World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 24 okt 2017, 01:24

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Reis-hobby en partner?
BerichtGeplaatst: 14 apr 2013, 16:38 
Trans-Siberië Express

Veel mensen gaan op vakantie met hun partner, en dat geldt ook voor Interrail- en andere treinreizen.

Er zijn op dit forum echter ook mensen die wat minder mainstream reizen. Tot die groep hoor ik ook. Als je dan een relatie krijgt, is de kans niet zo groot dat je partner hetzelfde leuk vindt. Wat dan?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik zou zelf mijn Oost-Europa trips nooit op willen geven. Voor mijn reizen geldt ook dat ze het meest geschikt zijn om in je eentje te doen. Maar wat als je dan een relatie krijgt?

Berichtonderwerp: Re: Reis-hobby en partner?
BerichtGeplaatst: 14 apr 2013, 16:57 
Trans-Siberië Express

Voor de geschikte partner wil ik mijn reishobby wel opgeven. Tenminste, dat denk ik. Ik ben eerlijk gezegd wel gehecht aan mijn vrijheden. Hangt er ook van af wie je zomaar tegen het lijf loopt zal ik maar zeggen.

BerichtGeplaatst: 14 apr 2013, 17:01 
Maglev

Zijn we op het forum voor autisten aanbeland? Normale mensen overleggen dit met hun partner en als blijkt dat de wensen niet overeen komen dan ga je beide consessies doen. Dus twee in plaats van drie weken treinen en dan nog bijvoorbeeld een weekje samen weg. En zo bijzonder is je manier van reizen niet hoor.

BerichtGeplaatst: 14 apr 2013, 17:13 
Trans-Siberië Express

Er zijn heel wat stellen/echtparen die naast gezamenlijk een reisje ook vaak ieder voor zich een reisje maken en daar is niks mis mee, niet ieder een heeft de zelfde interesse.

groetjes ben2

BerichtGeplaatst: 14 apr 2013, 18:23 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Zijn we op het forum voor autisten aanbeland? Normale mensen overleggen dit met hun partner en als blijkt dat de wensen niet overeen komen dan ga je beide consessies doen. Dus twee in plaats van drie weken treinen en dan nog bijvoorbeeld een weekje samen weg. En zo bijzonder is je manier van reizen niet hoor.
Dat valt denk ik wel mee.

Ik ken echter genoeg mensen die totaal niet van hun partner accepteren dat ze zo'n reis maken, ook niet als ze ook nog gewoon samen op vakantie gaan.
Citeer:
En zo bijzonder is je manier van reizen niet hoor.
Ik ken niemand die iets vergelijkbaars doet op dezelfde plekken, behalve op dit soort fora. De standaard reacties uit mijn omgeving zijn "dat je dat durft", "ben je niet bang dat <vul een standaard vooroordeel in>". Iemand is hooguit een keertje in Praag geweest. Of ze zijn stomverbaasd over de bedragen die ik daar kwijt ben voor reizen, overnachten en eten. Dus ik denk dat het redelijk bijzonder is.

BerichtGeplaatst: 14 apr 2013, 21:06 
Site Admin

Land: Nederland
Citeer:
Ik ken echter genoeg mensen die totaal niet van hun partner accepteren dat ze zo'n reis maken, ook niet als ze ook nog gewoon samen op vakantie gaan.
Dan mag ze bij mij inpakken... Mijn partner moet iets toevoegen aan mijn leven, niets iets afnemen/beperken. 8)

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 14 apr 2013, 23:14 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Citeer:
Dan mag ze bij mij inpakken... Mijn partner moet iets toevoegen aan mijn leven, niets iets afnemen/beperken. 8)
Haha, je kunt toch andere dingen leuk vinden, interesses hebben. Maar een vakantie doe je vaak wel samen, maar een tussenweg is er altijd wel als je partner/vriendin echt niet 'hardcore' wil interrailen.

