World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 17 nov 2017, 18:32

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Reis-hobby en partner?
BerichtGeplaatst: 11 jun 2013, 07:34 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Of je 'zorgt' dat je je relatie ontmoet hebt tijdens een reis. Als dat lang goed gaat hoef je je over relatieproblemen door verschillende reiswensen in elk geval geen zorgen te maken 8)
Ja maar de kans is daar klein dat je partner woont in nederland :D
Mijn vrouw en ik vinden beiden reizen per trein leuk, gelukkig :)

Alleen is zij minder geinteresserd in verkrotte industrie etc zoals ik.

BerichtGeplaatst: 14 jun 2013, 16:04 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Citeer:
Ik ken niemand die iets vergelijkbaars doet op dezelfde plekken, behalve op dit soort fora. De standaard reacties uit mijn omgeving zijn "dat je dat durft", "ben je niet bang dat <vul een standaard vooroordeel in>". Iemand is hooguit een keertje in Praag geweest. Of ze zijn stomverbaasd over de bedragen die ik daar kwijt ben voor reizen, overnachten en eten. Dus ik denk dat het redelijk bijzonder is.
Ik ben dan nog nooit wezen interrailen, maar dit is voor mij zeer herkenbaar. Alles wat na Duitsland en Oostenrijk is "Oostblok". Sommigen zijn stomverbaasd als je op vakantie wilt aan de Sloveense kust. Maar als je naar Italië zou gaan, lijkt het ze een prachtvakantie. Ook was er laatst iemand die Slowakije als oostblok beschouwde, maar Wenen dan weer niet, terwijl de afstand misschien een uur rijden is.
Dat klopt toch? Je zou eigenlijk "voormalig oostblok" moeten zeggen, want er is geen oostblok meer. Maar Wenen is het 'westen' en Slowakije het voormalige oostlbok. Weliswaar ligt het naast elkaar, maar de enorme prijsverschillen tonen het grote verschil om nog maar te zwijgen van hoe de dorpen er bij liggen.
Citeer:
Als je een enorme fan bent van reizen moet je dit absoluut niet opgeven. Het kan zijn dat je een partner treft die alleen maar houdt van zonnen op Mallorca.
Leef je eigen leven zeggen we dan. Ik ben al jaren fanatiek voetbalsupporter en ik zou mijn passie ook nooit opgeven, ongeacht het feit wat mensen denken/vinden. Als ik een partner tref die voetbal maar stom vindt, dan is het jammer voor haar.
Dat vind ik ook. Als iemand twee keer per week naar de sportclub gaat dan wordt dat normaler gevonden dan een paar keer per jaar een week naar Oost-Europa.

Tussenwegen moet je vinden, maar ik zou nooit zo worden als mijn zus: Vakanties naar Center Parcs. Naar die verschrikkelijke steriele doorgeslagen kindvriendelijke oorden, waar ook de prijs/kwaliteitsverhouding volledig scheef ligt.

BerichtGeplaatst: 14 jun 2013, 20:50 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Ik zou nooit een vakantie boeken naar een all inclusive resort en de hele dag opgesloten zitten in zo'n resort :x Dat lijkt me echt een nachtmerrie

BerichtGeplaatst: 18 jun 2013, 18:34 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Ik zou nooit een vakantie boeken naar een all inclusive resort en de hele dag opgesloten zitten in zo'n resort :x Dat lijkt me echt een nachtmerrie
Misschien moet je het daarom juist een keer doen, want zo'n oordeel kan je alleen maken als je er daadwerkelijk geweest bent. Ik heb nog nooit een all inclusive vakantie geboekt, maar eigenlijk ben ik wel benieuwd wat ik er echt van vind.

BerichtGeplaatst: 23 jun 2013, 15:22 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Citeer:
Misschien moet je het daarom juist een keer doen, want zo'n oordeel kan je alleen maken als je er daadwerkelijk geweest bent. Ik heb nog nooit een all inclusive vakantie geboekt, maar eigenlijk ben ik wel benieuwd wat ik er echt van vind.
Het is leuk voor een paar dagen denk ik, maar als je van rondreizen houdt zit je wel opgesloten in een bepaald hotel omdat je eigenlijk al voor alles betaald hebt. Ik zal het overwegen maar dan voor maximaal 4 dagen en zeker niet een vakantie van 12 of 15 dagen.

BerichtGeplaatst: 23 jun 2013, 16:57 
Trans-Siberië Express

Het is heel simpel: elke doelgroep heeft zijn eigen vakantie. De meesten willen toch op 1 plek vakantie houden en vaak ook nog met alle gemakken er omheen. Of dat nou eenvoudig of luxe is.

BerichtGeplaatst: 23 jun 2013, 18:11 
Thalys

Citeer:
Citeer:
Inderdaad. Heb i.v.m. uitje dit jaar voor het eerst op zo'n resort gezeten (acht dagen), maar totáál niet mijn ding. Evengoed voor keertje wel erg interessant/leuk om eens mee te maken.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00