Citeer:
Citeer:
Nu wil ik uiteraard niet elke dag een Big-Mac eten, dus zocht ik zoiets, maar dan van diverse producten, om een beter beeld qua vergelijking te krijgen. (Bijvoorbeeld, benzine, big-mac, flesje water, handdoek, etc. Random producten in een winkel dus vergeleken met elkaar in een handig overzicht.)
Wat wil je eigenlijk met zoiets?/
Ik was in mei/juni 26 dagen op pad in Frankrijk en heb voor een flesje water €0,18 maar ook €3,80 betaald en een handdoek neem ik mee of niet maar kopen onderweg?
Bij diverse reisorganisaties kan men bij georganiseerde reizen vaak ook lezen of de dagelijkse uitgaven veel afwijken van Nederland.
Die lijst van de Big-Mac is gemaakt om te zien wat of het prijs verschil is per land en dat zou een leidraad moeten zijn voor de overige prijzen.
groetjes ben2
Met zoiets wil ik de prijzen inderdaad globaal kunnen vergelijken om een beeld te vormen. (en uiteraard de statistiek eens bekijken)
Uiteraard neem ik een handdoek mee en koop ik niet in elk land een handdoek, het was daarom een voorbeeld en ik denk dat iets als een "strandhanddoek" onder andere! een goed voorbeeld is van een vergelijkingsproduct qua verschillen in prijzen.
De Big-Mac index vind ik inderdaad ook een goede leidraad, maar gezien dit maar 1 product is in een bepaalde categorie, niet erg uitgebreid. Ter vergelijking bedoel ik als je een enquête maakt en 1 response hebt is dat veel beter dan geen response uiteraard, maar 10x response is meer betrouwbaar.