World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is nu 18 okt 2017, 01:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Balkan 2015
BerichtGeplaatst: 06 apr 2015, 21:07 
Stoptrein

Hallo,

Ik heb als plan om twee weken door de Balkan te gaan reizen. Ik begin in Split en vlieg twee weken later terug vanuit Belgrado. Het plan is nu als volgt:

Split
Dubrovnik
Mostar
Sarajevo
Belgrado

Dingen die ik mis? Tips? Heb al het een en ander uitgezocht uiteraard, maar iemand die mij uit kan leggen hoe vanuit Sarajevo naar Belgrado te komen per trein? Alvast bedankt!

PS. Kan ik mijn gebruikersnaam laten veranderen? Ooit per ongeluk mijn e-mailadres als gebruikersnaam gedaan :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Balkan 2015
BerichtGeplaatst: 07 apr 2015, 09:12 
Intercity

In twee weken tijd is er heel veel te zien. Toch blijft reizen een kwestie van keuzes maken. Zo liggen bijvoorbeeld Korcula (Kroatië) en Kotor, Durmitor Park en de Tara Canyon (Montenegro) ook redelijk in de buurt van je bestemmingen.

Zoals gezegd in het topic '15 Daagse Interrail' rijdt er geen trein tussen Sarajevo en Belgrado. Die tocht zul je per bus moeten afleggen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 apr 2015, 11:29 
Stoptrein

perez schreef:
In twee weken tijd is er heel veel te zien. Toch blijft reizen een kwestie van keuzes maken. Zo liggen bijvoorbeeld Korcula (Kroatië) en Kotor, Durmitor Park en de Tara Canyon (Montenegro) ook redelijk in de buurt van je bestemmingen.

Zoals gezegd in het topic '15 Daagse Interrail' rijdt er geen trein tussen Sarajevo en Belgrado. Die tocht zul je per bus moeten afleggen.

Dank voor je tips, ga ze bekijken! Zie in dat topic staan dat je met de trein alleen via Zagreb kan, dat is wel erg om inderdaad :shock:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 apr 2015, 13:43 
Intercity

Wellicht heb je iets aan mijn verslag van afgelopen zomer?
viewtopic.php?f=25&t=10273

Wellicht is het een goed idee om vanuit Bar (Montenegro) de trein naar Belgrado te pakken? Dan heb je direct één van de mooiste treintrajecten daar te pakken.

Je zou bijvoorbeeld van Split via Mostar naar Sarajevo gaan om vervolgens weer af te dalen via Dubrovnik richting Montenegro (Kotor en Bar). Sommige trajecten zul je trouwens het beste (of alleen) per bus kunnen afleggen. Trouwens kun je voor deze landen het beste losse kaartjes kopen, dat zal een stuk voordeliger zijn dan een interrail pas. Wellicht dat je alleen op het traject Bar - Belgrado zou moeten reserveren.

Veel plezier met de voorpret!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 apr 2015, 20:21 
Stoptrein

Thanks! Ga je verslag en je opties bekijken ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 apr 2015, 10:10 
Trans-Siberië Express

Het voormalige Joegoslavië is m.i. de mooiste vakantiebestemming binnen Europa die er bestaat.

- Maak niet de fout om te lang in het noorden van Kroatië te blijven, hoe zuidelijker hoe mooier.
- Dubrovnik raad ik af. Druk, duur, slechte prijs/kwaliteit. Denken de Côte d'Azur van Zuid-Europa te zijn met bijbehorende arrogantie.
- Kotor is een aanrader.
- In de toeristische gebieden is vooraf boeken niet nodig, overal worden kamers aangeboden.

Ik neem aan dat je ook mijn serie reisverslagen uit 2013 hebt gelezen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 apr 2015, 17:09 
Stoptrein

SvMp schreef:
Het voormalige Joegoslavië is m.i. de mooiste vakantiebestemming binnen Europa die er bestaat.

- Maak niet de fout om te lang in het noorden van Kroatië te blijven, hoe zuidelijker hoe mooier.
- Dubrovnik raad ik af. Druk, duur, slechte prijs/kwaliteit. Denken de Côte d'Azur van Zuid-Europa te zijn met bijbehorende arrogantie.
- Kotor is een aanrader.
- In de toeristische gebieden is vooraf boeken niet nodig, overal worden kamers aangeboden.

Ik neem aan dat je ook mijn serie reisverslagen uit 2013 hebt gelezen.

Ja heb ik gelezen, zag er goed uit ;). Ook jij dank voor de tips!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 mei 2015, 10:37 
Intercity

Teis91@hotmail.nl schreef:

Als je "goedkoop" uitstapjes naar mooie plekjes wil maken rond Mostar: Neum is het antwoord. Je kunt van hieruit met een reisbureau naar veel van de omliggende plaatsen (Dubrovnik, Sarajevo, Korcula, Kravice en vanaf Kotor is het een mooie rit). Ik zou Belgrado laten voor wat het is, die stad heeft ons weinig indrukken gegeven.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 26 mei 2015, 13:53 
Stoptrein

Jannoski schreef:
Teis91@hotmail.nl schreef:

Als je "goedkoop" uitstapjes naar mooie plekjes wil maken rond Mostar: Neum is het antwoord. Je kunt van hieruit met een reisbureau naar veel van de omliggende plaatsen (Dubrovnik, Sarajevo, Korcula, Kravice en vanaf Kotor is het een mooie rit). Ik zou Belgrado laten voor wat het is, die stad heeft ons weinig indrukken gegeven.

Dank voor de tip :) Vlieg terug vanaf Belgrado, dus dat is wel een 'noodzakelijk kwaad' ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 jun 2015, 12:33 
Stoptrein

Intussen is er een verandering in de planning geweest en begin ik in Sofia en eindig ik in Split, en heb ik drie i.p.v. twee weken. Iemand een voorstel voor een mooie route? Wil sowieso Sarajevo wel heel graag zien.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur