World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 17 nov 2017, 18:24

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Voorsteltopic
BerichtGeplaatst: 04 nov 2011, 20:15 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
ik heb dan wel een weekje actief op het forum, maar toch lijkt het mij gepast om me even voor te stellen.

Ik ben Sico, 20 jaar en woonachtig in het Gelderse Duiven. Dit ligt tussen Arnhem en Emmerich am Rhein.
Ik zit in de 3e klas van de opleiding Juridische Dienstverlening Sociale Zekerheid.
Mijn hobby's zijn fitness, wielrennen en voetbal. Ik ben al jaren fanatiek supporter van De Graafschap.

Vroeger was ik altijd helemaal weg van treinen. Feitelijk ben ik ermee opgegroeid.
De passie is ietsjes weggezakt. Op dit moment is het alleen nog reizen met de trein. Meestal naar school of dagtripjes naar Duitsland.
Regelmatig bezoek ik met vrienden een wedstrijd in het Ruhrgebiet ( Dortmund of Essen )

Tot dusver heb ik nog geen pogingen gedaan om een interrail-trip te ondernemen, maar dit gaat in de zomer van 2012 anders worden.
Zoals jullie hebben kunnen lezen moet de reis naar de balkan gaan.

BerichtGeplaatst: 08 nov 2011, 20:44 
Sprinter

Mijn eerste post hier.

Ik ben Martijn, 20 jaar oud en woon in Hoofddorp. Kom oorspronkelijk uit Sneek, heb vijf jaar in een internaat gezeten in Grave vanwege mijn visuele beperking. Ik volg een opleiding Internationale Handel en Logistiek. Dit is een combinatie opleiding van Manager Transport en Logistiek, Logistiek Supervisor en Luchtvaart Logistiek. Ik doe het laatste.

Ik ben geïnteresseerd in luchtvaart, geschiedenis, landen, politiek, economie, spoorwegen en computers.

In mijn vrije tijd doe ik veel aan flight simulator, train simulator, lezen over geschiedenis en met name Rusland in de Soviet periode. En leer ik na mijn studie ook nog Russisch. Ik gebruik mijn ov-studenten kaart te veel na school (trein reisjes).

Ik ben tot nu toe nog maar 1 keer op interrail geweest met Sander (sncb-sncf), was dit jaar. Vorig weekend nog emt Sander, Bruno en Kuba naar Polen geweest.

BerichtGeplaatst: 08 nov 2011, 21:20 
Trans-Siberië Express

Leuk dat je je ook even geregistreerd hebt :)

BerichtGeplaatst: 23 nov 2011, 12:27 
Sneltrein

O dus hier is de voorsteltopic! :=)

Hier Fiona! Ben geboren en getogen in Rotterdam, maar woon sinds kort in Luxemburg (studie). Ben hier mijn scriptie aan het schrijven en gaat aardig de goede kant op.
Ben zelf gek op reizen en heb al aardig wat mogen zien van de wereld. Nog nooit met interrail gereisd, maar daar komt vanaf volgend jaar verandering in. Om mijn afstuderen te vieren willen we met een aantal vrienden reizen door Oost Europa en uiteindelijk een langere tijd in Budapest verblijven.. Alle tips zijn natuurlijk welkom! We hebben via groupon de deals geboekt voor treinreizen door duitsland en frankrijk.. voor de overige landen zullen we gebruik maken van de interrail.

BerichtGeplaatst: 07 dec 2011, 10:50 
Intercity

Al enige tijd volg ik dit forum met interesse, dus ik heb besloten om me dan ook maar eens te registreren. En als ik dan ook al vragen ga stellen, laat ik me dan maar meteen even voorstellen.

Ik ben Evert, 23 jaar oud, en al enige tijd een zeer enthousiast treinreiziger. De afgelopen jaren heb ik al diverse Interrailreizen gemaakt, met name naar Noord-Europa, maar ook naar de Alpenlanden, Polen, Tsjechië, de Baltische staten en Engeland. Ook heb ik er enige tijd een sport van gemaakt om, met dank aan de OV-studentenkaart, elk mogelijk Nederlands spoor met reizigerstreinen te bereizen (iets wat heel lang goed ging, totdat de Thalys - en alléén de Thalys - na Breda over de HSL ging rijden). Overigens verdien ik mijn geld als vertaler, tekstschrijver en websitemaker.

