World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is nu 19 okt 2017, 15:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 23 feb 2015, 10:54 
Intercity

Het begin van het jaar is altijd een mooie periode om reisplannen te maken voor de rest van het jaar. Nu hebben mijn vriendin en ik besloten om in juni de Transmongolië Express van Moskou naar Peking te gaan nemen.

Nu ben ik hier uiteraard een beetje aan het rondneuzen, maar kan verbazingwekkend weinig over deze treinreis op dit forum vinden. Het kan toch niet anders dat meerdere leden deze trip al eens gemaakt hebben?

Zelf ben ik zeer benieuwd naar tips, zaken waar je rekening mee moet houden en natuurlijk leuke verhalen om de voorpret te vergroten :)

Ons schema zoals het er waarschijnlijk uit gaat zien;
- 28 mei; Amsterdam - Moskou vliegen (helaas te weinig tijd om ook dit stuk over land af te leggen)
- Moskou - Irkutsk
- 2 nachten verblijf aan Baikal Meer
- Irkutsk - Ulaanbaatar
- 3 nachten verblijf in Mongolië (2x in een Ger, 1x in Ulaanbaatar)
- Ulaanbaatar - Peking
- 3 overnachtingen in Peking
- 13 juni; Peking - Amsterdam vliegen

Hebben jullie wellicht tips voor mogelijke tussenstops en dingen die je echt moet doen/zien?

De enige dingen die voor ons vast staan zijn de begin (28 mei) en eind datum (13 juni) en de 3 overnachtingen in Peking. Verder is ons schema redelijk, voor zover mogelijk, flexibel.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 feb 2015, 12:17 
Sprinter

Heb hem zelf in 2013 gedaan, waarschijnlijk heb je mijn verslag over Moskou gelezen (de rest staat er niet op).

Wat ik aan tips mee kan geven is een Hoe en Wat gids voor de talen daar, men kan in Mongolië nog wel goed Engels maar voor borden en tijdschema's kan het handig zijn. Als je in een Ger kamp wilt overnachten zou ik voor de meest basic gaan, er zijn namelijk Ger-kampen met WIFI, elektra en stromend water en een koelkast die in elk huis staat, maar dat is natuurlijk persoonlijk wat je wilt. Voor Ulan Bataar is het raadzaam om, zeker in het donker, goed op te letten. Het stikt er van mensen die zakkenrollen en bedelen. Het meeren deel van de straten heeft geen verlichting dus een goede zaklamp is geen overbodige luxe.

Het verblijf aan het Baikalmeer is waarschijnlijk Listvhianka. Je kunt er met een boot heen vanuit Irkoetsk en weer terug, maar ik raad de mashroetka aan.

Mag ik vragen bij wie jullie dit boeken? Want kwa nachten etc lijkt het nagenoeg op wat ik heb gedaan. Wij hebben geboekt bij MEVO Reizen in Holten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 feb 2015, 19:06 
Sneltrein

Hoi,

Ik ben in september 2006 die kant op geweest.
Iets uitgebreider, via St Petersburg en door naar Hong Kong.
Hoogtepunten pik je er inderdaad uit met de locaties die je noemt.
Ik heb destijds geboekt via Tiaratours.
Kijk op hun website voor meer info, ook reisverslagen.
Diverse mogelijkheden en prijzen en zijn zeer fexibel met reiswensen inplannen.

veel plezier tzt!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 maart 2015, 09:20 
Intercity

Tsaar Martijn I schreef:
Heb hem zelf in 2013 gedaan, waarschijnlijk heb je mijn verslag over Moskou gelezen (de rest staat er niet op).

Wat ik aan tips mee kan geven is een Hoe en Wat gids voor de talen daar, men kan in Mongolië nog wel goed Engels maar voor borden en tijdschema's kan het handig zijn. Als je in een Ger kamp wilt overnachten zou ik voor de meest basic gaan, er zijn namelijk Ger-kampen met WIFI, elektra en stromend water en een koelkast die in elk huis staat, maar dat is natuurlijk persoonlijk wat je wilt. Voor Ulan Bataar is het raadzaam om, zeker in het donker, goed op te letten. Het stikt er van mensen die zakkenrollen en bedelen. Het meeren deel van de straten heeft geen verlichting dus een goede zaklamp is geen overbodige luxe.

Het verblijf aan het Baikalmeer is waarschijnlijk Listvhianka. Je kunt er met een boot heen vanuit Irkoetsk en weer terug, maar ik raad de mashroetka aan.

Mag ik vragen bij wie jullie dit boeken? Want kwa nachten etc lijkt het nagenoeg op wat ik heb gedaan. Wij hebben geboekt bij MEVO Reizen in Holten.
Ik heb inderdaad je verslag gelezen ja! Wanneer volgt deel 2 en de rest? :wink:

Gaaf ook dat je dat met je vader hebt gedaan trouwens.

Wij hebben offertes bij zowel Tiara als Treinreiswinkel opgevraagd. We merken dat bijna alle organisaties wel zo`n beetje hetzelfde aanbieden, omdat de meeste mensen wel dezelfde tussenstops hebben.

Wat vond je zelf het leukste/mooiste van de trip?

Thanks voor je tips in ieder geval!

henrivanderweijden schreef:
Hoi,

Ik ben in september 2006 die kant op geweest.
Iets uitgebreider, via St Petersburg en door naar Hong Kong.
Hoogtepunten pik je er inderdaad uit met de locaties die je noemt.
Ik heb destijds geboekt via Tiaratours.
Kijk op hun website voor meer info, ook reisverslagen.
Diverse mogelijkheden en prijzen en zijn zeer fexibel met reiswensen inplannen.

veel plezier tzt!!
Dat is helemaal een mooie verlenging van de trip. Helaas hebben wij de tijd hier niet voor.

We hebben inderdaad contact met Tiara en zijn inderdaad zeer flexibel.

Wat vond je zelf de hoogtepunten van deze trip?

Dank voor je reactie in ieder geval!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 maart 2015, 19:54 
Sneltrein

Hoogtepunten is best lastig aan te geven. De reis zelf is al een beleving op zich. Alles is anders mbt treinreizen in NL. Moskou is een aardige stad maar Irkusk en Beijing zijn weer heel anders, totaal niet vergelijkbaar. Mongolie is een wereld op zich.
Naar mijn idee je het beste aan de toerischtische highlights houden: Moskou, Irkutsk (Baikal meer), Mongolie en Beijing dan heb je eigenlijk de "basis" Transsiberië Expres gedaan. Ik weet niet of het misschien nog ergens op youtube te vinden is of dat Tiaratours de DVD misschien nog verkoopt maar Floortje Dessing heeft een aantal jaren geleden ook de Transsib gedaan, in 4 afleveringen van wat toen: Yorin Travel heette.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 maart 2015, 07:12 
Trans-Siberië Express

Filmpje van jongelui https://www.youtube.com/watch?v=2emhIxRONHI in 2012.

groetjes ben2

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur