World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 11 dec 2017, 14:10

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 17 jan 2013, 13:05 
Stoptrein

Goedemiddag,

In het kader van de HBO opleiding Verkeerskunde/Mobiliteit aan NHTV doen wij in het kader van een opdracht onderzoek naar de mate van interesse onder treinreizigers voor een nieuw soort service. Het gaat dan onder andere om de mogelijkheid om te kunnen reserveren voor een zitplaats in de trein, waarbij bijvoorbeeld advies wordt gegeven voor de beste plek in verband met overstappen.

Daarvoor hebben we de volgende enquête opgesteld:
http://www.surveymonkey.com/s/XSG2J5G

Duurt zo'n 5 minuten om in te vullen en het zou super zijn als jullie het willen invullen!
(Het richt zich op binnenlandse treinreizen ;) )

BerichtGeplaatst: 17 jan 2013, 18:24 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Goh, die opleiding doe ik ook. Maar dan Engelstalig (International Traffic Management) :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 18 jan 2013, 17:25 
Stoptrein

Citeer:
Goh, die opleiding doe ik ook. Maar dan Engelstalig (International Traffic Management) :mrgreen:
Leuk :) Is dat ook aan de NHTV?

BerichtGeplaatst: 18 jan 2013, 18:24 
Trans-Siberië Express

Yes, ik zit nu in het eerste jaar. De opleiding is in het eerste jaar grotendeels samen met International Logistics and Transport Management.

BerichtGeplaatst: 19 jan 2013, 16:31 
Stoptrein

Citeer:
Yes, ik zit nu in het eerste jaar. De opleiding is in het eerste jaar grotendeels samen met International Logistics and Transport Management.
Oke, wist niet dat dit aangeboden werd aan de NHTV. Zit je dan ook aan de Hopmansstraat? Ik kom nooit studenten tegen met deze opleiding namelijk, voornamelijk de Nederlandstalige variant (en Planologie) en de Toerisme-opleidingen ;)

BerichtGeplaatst: 19 jan 2013, 21:33 
Trans-Siberië Express

Ingevuld.

Ik mis de context van deze enquête. Maar je hebt het in de openingspost wel genoemd. Voor internationale reizen vind ik het echter relevanter.

Die zitplaatsreservering vind ik bijvoorbeeld alleen relevant op treinen waar je echt lang in zit, zonder stops en die niet zo vaak gaan. Komt in de Nederland niet voor. Ik ben bij het invullen uitgegaan van de Nederlandse situatie, en dus ingevuld dat ik geen behoefte heb aan de genoemde nieuwe diensten. Die flexibele dienstregeling is leuk, maar op veel plekken gaan de treinen al heel frequent. Uiteraard heb ik behoefte aan aanpassing van de lengte van de treinen aan drukte, maar wie heeft daar nou geen behoefte aan?

Waar ik wel behoefte aan heb is aan rust en gelegenheid om te werken in de trein. Daar kan zo'n reserveringssysteem goed bij helpen: Zet reizigers met dezelfde behoefte bij elkaar: Mensen die kletsen, mensen met oordoppen (zijn voor anderen vrijwel altijd duidelijk hoorbaar) en mensen die stil willen werken of lezen.

BerichtGeplaatst: 20 jan 2013, 14:12 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Citeer:
Oke, wist niet dat dit aangeboden werd aan de NHTV. Zit je dan ook aan de Hopmansstraat? Ik kom nooit studenten tegen met deze opleiding namelijk, voornamelijk de Nederlandstalige variant (en Planologie) en de Toerisme-opleidingen ;)
We zijn ook maar met z'n vieren, dus het kan kloppen dat je deze nooit tegen komt. De Logistics groep is wel groter, bij elkaar ongeveer 30 mensen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00