BerichtGeplaatst: 17 apr 2013, 13:44 
Sneltrein

Citeer:
Ik ken niemand die iets vergelijkbaars doet op dezelfde plekken, behalve op dit soort fora. De standaard reacties uit mijn omgeving zijn "dat je dat durft", "ben je niet bang dat <vul een standaard vooroordeel in>". Iemand is hooguit een keertje in Praag geweest. Of ze zijn stomverbaasd over de bedragen die ik daar kwijt ben voor reizen, overnachten en eten. Dus ik denk dat het redelijk bijzonder is.
Ik ben dan nog nooit wezen interrailen, maar dit is voor mij zeer herkenbaar. Alles wat na Duitsland en Oostenrijk is "Oostblok". Sommigen zijn stomverbaasd als je op vakantie wilt aan de Sloveense kust. Maar als je naar Italië zou gaan, lijkt het ze een prachtvakantie. Ook was er laatst iemand die Slowakije als oostblok beschouwde, maar Wenen dan weer niet, terwijl de afstand misschien een uur rijden is.

Laatst gewijzigd door El Dee op 17 apr 2013, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 17 apr 2013, 15:44 
Trans-Siberië Express

Als je een enorme fan bent van reizen moet je dit absoluut niet opgeven. Het kan zijn dat je een partner treft die alleen maar houdt van zonnen op Mallorca.
Leef je eigen leven zeggen we dan. Ik ben al jaren fanatiek voetbalsupporter en ik zou mijn passie ook nooit opgeven, ongeacht het feit wat mensen denken/vinden. Als ik een partner tref die voetbal maar stom vindt, dan is het jammer voor haar.

Je kunt natuurlijk ook proberen je partner of relatie enthousiast te maken. Gewoon een beetje overtuiging en wellicht reis je straks wel lekker met z'n tweeën.

BerichtGeplaatst: 17 apr 2013, 17:51 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Als je een enorme fan bent van reizen moet je dit absoluut niet opgeven.
En je denkt dat je eventuele toekomstige partner dit voor zoette koek aanneemt.

groetjes ben2

BerichtGeplaatst: 18 apr 2013, 08:05 
Maglev

met vrouw en kinderen ga ik elk jaar twee weken met de auto naar Zuid-Frankrijk. (Zwarte Zaterdag, de favoriete dag van de ANWB)
Met vrienden maak ik elk jaar een "voetbalreis". In september vliegen we naar Marrakech, van daar per trein/bus/boot via Melilla en Gibraltar gaan we naar Andorra-Nederland.
En voor het werk ga ik ook af en toe op reis, zoveel mogelijk per trein.

Iedereen blij!

BerichtGeplaatst: 18 apr 2013, 08:08 
Maglev

Citeer:
met vrouw en kinderen ga ik elk jaar twee weken met de auto naar Zuid-Frankrijk. (Zwarte Zaterdag, de favoriete dag van de ANWB)
Met vrienden maak ik elk jaar een "voetbalreis". In september vliegen we naar Marrakech, van daar per trein/bus/boot via Melilla en Gibraltar gaan we naar de voetbalwedstrijd Andorra-Nederland.
En voor het werk ga ik ook af en toe op reis, zoveel mogelijk per trein.

Iedereen blij!

BerichtGeplaatst: 18 apr 2013, 10:07 
Site Admin

Citeer:
Citeer:
Als je een enorme fan bent van reizen moet je dit absoluut niet opgeven.
En je denkt dat je eventuele toekomstige partner dit voor zoette koek aanneemt.

groetjes ben2

Als ze dat niet (voor zoete koek) aanneemt is het niet mijn toekomstige partner :lol: (hoogstens tijdelijk 8) )

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 19 apr 2013, 21:16 
Trans-Siberië Express

Daarom wil ik ook geen partner die niet van reizen houdt, dat is namelijk een van mijn grootste passie's dus dat zal ik nooit opgeven. Je kan wel een tussenweg vinden waar je dan heengaat of alleen gaan en evt met gelijkgestemde vrienden af en toe.

BerichtGeplaatst: 21 apr 2013, 10:34 
Shinkansen

Of je 'zorgt' dat je je relatie ontmoet hebt tijdens een reis. Als dat lang goed gaat hoef je je over relatieproblemen door verschillende reiswensen in elk geval geen zorgen te maken 8)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00