World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 11 dec 2017, 23:54

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Balkan reisje 2015 DeJo
BerichtGeplaatst: 19 apr 2015, 17:11 
Intercity

Land: Nederland
Hallo allemaal,

Deze zondag weer eens goede plannen gemaak voor onze reis van dit jaar door de Balkan. Na de vorige keer ruim 2 maanden de Balkan doorgereisd te hebben moeten we het nu helaas met 3 weken doen. Het verslag van de ruim 2 maanden durende reis moet overigens nog online komen.
We zijn benieuwd wat jullie van deze plannen vinden en als er nog tips of ideeën zijn sta ik daar zeker voor open!

Dag 1 Amsterdam - Dubrovnik (vliegen) en direct door met bus naar Kotor
Dag 2 Kotor
Dag 3 Kotor
Dag 4 Kotor
Dag 5 Kotor -> Podgorica (Bus) Dag in Podgorica
Dag 6 Podgorica -> Skopje met de nachtbus
Dag 7 aankomst Skopje
Dag 8 Skopje
Dag 9 Skopje
Dag 10 Skopje -> Sofia (Bus) [alleen om van Skopje naar Veliko Tarnovo te komen]
Dag 11 Sofia -> Veliko Tarnovo (Bus of trein via Gorna Oryakhovitsa)
Dag 12 Dag in Veliko Tarnovo
Dag 13 Veliko Tarnovo -> Boekarest [alleen om van Veliko Tarnovo naar Brasov te komen]
Dag 14 Boekarest -> Brasov
Dag 15 Dag in Brasov
Dag 16 Dag in Brasov
Dag 17 Brasov -> Sighișoara Dag in Sighișoara
Dag 18 Sighișoara -> Cluj-Napoca Dag in Cluj-Napoca
Dag 19 Cluj-Napoca -> Boedapest
Dag 20 Dag in Boedapest [Boedapest kennen we al maar is al 2 jaar de eindstop van de reis omdat we het zo'n relaxte stad vinden]
Dag 21 Boedapest -> Eindhoven (vliegen)

Kotor zijn we vorig jaar ook geweest en gaan terug om de mensen die we toen ontmoet hebben weer op te zoeken en een of meerdere dag tripjes te doen.

Zal voor ons behoorlijke wennen zijn na de 9 weken vorig jaar maar ik denk dat het al met al wel een haalbare planning is. Het is niet zo dat we alles vast zetten van te voren. We kijken per dag ter plekke nog wat het daadwerkelijk gaat worden.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Berichtonderwerp: Re: Balkan reisje 2015 DeJo
BerichtGeplaatst: 22 apr 2015, 15:02 
Intercity

Podgorica is echt geen fluit aan, vorig jaar een tussenstop gemaakt op doorreis naar Albanië. Maar ik neem aan dat je dit alleen als overstap naar Skopje in je planning hebt meegenomen?

In Skopje is een aantal leuke dingen te zien/doen: de oude Bazaar, Museum, het huis van Moeder Teresa, het fort en als je van standbeelden houd kan je helemaal je geluk op :lol: . Rondom Skopje is ook genoeg te doen: Mount Vodno, Matka Canyon en ik heb zelf een dagtrip naar Pristina, Kosovo gedaan vanuit Skopje.

Over het 2de gedeelte van je reis kan ik niets vertellen. Succes verder met plannen

BerichtGeplaatst: 22 apr 2015, 19:18 
Intercity

Bedankt voor je reactie en tips in Skopje! Podgorica hebben we inderdaad ingepland als doorreis naar Skopje. Volgens mij is dat de snelste mogelijkheid om vanuit Kotor naar Skopje te komen. Als er andere mogelijkheden zijn hoor ik het graag! Uiteraard via Albanië maar zo ver ik weet is dat nog wat omslachtiger.

Vorige keer zijn we ook een aantal dagen in Skopje geweest maar omdat ik erg ziek geworden was heb ik helaas niet veel meer kunnen zien dan mn bed in het hostel.. Kosovo hebben we ook aangedaan vorig jaar. Zowel Pristina en Prizren. Allebei de moeite waard vond ik!

BerichtGeplaatst: 23 apr 2015, 12:29 
Sprinter

Ik ga in de zomer zelf een nachtbus nemen van Skopje naar Kotor. Is een flinke rit, maar dus wel in één nacht, zonder overstappen. Hij gaat inderdaad via Albanië. Volgens mij rijdt 'ie ook andersom. Volgens http://www.balkanviator.com/en/ in ieder geval wel. Je zou ook nog even op de site van het busstation van Skopje kunnen zoeken. Lukt misschien als je een automatische vertaler hebt o.i.d.: http://www.sas.com.mk/

BerichtGeplaatst: 22 mei 2015, 10:32 
Intercity

Citeer:
Ik ga in de zomer zelf een nachtbus nemen van Skopje naar Kotor. Is een flinke rit, maar dus wel in één nacht, zonder overstappen. Hij gaat inderdaad via Albanië. Volgens mij rijdt 'ie ook andersom. Volgens http://www.balkanviator.com/en/ in ieder geval wel. Je zou ook nog even op de site van het busstation van Skopje kunnen zoeken. Lukt misschien als je een automatische vertaler hebt o.i.d.: http://www.sas.com.mk/
Die site van Balkanviator moet je NIET gebruiken! Tijden kloppen niet en ook het aantal uren wat die bussen er over doen niet. Mijn advies: naar de VVV in Skopje en daar informeren. Als je iets moois wilt zien, ga dan via Virpazar (MNE). Dat dorpje (aan het Meer van Shkodër) is de moeite!

BerichtGeplaatst: 22 mei 2015, 10:34 
Intercity

Citeer:
Dag 1 Amsterdam - Dubrovnik (vliegen) en direct door
Ik neem aan dat je daar (Dubrovnik) dan al bent geweest? :roll:

BerichtGeplaatst: 22 mei 2015, 13:03 
Trans-Siberië Express

Ik heb geen slechte ervaringen met Balkanviator. De site geeft altijd aan welke busmaatschappij de reis aanbiedt, maar dit ligt in praktijk anders.
Qua tijden klopt deze site wel. Dat is voor mij het belangrijkste.

BerichtGeplaatst: 07 jun 2015, 10:55 
Intercity

Citeer:
Citeer:
Dag 1 Amsterdam - Dubrovnik (vliegen) en direct door
Ik neem aan dat je daar (Dubrovnik) dan al bent geweest? :roll:
We zijn nog niet in Dubrovnik geweest maar aangezien de relatief krappe tijd hebben we een keuze moeten maken. Kotor zijn we vorig jaar geweest maar willen we graag weer terug om wat mensen op te zoeken. Twee jaar terug zijn we ook al wel in Split geweest. Onze gedachten was dat Dubrovnik daar weer een beetje in de buurt komt. En om vanuit Nederland zo snel mogelijk in Kotor te komen leek ons vliegen op Dubrovnik de beste optie.

Virpazar gaan we ook zeker even opzoeken en wellicht meenemen. Bedankt!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00