World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is nu 18 okt 2017, 01:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16 dec 2014, 19:49 
Thalys

Hoi,

Vertrek volgende week voor paar dagen naar Duitsland, en heb hier een vraagje over. Neem vanuit Amsterdam Centraal rechtstreekse trein naar Bünde(Westf) voor overstapje, maar kan i.v.m. mijn Studenten OV-chipkaart vrij reizen in Nederland.

Hoe kan ik dit treinkaartje dan het beste kopen? Gewoon via betreffende balie op Amsterdam Centraal, of zijn er handigere manieren? Bad Bentheim zal het grensstation zijn.

Ik hoor het graag ^^

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 dec 2014, 21:05 
Trans-Siberië Express

Rammmetje schreef:
Vertrek volgende week voor paar dagen naar Duitsland, en heb hier een vraagje over. Neem vanuit Amsterdam Centraal rechtstreekse trein naar Bünde(Westf) voor overstapje, maar kan i.v.m. mijn Studenten OV-chipkaart vrij reizen in Nederland.

Hoe kan ik dit treinkaartje dan het beste kopen? Gewoon via betreffende balie op Amsterdam Centraal, of zijn er handigere manieren? Bad Bentheim zal het grensstation zijn.
Je kunt dat online kopen en daar aangeven dat je 100% korting hebt in Nederland. Koop een treinkaartje vanaf je opstapstation (dus ook voor eventuele aansluitende binnenlandse treinen) en dan moet je nergens in- of uitchecken. Eventuele poortjes kun je met de streepjescode op je kaartje passeren.

https://www.nsinternational.nl/nl/ticke ... aal-reizen

Je kunt ook naar het loket maar dat kost minimaal 3,50 toeslag.

Groetjes,
Rian

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 dec 2014, 19:24 
Trans-Siberië Express

Je vraag is veel te vaag. Waar ga je naar toe?

In het algemeen:

Als het niet al te ver weg is en je reist met lokale treinen dan kun je beter een kaartje uit de automaat halen op Bad Bentheim.

Via bahn.de kun je kaartjes kopen voor de lange afstanden. Als je op tijd bent, kun je misschien nog in aanmerking komen voor een Sparpreis. Betalen met Credit Card.

NS Internationaal is vrijwel altijd te duur.

Als het je alleen gaat om het stuk tot aan Bunde(Westf), een enkele reis via Bahn.de vanaf Hengelo kost 19 euro. Via NS kun je een kaartje kopen met kosteloos Nederlands traject, maar het is de vraag wat je bespaart t.o.v. extra kosten, dat is iets om te onderzoeken. Soms is het economisch om het Nederlandse deel er ook al bij te doen.

Hengelo - Bad Bentheim is de vervelendste grensovergang die er is met de trein omdat deze duur en onpraktisch (moeite doen om kaartje te kopen) is. Wat daar nodig is, is Nahverkehr tussen Oldenzaal en Bad Bentheim. Maar helaas is dat er niet meer.

Nieuweschans - Leer is het gemakkelijkst, want je kunt tot en met Leer gratis reizen, op station Leer staat een Arriva OV-chipkaartpaal. Een andere handige overgang is Venlo, waar een Duitse automaat staat. En natuurlijk Enschede - Gronau(Westf), waarvoor je ook een Duitse automaat kunt gebruiken op station Enschede. Zowel station Venlo als station Gronau(Westf) vallen onder een Verkehrsverbund waardoor de grensoverschrijdende rit relatief goedkoop is. Dit geldt ook voor Heerlen - Herzogenrath, maar sinds die belachelijke verbouwing daar kan ik geen Duitse automaat meer vinden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 dec 2014, 19:53 
Trans-Siberië Express

De Duitse automaat van station Heerlen staat op het stationsplein. Tenminste daar zag ik hem van de zomer. Inderdaad onhandig ook al omdat je met de IC slechts 8 minuten overstaptijd hebt wat te weinig is als je nog een kaartje moet kopen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 dec 2014, 20:45 
Thalys

Bedankt voor alle antwoorden!

Ik ga naar Hameln. Ik zal nog even kijken wat economisch het handigst is.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 dec 2014, 13:22 
Trans-Siberië Express

SvMp schreef:
NS Internationaal is vrijwel altijd te duur.
Voor reizen naar Duitsland zijn de prijzen bij NS hetzelfde als bij DB. Enige verschil is dat je bij NS online meer combinaties van kortingskaarten kunt aangeven.

Groetjes,
Rian

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 dec 2014, 08:56 
Trans-Siberië Express

Volgens mij gebruiken NS Internationaal en DB sinds kort dezelfde boekings-systeem.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur