo allemaal,

Ik zal me hier maar eens voorstellen!

Ik ben Tom, ik woon in Kaatsheuvel, Noord-Brabant. Misschien komt de naam Kaatsheuvel jullie bekend voor want hier ligt de Efteling. En dat brengt me meteen bij een grote hobby van me: achtbanen en pretparken! De mate van de hobby valt te vergelijken met wat veel van jullie met Interrailen en treinen hebben, redelijk tot behoorlijk groot dus. Regelmatig ga ik met een groepje andere 'achtbaangestoorden' voor korte of langere tijd erop uit om allerlei pretparken te doen, en dat is (als je ervan houdt) hartstikke gezellig. Zo ben ik afgelopen zomer met een groepje van vijf man naar Spanje gegaan om daar bijna alle Spaanse parken te bezoeken. Een hele leuke hobby (al zal niet iedereen dat kunnen inzien, dat begrijp ik) maar ook een redelijk prijzige. Nu geef ik een hobby natuurlijk niet op vanwege de kosten, maar af en toe iets anders doen is ook leuk. Daarom heb ik besloten om de komende zomer voor de eerste keer te gaan Interrailen!

Toen ik voor het eerst van Interrail hoorde, had ik zoiets van "Dat is alleen maar in Europa, zo dicht bij huis, dat is weinig avontuurlijks". Toch las ik wat reisverslagen en toen ontdekte ik twee dingen: ten eerste dat er in Europa (en voor mij persoonlijk vooral in Zuidoost Europa) nog enorm veel te ontdekken valt en ten tweede dat reizen met de trein erg bijzonder is: het combineert de lange afstand van een vliegreis met de vrijheid van een autoreis. Natuurlijk lever je zowel op afstand als vrijheid wel iets in, maar het is en blijft een geweldige, fascinerende manier van reizen.

Snel was de keuze gemaakt: dit wil ik ook doen! Ik wist al snel wat het plan moest worden: komende zomer naar Zuidoost Europa. Ik ging aan de slag en maakte een eerste reisschema. Dat schema zal ik de komende tijd verder uit gaan werken om zo een mooie trip te maken. Omdat het mijn eerste keer Interrailen is en ik waarschijnlijk alleen ga, zal ik nog wel eens wat hulp nodig hebben met plannen. Daarom heb ik me hier aangemeld. Tot nu toe ben ik al heel erg goed geholpen. Ik ben benieuwd wat er uit mijn reisschema gaat komen en ik hoop dat ik de komende zomer een geweldige reis ga maken! :)

BerichtGeplaatst: 23 jan 2010, 13:25 
Sprinter

Hey!
Ik ben Tanya, 19 jaar.. Ik zit nu in mijn 2e jaar geneeskunde in Leiden.. Ik wil deze meivakantie voor het eerst gaan interrailen met een vriend.. Ik hou erg van reizen maar helaas kan dit niet altijd, omdat ik vrij snel last heb van wagenziekte.. Maar goed daar moet ik me maar overheen zetten ;-) Ik heb vroeger vooral veel relax-vakanties gehad en weinig cultuur, dus ik hoop daar verandering in te gaan brengen!

BerichtGeplaatst: 28 jan 2010, 10:46 
Maglev

Oke oke ik zal ook maar eens zeggen wie deze 20jarige dell medewerker is:)

ik kom uit haarlem vandaan en reis al sinds me 14de dagelijks met de trein:)
Ik ben opzich niet geinterresseert in de techniek moddellen namen etc etc als ik eerlijk mag zijn.
Het reizen zelf vind ik wel onwijs gaaf en leuk! en boeit me enorm en waarom sommige reizen zo gaan etc:)

ik ga zelf letterlijk om de 6 weken naar polen met de euro night soort van vaste klant haha.
Mijn vriendin is namelijk pools:)
Voor de reis maak ik nog heel veel andere reizen
Naar parijs ga ik zeer regelmatig met thalys en duitsland kopenhagen en praag met citynightline toevallig deze vrijdag vrijdag en over 3 weken kopenhagen:)

Jeffrey

Hoe langer de reis duurt zonder een stop hoe leuker ik het vaker vind:)

Laatst gewijzigd door pkp op 28 jan 2010, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 28 jan 2010, 11:16 
Maglev

Citeer:
Oke oke ik zal ook maar eens zeggen wie deze 20jarige dell medewerker is:)
Hee, wat tof! Wat doe je bij Dell?

BerichtGeplaatst: 21 apr 2010, 13:48 
Shinkansen

Hallo allemaal,

ik ben Berend, woon in Hasselt (België). De reden van mijn aanmelding hier is dat ik van plan ben om in november naar Jyvaskyla (in Finland) te reizen. Mijn broer zit daar dan op een stage, en het leek me leuk om hem daar te bezoeken. In eerste instantie wilde ik dit per vliegtuig doen, maar het lijkt me leuker om dat met de trein te doen, mede omdat ik graag met de trein reis.

Verder over mezelf: ik studeer Toegepaste Informatica, ben 22 jaar en reis in het algemeen heel graag. Ik wandel nogal graag, maar fietsen vind ik ook leuk. Dat in combinatie met mijn hobby als amateurfotograaf, graag lezen en muziek luisteren is dit vaak héél goed te combineren :] Dit jaar ga ik onder andere (het laatste deel van) de Camino de Santiago doen, in groep.

