World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 23 nov 2017, 12:13

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Voorsteltopic
BerichtGeplaatst: 20 nov 2010, 14:43 
Stoptrein

Hoi allemaal,

Ik ben Maureen, 18 jaar, en ik ben van plan om deze zomer voor het eerst met de trein Europa te gaan verkennen.
Ondanks het feit dat ik nog niks gereserveerd heb of al een concreet plan kijk ik er nu al naar uit! Het lijkt me zo avontuurlijk, relaxed en spannend!

Tot op het forum ;)

BerichtGeplaatst: 20 nov 2010, 18:29 
Shinkansen

Welkom Maureen. Je kan in ieder geval voldoende ideeën opdoen hier.

BerichtGeplaatst: 12 dec 2010, 20:57 
Sneltrein

Goedenavond,

Mijn naam is Jilke, 19 jaar en woon sinds kort weer in een klein dorpje in het zuid-oosten van de provincie Groningen (is het niet waard om genoemd te worden).
In juni 2010 ben ik in Rotterdam afgestudeerd voor de opleiding Sociaal Pedagogisch Werk. Mijn plan is om verder te studeren (Maatschappelijk Werk en Dienstverlening), maar voor ik me weer in de boeken stort wil ik een geweldige reis gaan maken!

Vandaar dat ik weer in het kleine dorpje woon, bij mijn ouders, om hard te sparen.
Er zijn inmiddels al tig aan reisideeën en plannen door mijn hoofd gegaan (er is zóveel keuze en zoveel moois om te zien!) - Luxeprobleem.
Vandaag heb ik besloten om allereerst door Europa te gaan (trein)reizen, want ook 'dichtbij' is er nog genoeg te ontdekken!

Alleen zal ik niet aan het eind van mijn reis terug gaan naar Nederland. Ik wil mijn treinreis eindigen in Griekenland - Athene (of Londen..) en vanaf daar door vliegen naar Nieuw-Zeeland - Auckland, omdat mijn beste vriendin daar een jaar gaat wonen en ik vind het hélemaal niet erg om daar ook rond te reizen!

In ieder geval, geweldige plannen, maar veel voorbereiding en vragen.. Ik ben erg blij dat ik dit forum ben tegengekomen want ik ben er zeker van dat ik hier verder geholpen kan worden!

BerichtGeplaatst: 05 jan 2011, 22:13 
Stoptrein

Ik ben Dion (17), en ik heb me nu dus ook maar eens aangemeld. Ik heb al een best concreet plan om van de zomer met een vriend te gaan interrailen vanaf Athene via Istanbul, Budapest (evt. eerst nog boekarest?), Wenen en Praag weer terug naar huis. Hoe dan ook, dit lijkt me helemaal fantastisch!

We hebben al veel plaatsen in nederland (Maastricht, Rotterdam, Den Bosch, Den Haag, Leiden, Amsterdam, Utrecht) en Belgie (Antwerpen, Brussel) bezocht, maar nu vonden we het tijd worden echt wat bijzonders te gaan bekijken en dan als afsluiting van onze middelbare schoolperiode!

Berichtonderwerp: Joop de Bruijn
BerichtGeplaatst: 28 jan 2011, 08:17 
Sprinter

Goedemorgen allemaal,

Na gister enthousiast ons eerste topic geplaatst te hebben, zullen we ons even voorstellen; wij zijn Nick & Frank, 2 studenten uit Rijswijk, beide 19 jaar jong!

Onlangs zijn wij dmv posters op de stations (van Killroy) op het idee gekomen on te gaan backpacken. De reizen van Killroy zijn allemaal georganiseerd in groepen (per bus), terwijl wij juist zelf wilden bepalen hoe we Europa gaan verkennen!

Zo zijn we dus uitgekomen op de Interrail tickets, die erg goedkoop bleken te zijn! We zijn van plan om in 't voorjaar van 2012 (goede voorbereiding is 't halve werk) een tocht van 22 dagen door centraal, zuid en west Europa te maken! (van zweden tot Italie, van Italie tot Spanje langs de Franse kust, om vervolgens weer richting Nederland (via Parijs) te gaan.

Bedoeling van de trip is om veel plezier te hebben, veel te zien, en bovenal een levenservaring op te doen die we nooit meer vergeten!

Dat was ons verhaal zo'n beetje, we zullen proberen zo actief mogelijk te zijn op dit forum!

Fijne dag allemaal!