Wat mij betreft ben ik nog lang niet uitgetreind, er is nog een flink stuk Europa (alles onder de lijn Lyon-Graz-Budapest) te zien!

BerichtGeplaatst: 07 dec 2011, 20:47 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Citeer:
Overigens verdien ik mijn geld als vertaler, tekstschrijver en websitemaker.
Wat voor talen vertaal je? :)

BerichtGeplaatst: 07 dec 2011, 23:48 
Intercity

In principe Duits-Nederlands (daar heb ik voor doorgeleerd :wink:), maar ook regelmatig omgekeerd, en af en toe ook Engels-Nederlands.

BerichtGeplaatst: 08 dec 2011, 16:19 
Trans-Siberië Express

Oké! Toevallig de vertaalacademie in Maastricht gedaan? :wink:

BerichtGeplaatst: 12 dec 2011, 09:14 
Intercity

Nope, een master Vertalen aan de Universiteit Utrecht.

Mag ik hieruit opmaken dat je dat zelf wel gedaan hebt? :wink:

BerichtGeplaatst: 12 dec 2011, 16:17 
Trans-Siberië Express

Nee, ik heb wel getwijfeld om die opleiding te gaan doen. :wink: Momenteel doe ik bacheloropleiding voor docent Frans, maar ik zit er zelf nog wel aan te denken om een vertaalstudie te volgen hier na.

BerichtGeplaatst: 14 dec 2011, 13:59 
Stoptrein

Mijn naam is Dina, ik ben 21 jaar en woon in Friesland. Doordat mijn vriend in Düsseldorf woonde heb ik veel met de trein gereisd en ik moet zeggen dat de trein een van mijn favoriete vervoersmiddelen is.
Ik ben nog niet zo lang actief op dit forum, maar ik heb hier wel al een heleboel informatie kunnen winnen voor mijn reis in Oost-Europa, die ik natuurlijk per spoor ga doen.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2012, 23:39 
Stoptrein

Hallo iedereen,

Ik zal mij even voorstellen, ik ben Bas en op het moment van schrijven 22 jaar oud en woonachtig op letterlijk een steenworp afstand van Amsterdam. Ik ben student Culturele Informatiewetenschappen aan de UvA, een studie die zich bezighoudt met informatiemanagement in de culturele sector (bibliotheken, musea, archieven). Ik ben al wel een aantal keren met de trein naar buitenlanden geweest, zowel Londen als het een en ander kan ik van het lijstje schrappen, maar vergeleken met de ervaringen van andere forumleden zag ik al dat het behoorlijk peanuts is.

Dat was het wel zo'n beetje denk ik.

BerichtGeplaatst: 20 mar 2012, 00:21 
Sprinter

Hello :)

Ik zal mij ook maar even voorstellen.
Ik ben martijn, inmiddels bijna 27 jaar geleden geboren in Zwolle, maar nu woonachtig in Deventer.
Ik ben geboren met een handicap in het autistisch spectrum, en heb dus pdd nos(een variant van autisme).
Ik heb veel meegemaakt in mijn leven, maar daar wijd ik nu even verder niet over uit.
Mijn ouders hadden me beloofd een interrail kado te doen als ik zou slagen voor de middelbare school, maar deze heb ik nog steeds tegoed. :)
Verder maak ik muziek in de vorm van keyboard spelen, drummen, gitaar, zang en een beetje rap.
Ik ben ook drummer in een band. Deze band is een voortvloeiing uit de vorige. Mijn vorige band was gesponsord door hedon zwolle, en nog steeds werken we daar nauw mee samen.
Onze band heeft echter geen videobeeld, dit omdat we meer in de studio bezig zijn dan optreden. Misschien dat we het ooit nog gaan doen, maar nu nog niet. We werken eerst aan meer nummers.
We spelen alles wat in de rock en metal trend valt. Dat betekend dus van echt bruut hard, tot gewoon normale rock.
Voor de rest hou ik van pretparken en kermissen en wat kermis dan vooral van de attractie de polyp, oftewel de octopus. In pretparken hou ik van alles, maar toch het meeste van achtbanen.
Ook heb ik laatst mijn hbo master afegrond aan de hoogeschool windesheim in zwolle. Ik heb hier ICT gestudeerd, en inmiddels ben ik een eigen bedrijfje begonnen. Nu nog voor vrienden en vrienden van vrienden, en iedereen die weet wie ik ben zeg maar. Ik ben ooit nog wel van plan me te laten registreren bij de kvk, maar nu nog niet.

