World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 20 nov 2017, 01:13

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 15 mar 2013, 20:15 
Thalys

Nog altijd 'alle treinstations van Nederland hebben bezocht' op Levens-To-Do-List staan, dus binnenkort maar eens verandering in brengen. Iemand enig idee hoeveel dagen dit in beslag zou nemen? Idee is om, hoewel veel steden en dorpen al reeds bezocht, over alle trajecten te reizen, en op ieder station slechts enkele seconden uit te stappen (voor de foto :p).

BerichtGeplaatst: 15 mar 2013, 22:51 
Site Admin

Land: Nederland
Als je echt op ieder station uit wil stappen ben je dus veelal aangewezen op stoptreinen, en loop je daarbij een grote kans dat je het een keer net niet haalt en tot 60 minuten op de volgende trein staat te wachten... Dan ben je dus wel even onderweg,

Wil je elke dag vanuit huis vertrekken en thuis eindigen, en zo ja waar staat dat huis dan? of wil je achter elkaar door gaan en dus echt een paar dagen in de trein zitten?

Wat jaartjes terug hebben teams van enkele fora een keer non-stop alle Nederlandse stations aangedaan:

http://forum.fok.nl/topic/902079
http://www.opeenshadikhet.nl/weblog/ron ... 06-m08.php

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 16 mar 2013, 08:38 
Trans-Siberië Express

Even uitstappen, foto maken en daarna dezelfde trein in zal lastig worden. De conducteur zal zeker niet altijd willen wachten tot jij je plaatje geschoten hebt!

BerichtGeplaatst: 16 mar 2013, 08:56 
Thalys

Citeer:
Als je echt op ieder station uit wil stappen ben je dus veelal aangewezen op stoptreinen, en loop je daarbij een grote kans dat je het een keer net niet haalt en tot 60 minuten op de volgende trein staat te wachten... Dan ben je dus wel even onderweg,

Wil je elke dag vanuit huis vertrekken en thuis eindigen, en zo ja waar staat dat huis dan? of wil je achter elkaar door gaan en dus echt een paar dagen in de trein zitten?

Wat jaartjes terug hebben teams van enkele fora een keer non-stop alle Nederlandse stations aangedaan:

http://forum.fok.nl/topic/902079
http://www.opeenshadikhet.nl/weblog/ron ... 06-m08.php
Idee is om zo nu en dan een dagje te treinen (per provincie één dag). Huis staat in Noord-Holland, West-Friesland, dus wat dat betreft is dat wel weer minder handig.. Dat laatste ziet er echt vet uit! ^^

Laatst gewijzigd door Rammmetje op 23 mar 2013, 17:15, 2 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 16 mar 2013, 08:58 
Thalys

Citeer:
Even uitstappen, foto maken en daarna dezelfde trein in zal lastig worden. De conducteur zal zeker niet altijd willen wachten tot jij je plaatje geschoten hebt!
Haha, klopt hoor. Idee is alleen om gewoon even snel een foto te maken. Grote kans dat hij weliswaar mislukt, maar meer van "kijk, ik ben er geweest!" :p

BerichtGeplaatst: 17 mar 2013, 21:49 
Site Admin

Land: Nederland
Ik ben er (een jaar of 10 geleden) een dag of 5 mee bezig geweest geloof ik. begin en eindpunt was Utrecht Centraal (waarbij ik regelmatig om 5:xx vertrok en na 22:00 weer terug was, maar ik heb toen op een paar kleine stukjes na (er was een aanrijding bij Sneek ofzo, dus Stavoren ben ik toen niet geweest) het hele Nederlandse reizigersnet gehad, exclusief de grensovergangen.

Wel ben ik toen overal enkel overheen/doorheen gereisd en ben ik dus niet uitgestapt om op elk station een foto te maken :wink:

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 18 mar 2013, 19:53 
Thalys

Citeer:
Ik ben er (een jaar of 10 geleden) een dag of 5 mee bezig geweest geloof ik. begin en eindpunt was Utrecht Centraal (waarbij ik regelmatig om 5:xx vertrok en na 22:00 weer terug was, maar ik heb toen op een paar kleine stukjes na (er was een aanrijding bij Sneek ofzo, dus Stavoren ben ik toen niet geweest) het hele Nederlandse reizigersnet gehad, exclusief de grensovergangen.

Wel ben ik toen overal enkel overheen/doorheen gereisd en ben ik dus niet uitgestapt om op elk station een foto te maken :wink:
Leuk! (: Haha, weet dat van die foto's ook nog niet zo zeker hoor. Moet nog even kijken.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00