World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 11 dec 2017, 23:55

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Interrail Zweden
BerichtGeplaatst: 25 okt 2015, 17:37 
Thalys

Hallo allemaal,

Ik ben momenteel met een vriend een interrail aan het plannen naar Zweden in de krokusvakantie. We willen per trein naar het noorden en misschien vanuit Narvik in Noorwegen nog even de Lofoten meepakken.

Zijn er bestemmingen die zeker bezocht dienen te worden? Zelf zaten we te denken aan de nachttrein van Stockholm naar Narvik en eventueel naar de Lofoten en dan via Kiruna of Abisko weer richting Stockholm. Heeft er iemand ervaringen met de Inlandsbanan van Gällivare naar Mora? Is dit een treinreis om te overwegen?

Is dit haalbaar in 5 dagen of is dat te veel van het goede? Ik hoor graag van jullie want ik heb geen ervaring met een treinreis in de winter en zeker niet naar Zweden :wink:

Alvast bedankt!!

Berichtonderwerp: Re: Interrail Zweden
BerichtGeplaatst: 26 okt 2015, 21:22 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Hoe bedoel je 5 dagen? Vanuit Nederland en weer terug, of alleen in Zweden? Een paar jaar geleden heb ik zelf een 5/10 dagen kaart gebruikt en maximaal vol gemaakt, tijdens een reis van Nederland naar Noord Zweden (Riksgrandsen) en weer terug. Ik heb toen een los ticket naar Narvik gekocht. Anders zou het niet passen. Tevens rijdt er geen nachttrein meer naar Kopenhagen wat zeer handig was.

BerichtGeplaatst: 26 okt 2015, 21:41 
Thalys

Citeer:
Hoe bedoel je 5 dagen? Vanuit Nederland en weer terug, of alleen in Zweden? Een paar jaar geleden heb ik zelf een 5/10 dagen kaart gebruikt en maximaal vol gemaakt, tijdens een reis van Nederland naar Noord Zweden (Riksgrandsen) en weer terug. Ik heb toen een los ticket naar Narvik gekocht. Anders zou het niet passen. Tevens rijdt er geen nachttrein meer naar Kopenhagen wat zeer handig was.
5 dagen in totaal. Dus 5 dagen uit en thuis. Aah okee top! En hoe is het je bevallen? Ik denk er namelijk over na om richting Noord Zweden te gaan in februari. Maar zoals ik in mijn vorige post aangaf wat ik qua bestemmingen wil bezoeken zijn deze de moeite waard of zijn er andere plaatsen die meer de moeite waard zijn. Ik houd voor alsnog alle opties open en er staat nog weinig vast.

Thanks voor het meedenken

BerichtGeplaatst: 27 okt 2015, 10:06 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Ik ging daar vooral heen om de winter daar te beleven, en het Noorderlicht te zien. Riksgrandsen heeft de meeste neerslag van Zweden, dus gegarandeerd veel sneeuw! Abisko daarentegen, is de plek waar de hemel het vaakst helder is, waardoor de Aurora Borealis het meest te zien is op deze plek. Voor de steden of plaatsen hoef je er niet heen te gaan, alhoewel Narvik wel schitterend ligt. De treinreis erheen vond ik opzich al opzienbarend, vooral tussen Kiruna en Narvik. Adembenemend mooi! Ik sliep in 'turiststation' in Katterjakk, wat betaalbaar was en in het stationsgebouwtje zit.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00