Dit was het wel zo'n beetje.
Vriendelijke groet van Martijn

BerichtGeplaatst: 27 mar 2012, 21:45 
Sprinter

Hellowa!

Hoewel ik hier meestel meer lees dan meepraat, zal ik me toch ook maar even voorstellen.
Ik ben Nicole, op dit moment 19 jaar JONG.
Ik heb vorig jaar mijn VWO-diploma gehaald en ben van plan dit jaar te beginnen met een studie Media & Cultuur aan de UvA.
Aangezien ik een tussenjaar heb genomen was ik van plan een rondreis te maken. De droomrondreis rond de wereld bleek veeeeel te duur te zijn, en aangezien ik nog jong ben leek een Interrail maken me op dit moment een leuk alternatief. Heb al veel informatie van de site en dit forum gehaald, bedankt!
Mijn ticket is al binnen, ik vertrek op 4 mei en kom 3juni terug, rondje Italie & Balkan.
Mijn vader werkt bij ProRail, en ik heb daardoor al mijn hele leven vrij reizen met de trein. Maar misschien vind ik treinreizen ook gewoon prettiger omdat ik niet zo van vliegen houd.
Ik houd erg van muziek, bezoek regelmatig concerten en festivals. Ik kom best uit een sport-familie, maar doe zelf enkel turnen en de laatste maanden wandel ik vrij veel.

Groetjes!
Nicole

BerichtGeplaatst: 27 mar 2012, 22:57 
Trans-Siberië Express

Volgens mij heb ik dit topic over het hoofd gezien, ik had me nog niet eens voorgesteld.

Ik ben Hugo, 21 jaar. Ik woon al mijn hele leven in Santpoort Noord, aan het spoor uiteraard.
De afgelopen drie jaar heb ik International Aviation Logistics gedaan in Hoofddorp, het klinkt ingewikkelder dan het is, maar met een maandje of twee hoop ik hier klaar te zijn. Voor het volgende studiejaar heb ik me in Breda (NHTV) ingeschreven voor een opleiding International Logistics and Transport Management, oftewel Logistiek en Technische vervoerskunde. Vervoer boeit me, of het nou per spoor is, door de lucht of over de weg. Ik wil op één of andere manier altijd te weten komen waar het vandaan komt en.....waar het heen gaat :)
Ik fotografeer graag, en dan niet alleen langs het spoor, maar van alles wat. Onder hvondelen ben ik te vinden op Flickr- en 500px.com, waar op de eerste ook heel wat interrail foto's op staan. Verder vis ik soms, als het mooi weer is :mrgreen: en doe ik wel is mee aan een potje voetbal in mijn vrije tijd.

Maar waarvoor ik hier af en toe kijk en reageer, is voor mijn grootste passie: Reizen. Vanaf 2009 ben ik elke zomer wel ergens te vinden elders in Europa mét elk jaar een andere reispartner. Je ontmoet zoveel leuke mensen en culturen, je komt in de mooiste steden en door de mooiste gebieden. Ik luister onderweg ook altijd veel muziek, waardoor ik aan veel nummers goede herinneringen heb overgehouden van waar ik toen was. Mijn favoriete landen zijn Roemenië en Frankrijk, dit heeft met van alles te maken denk ik.

Tot zover, en wie weet tot ziens!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00