:-)

BerichtGeplaatst: 16 feb 2011, 14:45 
Sneltrein

Land: Nederland
Mijn naam is Ralph uit 1988, uit de regio Rotterdam,

Ik stoei al langer met het idee om een keer te interrailen. Dit jaar willen we er ook echt werk van maken.

Nederland, België, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Kroatië, Polen, Tsjechië, Litouwen, Denemarken, Italië, Slowakije, Hongarije, Turkije, Thailand, Laos, Kaapverdië

BerichtGeplaatst: 20 mar 2011, 19:54 
Stoptrein

Hoi allemaal,

Ik ben Jos en 24 jaar. Ik reis veel met de trein door Nederland. Ik heb al enkele jaren het idee om eens in de zomer te gaan interrailen, maar het is er nooit van gekomen. Ik heb voor mijn gevoel nog weinig van Europa gezien ik zou graag wat cultuur en natuur willen opsnuiven. Ik hoop dat ik op dit forum ideeen op doe en misschien vind ik wel een reisgenoot om deze zomer te interrailen.

BerichtGeplaatst: 09 mei 2011, 16:02 
Sneltrein

Heey Allemaal,

Ik ben Peter 19 jaar en ik woon in zwijndrecht , heb op het moment helaas geen werk , vorig jaar diploma behaald maar nog niks gevonden.

Ik hou van reizen , alleen niet van het vliegtuig want ik heb best wel last van vliegangst (vliegen lijkt me doodeng ). Geef mij maar de trein veilig op de grond maar toch comfortabel en snel (als er geen sneeuw ligt). Ik reis het afgelopen jaar al heel veel door nederland , heb een lange afstands relatie en verre vrienden en maak ook wel een tripjes naar friesland/groningen/limburg etc. In februari naar londen geweest met de eurostar . binnenkort naar berlijn met de trein . Maar toch wil ik het eens wat verder gaan zoeken. Ik wil in september met mijn vriendin naar rome gaan interailen met de trein en in italie een aantal dagen rondreizen. Als dit een sucess is en ik weer eens wat meer geld heb ga ik misschien ooit zon grote intterrail reis maken door alle uithoeken van europa met bijv een 30 dagen kaart.

De trein is een zegen voor mij. Daardoor ben ik niet zo beperkt in mijn vakantiebestemmingen er valt tenslotte genoeg te zien ook zonder het vliegtuig.

BerichtGeplaatst: 10 mei 2011, 13:24 
Sprinter

Hallo,
Ik ben hier verzeild geraakt doordat ik van plan ben om van de zomer voor de eerste keer te gaan interrailen. Al mijn vrienden gaan naar dezelfde bestemming als vorig jaar. Hier had ik geen zin in, dus zal ik deze zomer in mijn eetje reizen. Ik ben van plan om een deel van mijn spaargeld er in Italië door heen te jagen. Ik ben dol op geschiedenis (ik studeer geschiedenis!). Mijn voorkeur gaat uit naar de Oudheid en de Middeleeuwen dus leek Italië me een uitstekende bestemming. Mijn naam valt aan mijn gebruikersnaam af te leiden :wink:

BerichtGeplaatst: 31 mei 2011, 11:23 
Stoptrein

Nou, laat ik mij ook maar even voorstellen.

Ik ben Thiemo, 20 jaar en woonachtig in de omgeving van Oud-Beijerland, zo'n 15 kilometer onder Rotterdam. Ik studeer Logistiek en Economie aan de Hogeschool Rotterdam, waar ik momenteel in het 3e jaar zit. Verder ben ik al twee jaar werkzaam als part-time koerier bij een transportbedrijf in Barendrecht, waardoor ik al in vele steden en dorpjes in alle uithoeken van Nederland (en stukjes België en Duitsland) ben geweest. Momenteen druk bezig met mijn C-rijbewijs dus binnenkort part-time op de vrachtwagen te vinden.

Ik ben een groot liefhebber van muziek en bezoek daarom veel concerten en festivals. Daarna vind ik treinreizen ook erg leuk, maar dat lijkt mij logisch anders zit ik niet op dit forum, haha!

Ik heb nog niet veel internationale treinreizen gemaakt, maar hieronder toch een overzichtje:

1. Eindhoven - Praag - Eindhoven (CNL) - Augustus 2010
2. Rotterdam - Hamburg - Rotterdam (IC) - December 2010
3. Rotterdam - Antwerpen - Brussel - Rotterdam (IC) - December 2010

Dit jaar ga ik voor het eerst samen met mijn vrienden reizen met een interrailkaart! :) En op dit forum ben ik op zoek naar tips voor onze reis.

