World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 21 nov 2017, 09:03

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 19 jun 2013, 11:03 
Intercity

Land: België
Zoals beloofd in BordBistro, een reisverslagje van mijn verleng weekend in Nederland.

Ik ben donderdag 13/06/2013 vertrokken met de trein in België naar Antwerpen en via Roosendaal naar 's Hertogenbosch waar ik 3 nachten verbleef in het centrum in een hotel.
De vrijdag en zaterdag en ik dan van Den Bosch op en af gependeld naar het stationnetje Oss om vandaar per pendelbus naar Volkel bij Uden te rijden waar de Open Dagen van de Koninklijke Luchtmacht plaatsvonden.

De Open dagen vonden dus plaats op vrijdag en zaterdag, dit verslagje is van zaterdag, omdat toen het weer het beste was (lees: meestal blauwe lucht met een enkele regenvlaag).

Beide dagen zijn qua vliegbewegingen bijna identiek, op enkele kleinigheden na, dus met dit verslagje weet je ook hoe het er de dag voordien aan toe ging.

Genoeg gezeverd, nu foto's

Eerst enkele 'statische' shots

Dit is een Duitse Phantom. Een 'special paint' zoals we zeggen. Binnen enkele weken word de Phantom helaas uitgefraseerd en kun je hem alleen nog in musea bewonderen :(
Afbeelding

Jullie Nederlandse Demo Apache, deze word dus ingezet voor het vliegen van een show op Airshows, vandaar ook de speciale beschilderingen.
Afbeelding

Voor de kenners onder jullie: een volledig blauw geschilderde Antonov An-2
Deze maakte de eerste transatlantische vlucht ooit op bio-brandstof
Afbeelding

Nog een Antonov, deze is van Estland en is van de luchtmacht, de vorige was civiel ingeschreven
Afbeelding

Een specialleke, een civiel ingeschreven ex-militaire bak de MiG-15
Afbeelding

Nederlandse Nostalgie met de grote N! De F-104 Starfighter, prachtig gerestoreerd, helaas vliegt ze niet meer!
Afbeelding

Nu gaan we verder met de 'dynamische' shots:

10 Klu F-16's in formatie met een B737 van de KLM met gehandicapte kinderen aan boord.
Afbeelding

Er kwam op zaterdag liefst 150.000 man opdagen, dus kwamen deze jongens even langs om ons te fotograferen!
Afbeelding

De Nederlandse Spit mocht ook niet ontbreken!
Afbeelding

Nederlandse C-130 Hercules
Afbeelding

Nederlandse Chinook
Afbeelding

Nederlandse Viper's
Afbeelding

Patrouille de France
Afbeelding

Een paar Franse Mirages
Afbeelding

De Italianen, Frecce Tricolori
Afbeelding

Onze Nationale trots (of zijn dat de Rode Duivels :twisted: ) Belgische F-16 met flares, al vliegt deze demo piloot belange zo goed niet als de vorige
Afbeelding

Nog een patrouille team: de Zwitserse Patrouille de Suisse
Afbeelding

Om af te sluiten: een Nederlanse F-16
Afbeelding

Voila, dit is mijn eerste reisverslagje hier, ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat het enkel vliegtuigfoto's zijn, en geen treinen. Maar ik weet dat er hier nog enkele vliegtuigfreaks op het forum zitten, dus dat zal wel geen probleem zijn.

Ikzelf reis al 7 jaar lang per OV naar airshows, soms ook per vliegtuig en fotografeer altijd met Canon Reflexcamera's.

Ik hoop mijn intrede niet gemist te hebben.

Mvg,
Steven

Laatst gewijzigd door StevenVH op 19 jun 2013, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 19 jun 2013, 11:28 
Maglev

Mooie treinen inderdaad maar dit kan volgende keer wel ergens anders.

BerichtGeplaatst: 19 jun 2013, 14:50 
Intercity

Ik begrijp uw reactie niet zo goed mctrevor? Vind je niet goed mijn verslag omdat het geen treinen zijn? De treinen die tussen Herentals bollen en 's-Hertogenbosch zijn echt niet interessant hoor.

Er zijn er nog die een reisverhaal posten zonder foto's van treinen te tonen.

Dit is geen aanval hoor, kan zijn dat ik uw reactie verkeerd interpreteer, sorry dan :wink: .

BerichtGeplaatst: 19 jun 2013, 15:28 
Trans-Siberië Express

Niks mis met dit verslag.

BerichtGeplaatst: 19 jun 2013, 16:01 
Trans-Siberië Express

Eens met mctrevor. Niet alleen omdat er geen treinen zijn, het is niet eens een reisverslag. Als we het zo breed gaan zien kan ik zelfs wel een verslag posten van mijn dagelijkse woon/werk-rit. Inhoudelijk niets mis met het verslag, maar het is geen reisverslag en hoort niet in dit onderdeel thuis. Deze zou in de BordBistro kunnen, dé plek voor niet treinreis gerelateerde zaken. Ik hoop dat mods dit topic een ander plekje geven.

BerichtGeplaatst: 19 jun 2013, 16:20 
Intercity

Even een snelle blik op het forum en er zijn er die slechts twee dagen van huis zijn en foto's plaatsen. Ik ben vier dagen drie nachten weg geweest en omdat het dan alleen vliegers zijn mag dit hier niet staan?

