World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 16 dec 2017, 21:49

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: DB Vrij reizen binnen NL?
BerichtGeplaatst: 08 nov 2013, 13:39 
Stoptrein

Land: Nederland
Beste mensen,

Ik heb een vraagje m.b.t. het boeken van een reis (Rotterdam-Berlijn) via de DB site.

Daar kwam ik op een goedkopere tarief uit dan ik op HiSpeed had, maar ik had nog een vraag: Waarom kan ik daar geen 'NL vrij reizen (oid)' vinden?

Want ik zie alleen maar iets van NL Voordeelurentarief incl of excl. Railplus staan.

Heeft iemand enig idee waar ik wel 'NL vrij reizen' kan aanvinken?

Mvg vinand

Berichtonderwerp: Re: DB Vrij reizen binnen NL?
BerichtGeplaatst: 08 nov 2013, 19:54 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Dat kan niet op de site van de DB.

BerichtGeplaatst: 08 nov 2013, 19:57 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Ik heb een vraagje m.b.t. het boeken van een reis (Rotterdam-Berlijn) via de DB site.

Daar kwam ik op een goedkopere tarief uit dan ik op HiSpeed had, maar ik had nog een vraag: Waarom kan ik daar geen 'NL vrij reizen (oid)' vinden?

Want ik zie alleen maar iets van NL Voordeelurentarief incl of excl. Railplus staan.

Heeft iemand enig idee waar ik wel 'NL vrij reizen' kan aanvinken?
Dat kan aan het loket of telefonisch. Maar bij een Europa-Spezial maakt dat niet uit voor de prijs.

De prijs zou, op hetzelfde tijdstip geboekt en met dezelfde treinen, sinds kort trouwens hetzelfde moeten zijn bij NS en DB. NS heeft namelijk een koppeling met het DB-systeem en verkoopt nu ook Europa-Spezial uit dezelfde contingenten.

Mocht je toch een verschil zien, dan houd ik me aanbevolen vooor screenshots die dat duidelijk maken. Want dan doe ik navraag bij NSH.

Groetjes,
Rian

BerichtGeplaatst: 02 mar 2014, 21:47 
Trans-Siberië Express

Ik heb in de weekenden ook NL vrij reizen, en daarom boek ik de Eurospezial slechts tot het eerste Nederlandse station. Vanaf daar gewoon met de OV-chipkaart verder.

Veel Europa-Spezials worden heel duur als je tot in NL reist, die boek ik dan tot vlak vóór de grens. Vanaf station Leer is zelfs het Nederlandse vrij reizen geldig via de OV-chipkaart. Als je via Gronau reist, kun je gewoon een kaartje voor over de grens kopen bij de automaat in de trein.

BerichtGeplaatst: 03 mar 2014, 22:52 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Ik heb in de weekenden ook NL vrij reizen, en daarom boek ik de Eurospezial slechts tot het eerste Nederlandse station. Vanaf daar gewoon met de OV-chipkaart verder.
De prijs is bij mijn weten nog steeds hetzelfde voor alle bestemmingen in Nederland.
Citeer:
Veel Europa-Spezials worden heel duur als je tot in NL reist, die boek ik dan tot vlak vóór de grens. Vanaf station Leer is zelfs het Nederlandse vrij reizen geldig via de OV-chipkaart. Als je via Gronau reist, kun je gewoon een kaartje voor over de grens kopen bij de automaat in de trein.
Het loont altijd de moeite om te kijken wat het beste uitkomt. Het komt ook voor dat een ES goedkoper is dan een Sparpreis tot vlak voor de grens.

Groetjes,
Rian

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00