BerichtGeplaatst: 07 okt 2011, 08:54 
Maglev

Ik lees al een tijdje mee op dit forum, heb me nu ook maar eens aangemeld. Ik ben Timon, 19 jaar en ik woon en studeer in Enschede. Dankzij mijn SOV-kaart kan ik in het weekend gratis met het OV reizen zodat ik af en toe ook eens bij mijn ouders in het westen langs ga. Verder houd ik natuurlijk erg van treinreizen. In Nederland heb ik inmiddels bijna al het spoor gehad, ik mis alleen de aftakking naar Veendam nog, maar die zal ik ongetwijfeld ook nog wel eens doen :lol: In het buitenland heb ik ook een aantal treinreizen gemaakt, maar lang niet zoveel als de meeste hier. Een Interrailreis heb ik ook nog nooit gedaan trouwens. Tijdens mijn reizen ben ik o.a. naar de volgende steden geweest: Brussel, London, Paris, Lourdes (vakantie, geen bedevaart :lol:), Wien, Praha, Bad Gastein, Warszawa, Berlin, Gdańsk, Wrocław, Moskva, Kiev, Donetsk, Odessa en Chişinău. De meest aparte dingen die ik heb meegemaakt zijn wel de Wit-Russische grenscontroles, een ritje door Transnistrië en een rit met de Smokkel-Express Kiev-Warszawa.

Verder heb ik nog wat korte tripjes in België en Duitsland gemaakt, alsmede wat trajecten die ik op vakantie (dus niet vanuit Nederland) heb afgelegd in o.a. Italië, Slowakije, Slovenië, Denemarken en Wales. Een paar van mijn reisverslagen staan op het OVNL en OHIH forum.

Ik denk dat ik op het forum vooral een meelezer blijf, veel over interrailen weet ik namelijk niet. Wie weet komt er ooit nog een interrail aan!

BerichtGeplaatst: 07 okt 2011, 19:11 
Trans-Siberië Express

Welkom Timon, ik heb met plezier je verslagen op OHIH gelezen :wink:. Hier kan je ook gewoon je verslagen plaatsen en info lezen en tips geven over treinreizen in Europa in het algemeen. Ikzelf heb ook niet zoveel tijd om te InterRailen maar ik ga soms wel weekendjes of langer met de trein naar het buiten, heb zelf maar 1x een echte InterRail gedaan.

BerichtGeplaatst: 07 okt 2011, 19:37 
Trans-Siberië Express

Land: België
Welkom op het forum!
Citeer:
Tijdens mijn reizen ben ik o.a. naar de volgende steden geweest: Brussel, London, Paris, Lourdes (vakantie, geen bedevaart ), Wien, Praha, Bad Gastein, Warszawa, Berlin, Gdańsk, Wrocław, Moskva, Kiev, Donetsk, Odessa en Chişinău. De meest aparte dingen die ik heb meegemaakt zijn wel de Wit-Russische grenscontroles, een ritje door Transnistrië en een rit met de Smokkel-Express Kiev-Warszawa.

Een paar van mijn reisverslagen staan op het OVNL en OHIH forum.
Misschien wel leuk als je enkele reisverslagen hier ook plaatst of een link geeft? Want ik ben wel benieuwd :D

BerichtGeplaatst: 07 okt 2011, 19:49 
Trans-Siberië Express

Welkom!
Citeer:
Misschien wel leuk als je enkele reisverslagen hier ook plaatst of een link geeft? Want ik ben wel benieuwd :D
http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=8&t=6563 en dan de volgende delen. Die had ik al gelezen op OVNL :P

BerichtGeplaatst: 07 okt 2011, 21:14 
Maglev

Bedankt allemaal! Hieronder wat linkjes met reisverslagen op het OHIH forum:

- Zomer 2011: Oekraïne en Moldavië deel 1, 2, 3, 4 en 5.
- Ook nog zomer 2011: een weekje naar het Gasteinertal, Oostenrijk.
- Juni 2011: een lang weekend naar het westen van Polen deel 1 en 2.
- Pasen 2011: een dagje naar de Euregio Maas-Rijn.
- Februari 2011: een bezoek aan Berlin en Gdańsk naar deel 1, 2 en 3.
- November 2010: een dagje naar Warszawa.
- Zomer 2010: trein naar Moskou deel 1, 2, 3 en 4.

Dat is het wel qua verslagen geloof ik, ik heb niet alles verwerkt in verslagen. Veel leesplezier in ieder geval ;)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00