Erg raar, en dan te denken dat ik dit weekend naar het mooie Alkmaar / Den Helder reis voor de Open Dagen van de Nederlandse Marine en Sail Den Helder. Wou ook mooie reisreportage maken, maar heb al een pak minder zin in.

ik geef toe dat het niet echt interrailen is, maar kijk aub beetje verder en je zal zien dat in dit forumonderdeel veel andere dingen staan.

anyway, ik wacht het oordeel van de moderators af en leg Me neer bij hun beslissing. Maar heb er al niet veel zin meer in.

BerichtGeplaatst: 19 jun 2013, 17:20 
Trans-Siberië Express

Omdat je wat kritiek krijgt? Niet eens gericht op jouw persoonlijk of op de foto's, maar puur op de plaatsing. Wat een aanstellerij. Die andere reportage die je noemt om nog te maken hoort hier ook niet thuis, ook al duurt deze meerdere dagen. Post het gewoon in BorstBistro o.i.d. en dan kunnen geïnteresseerden er nog bij. Ik uit mijn kritiek, want ik heb geen zin in een tweede Wilco hier.

BerichtGeplaatst: 19 jun 2013, 18:36 
Sprinter

Hele mooie foto's

BerichtGeplaatst: 19 jun 2013, 19:54 
Trans-Siberië Express

Ik heb geen problemen met reisverslagen die niet helemaal over treinreizen/Interrail gaan, maar dit reisverslag heeft zowat niets met reizen te maken en hoort dus ook niet op Worldonrails thuis. Het reisverslagenonderdeel van dit forum is ook vooral voor reisverslagen die verder gaan dan Nederland en België.

Dit neemt niet weg dat het mooie foto's zijn natuurlijk :)
Als je nog eens zo'n verslag maakt mag je van mij gerust een foto in het Bordbistro-topic plaatsen, met een link naar het forum/album waar de andere foto's staan.

Verplaatst naar Bordbistro

BerichtGeplaatst: 19 jun 2013, 20:51 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Ontzettend gave foto's!

BerichtGeplaatst: 19 jun 2013, 21:05 
Intercity

Ok Bruno, ik begrijp uw standpunt en respecteer die.

Mijne excuses voor de verkeerde plaats van mijn posting.

Mijn volgend verslag van dezelfde aard zal in het vervolg ook bij BordBistro staan.

Hopelijk kunnen jullie mijn verslagen toch wel smaken, want ik dacht toch wel eens iets anders te brengen.

@ Accelerat: bedankt voor de complimenten. Ik probeer mijn best te doen om kwaliteitsfoto's te brengen

BerichtGeplaatst: 19 jun 2013, 21:22 
Trans-Siberië Express

Inderdaad! Ik zou willen dat ik die kwaliteit haal met mijn fotoseries!

BerichtGeplaatst: 20 jun 2013, 16:02 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Inderdaad mooie foto's. Dit heb je heel professioneel uitgevoerd, maar dit verslag hoort niet op dit forum thuis, simpelweg omdat het niets met treinen en reizen te maken heeft.
Prima beslissing om het te verplaatsen naar bord bistro. Als je dan toch een verslag van de marinedagen in Den Helder maakt, plaats dan alleen de link naar bijv. je flickr-account in bord bistro en zet er een korte toelichting bij. Iedereen kan dan zelf bepalen of hij/zij jou verslag bekijkt of niet.

BerichtGeplaatst: 21 jun 2013, 17:17 
Maglev

Citeer:
Inderdaad mooie foto's. Dit heb je heel professioneel uitgevoerd, maar dit verslag hoort niet op dit forum thuis, simpelweg omdat het niets met treinen en reizen te maken heeft.
Prima beslissing om het te verplaatsen naar bord bistro. Als je dan toch een verslag van de marinedagen in Den Helder maakt, plaats dan alleen de link naar bijv. je flickr-account in bord bistro en zet er een korte toelichting bij. Iedereen kan dan zelf bepalen of hij/zij jou verslag bekijkt of niet.
Wil je niet zo zeiken raver!!!!!!!!!!! is juist prachtig dat die dit deelt met ons! anders kwam ik er nooit achter dus hou je mond! En oohwjah lees eens goed wat bordbistro inhoud! ik citeer :
BordBistro
De plek waar je alles kwijt kan dat niet direct over InterRail of dit forum gaat."
"

BerichtGeplaatst: 22 jun 2013, 13:07 
Maglev

Citeer:
Wil je niet zo zeiken raver!!!!!!!!!!! is juist prachtig dat die dit deelt met ons! anders kwam ik er nooit achter dus hou je mond! En oohwjah lees eens goed wat bordbistro inhoud! ik citeer :
BordBistro
De plek waar je alles kwijt kan dat niet direct over InterRail of dit forum gaat."
"
Bedankt voor deze genuanceerde bijdrage, volgens mij geeft Raver prima argumenten voor zijn mening dus is het echt nodig om er zo tegen in te gaan? In mijn ogen is het inderdaad het beste dat dit in de BordBistro gezet is, om eerder genoemde redenen.

Anyway, hele mooie foto's! Is het niet lastig om de foto's scherp te krijgen? Zeker bij ingezoomde foto's lijkt het me een heel karwei, die vliegtuigen hangen nou niet bepaald stil ;)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00