World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 25 nov 2017, 12:39

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 13 mei 2015, 13:32 
Thalys

Citeer:
Citeer:
Citeer:
Ik vond Brno wel aardig. Totaal geen hordes toeristen.
Bedankt voor de tip!
Als je naar Tsjechië gaat is Olomouc ook wel aan te raden. Ook een Stare Mesto met atoomklok net zoals in Praag maar met geen toeristen.
Ga eigenlijk alleen naar Tsjechië om iemand te bezoeken, maar zal even kijken of ik het ook in de planning zet!

BerichtGeplaatst: 13 mei 2015, 13:34 
Thalys

Citeer:
Citeer:

Lijkt me ook nog wel eens wat om te reizen per fiets (evt. combinatie met trein). Ik heb inderdaad ook al via het spoor naar plaatsjes gezocht, het enige is dat er helaas dan vaak weer geen hotels o.i.d. bij zitten. Stakčín en Csenger klinken zeker goed! Heb het nog even opgezocht, maar klopt het dat er bij Csenger geen treinstation zit? Beide plaatsen zien er in ieder geval wel interessant uit. Bedankt voor de tips!
Zeker wel. Ik ben daar ingestapt. Is ook nog steeds te vinden in de reisplanner van Mav. Desalniettemin logistiek een uitdaging. Om 15:00 uur gaat de laatste trein al :lol:

http://vasutimenetrend.hu/allomas/cseng ... omas-info/
Hehe, dat zal inderdaad een uitdaging worden ja. Treinstation aanwezig klinkt goed. Zal nog even kijken!

BerichtGeplaatst: 14 mei 2015, 11:42 
Trans-Siberië Express

De voorbeelden die Rychlik noemt zijn redelijk grote plaatsen/steden. De voorbeelden die ik heb genoemd zijn echter niet groot. Je bent daar dus snel uitgekeken. Daarom kan dat ook nooit de enige bestemming van een dag zijn.

BerichtGeplaatst: 16 mei 2015, 14:55 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Hahaha dan heb ik nog wel een paar mooie tips voor je!
Citeer:
Poprad Tatry in Slowakije is in tegenstelling tot het hoge Tatra gebergte totaal niet toeristisch. Ik raad je hotel Gerlach aldaar vlakbij het station van harte aan. :wink:
Hotel Gerlach moet je zéker doen! Dat hotel heeft naar eigen zeggen special features als "vloerbedekking". 8) (En al ziet het er nog zo vreselijk uit, de bedden liggen er heerlijk, moet gezegd worden!)

Een ultieme "parel" vonden Tsaarmartijn, Kuba, m'n broer en ik het dorp (eigenlijk stad zelfs) Sarny in Oekraïne. Zie: viewtopic.php?f=25&t=9474#p51827 Ik heb het idee dat alle "steden" in de Pripyatmoerassen even opbeurend zijn. Daarna zijn we trouwens in Pinsk in Wit-Rusland beland, ik denk dat dat volledig aan je eisen voldoet.

In Roemenië zou Borsa (nog voor de "toeristische" Maramures-regio) nog de moeite voor je kunnen zijn.

BerichtGeplaatst: 17 mei 2015, 11:52 
Thalys

Citeer:
De voorbeelden die Rychlik noemt zijn redelijk grote plaatsen/steden. De voorbeelden die ik heb genoemd zijn echter niet groot. Je bent daar dus snel uitgekeken. Daarom kan dat ook nooit de enige bestemming van een dag zijn.
Ah, moet te combineren zijn! 8)

BerichtGeplaatst: 17 mei 2015, 12:03 
Thalys

Citeer:
Hahaha dan heb ik nog wel een paar mooie tips voor je!
Citeer:
Poprad Tatry in Slowakije is in tegenstelling tot het hoge Tatra gebergte totaal niet toeristisch. Ik raad je hotel Gerlach aldaar vlakbij het station van harte aan. :wink:
Hotel Gerlach moet je zéker doen! Dat hotel heeft naar eigen zeggen special features als "vloerbedekking". 8) (En al ziet het er nog zo vreselijk uit, de bedden liggen er heerlijk, moet gezegd worden!)

Een ultieme "parel" vonden Tsaarmartijn, Kuba, m'n broer en ik het dorp (eigenlijk stad zelfs) Sarny in Oekraïne. Zie: viewtopic.php?f=25&t=9474#p51827 Ik heb het idee dat alle "steden" in de Pripyatmoerassen even opbeurend zijn. Daarna zijn we trouwens in Pinsk in Wit-Rusland beland, ik denk dat dat volledig aan je eisen voldoet.

In Roemenië zou Borsa (nog voor de "toeristische" Maramures-regio) nog de moeite voor je kunnen zijn.
Ja? Hm begint dan toch een serieuze overweging worden om Hotel Gerlach te boeken. Kreeg er in eerste instantie vanwege de vieze groene muurkleur aan de buitenkant (hoewel niet uniek in Oost-Europa) maar een misselijke indruk van, maar als nu al twee forummers er zo positief over zijn.. ^^

De plaatsen die je vertelde, zien er goed uit! Met name Pinsk en Borsa lijken me zeker wat. 'Helaas' reis ik als vrouw zijnde alleen, en om deze reden zie ik bepaalde landen minder zitten. Maar voor de toekomst zal ik deze plaatsen zeker in het achterhoofd houden! :)

BerichtGeplaatst: 23 mei 2015, 16:04 
Thalys

@ Rychlik/Accelerat,

Duurde een dergelijke bevestiging van Hotel Gerlach bij jullie ook zo lang? Heb donderdag via de website gereserveerd en vervolgens een e-mail gestuurd, maar op beide nog geen reactie gehad. Of ben ik te ongeduldig..? :roll:

BerichtGeplaatst: 25 mei 2015, 14:47 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Wij hebben het via booking.com geregeld toen, daar kregen we direct bevestiging.

BerichtGeplaatst: 25 mei 2015, 21:26 
Intercity

Land: België
Hallo,
Welke kaart gebruiken jullie om te zien welke steden/dorpen langs de spoorweg liggen?

BerichtGeplaatst: 26 mei 2015, 12:57 
Thalys

Citeer:
Wij hebben het via booking.com geregeld toen, daar kregen we direct bevestiging.
Oké. Heb het hotel nogmaals een e-mail gestuurd, en anders mail ik een ander hotel.

Update: e-mail terug ontvangen. Reservering geregeld!

Laatst gewijzigd door Rammmetje op 26 mei 2015, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 26 mei 2015, 12:59 
Thalys

Citeer:
Hallo,
Welke kaart gebruiken jullie om te zien welke steden/dorpen langs de spoorweg liggen?
Ik gebruik zelf altijd de reisplanner van de Deutsche Bahn (http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/d), en daarnaast Google Earth voor nadere informatie.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00