Vanzelfsprekend zal ik binnenkort mijn reisroute ergens plaatsen hier, in het betreffende subforum.

BerichtGeplaatst: 21 apr 2010, 13:49 
Maglev

Welkom!

BerichtGeplaatst: 21 apr 2010, 13:51 
Shinkansen

Ook van mij welkom!

Ik ben vorig jaar naar het oosten van Finland getreind (en weer terug) dus ik ben benieuwd hoe je van plan bent te gaan reizen. Als je vragen hebt, voel je vrij!

BerichtGeplaatst: 21 apr 2010, 15:49 
Trans-Siberië Express

Welkom op het WorldOnRails forum.

Have fun 8)

Gr, Jay

BerichtGeplaatst: 17 sep 2010, 17:42 
Sneltrein

Hallo iedereen,

Het is voor mij nog maar zo`n twee weken geleden dat ik op dit forum terechtgekomen ben en in die tijd heb ik bepaalde topics al compleet doorgespit. Ik heb daarbij al gemerkt dat er op het forum echt zeer veel informatie te vinden en het forum is eveneens een grote bron van inspiratie, lijkt me.
Ikzelf schrijf op internetfora meestal berichten onder mijn internetnaam, Željko. Ik ben 23 jaar oud en ik ben student, maar daarover zal ik zodadelijk nog wat typen. Ik heb tot nu toe nog geen ervaringen met treinreizen voor meerdere dagen. Wel heb ik al ooit met de trein naar Antwerpen gereisd en heb ik gebruik gemaakt van de trein tijdens buitenlandse vakanties. (Dat was bijvoorbeeld op dezelfde dag op en neer reizen tussen Argeles-sur-mer en Carcassonne.) In het voorjaar volgend jaar wil ik graag eens een echte Interrail-ervaring opdoen en daarom heb ik mezelf aangemeld bij het forum.

De studie die ik momenteel volg is Economische Geografie, aan de faculteit Ruimtelijke Wetenschappen. Je kunt dus wel zeggen dat ik altijd wel interesse gehad ben in plaatsen/steden. Ik vind het bijzonder interessant om rond te lopen in steden en gewoon te sfeer op te snuiven die op zo`n plaats hangt. Ook kan ik er als geen ander van genieten om `s morgens met een koffie ergens op een terras plaats te nemen en te zien hoe een stad helemaal tot leven komt. Dat kan zowel een stadsvernieuwingsgebied zijn (Docklands, Londen) als een slaperig stadje in een ruraal gebied. Het rondkijken in steden is voor mij het belangrijkste en het treinreizen is daaraan op zich ondergeschikt. Dus het zien van speciaal spoorwegmaterieel of het gebruiken van routes met een historische betekenis, zegt mij eigenlijk niet veel.

Naast de interesse in stedelijke ontwikkeling en geografie geldt voor mij ook dat ik heel veel op heb met Europese cultuur. Ik lees altijd graag Europese romans en ik bezoek in het filmhuis regelmatig films afkomstig uit Noord- en Oost-Europa. Ik luister verder ook vaak en graag naar muziek in het Italiaans, Kroatisch, Noors enz. enz. (Het is overigens niet zo dat je kunt zeggen dat ik deze talen ook machtig ben. Maar naar mate je meer leest en meer in aanraking komt met een taal, leert men wel.)
Ik las iemand in dit topic ook zeggen dat er, naar zijn mening, zoveel te doen en te bezichtigen is in Europa dat je daarmee je hele leven wel zoet kunt zijn. Met die uitspraak ben ik het volledig eens.... Wanneer iemand mij een reis zou aanbieden naar bijvoorbeeld India of Thailand, dan zou ik daarmee eigenlijk niet eens gelukkig zijn. Dat ligt dan niet eens aan de lange vliegtijden, maar ik ben nu eenmaal veel meer geïnteresseerd in de geschiedenis en cultuur van gebieden in Europa.

Ik zou het heel leuk vinden om in het voorjaar 2011 eens te gaan interrailen voor een dag of 10.. Plaatsen die ik erg hoog op m`n lijstje heb staan om eens te gaan bezoeken zijn Bergen (No), Leipzig, Graz en Toulouse. Maar welke plaats het echt zal worden volgend jaar, dat weet ik nu nog niet.

Laatst gewijzigd door Željko op 25 jan 2011, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 29 sep 2010, 13:38 
Intercity

Hoi allemaal!

Mijn naam is Berend (ook al :) ), ben 21 jaar, woon momenteel in Utrecht en volg een master chemie in Amsterdam.

Treinreizen heb ik (zover ik weet) altijd al leuk gevonden.
Vroeger als kind ging ik bijvoorbeeld vaak een kijkje nemen bij de uitbreiding van het baanvak Utrecht Centraal - Utrecht Overvecht, want 4 sporen naast elkaar vond ik zo indrukwekkend :lol:

In Nederland ben ik bijna overal geweest en ook in het buitenland heb ik per trein wel wat afgereisd.
Heb 3x een Interrail gedaan (Frankrijk, Duitsland/Zwitserland/Oostenrijk en Scandinavie) en verder ook nog veel 1-daagse tripjes door Belgie en Duitsland.
Maar inmiddels is mijn laatste interrail al bijna 7 jaar geleden dus het begint weer te kriebelen...

Verdere hobby's van mij zijn wielrennen en muziek.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00