World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 15 dec 2017, 22:33

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16 mar 2016, 21:09 
Sprinter

Land: Nederland
Goedenavond heren!

Inmiddels zijn bijna alle tickets geboekt, is het reisplan rond en is het aftellen naar 14 mei..
De reis gaat van Dordrecht naar Wenen, de volgende dag door naar Belgrado, en weer een dag later naar Bar.
Daar dien ik de andere ochtend iets van vervoer naar Albanië te vinden, om de andere avond uiterst in Dürres te eindigen voor 4 dagen. Er wordt ter plaatse een huurauto gehuurd, daar ik nog enkele gebieden hoog op de verlanglijst heb staan die niet of nauwelijks per (mini)bus bereikbaar zijn, en ik slecht langere afstanden kan lopen, en zeker niet met slechte ondergrond.
Vanuit Dürres per veerboot naar Bari, Italië, om dan via Brindisi naar Taranto te reizen, en na een overnachting en een wandeling daar in de regio door naar Reggio di Calabria. Ook daar staat weer een overnachting gepland, en gaat het in één ruk per IC door naar Rome. Daar blijf ik 2 dagen, en dan gaat het naar Pisa, waar het de volgende dag rond 12u weer verder gaat naar Venetië voor een driedaags verblijf. Vanuit Venetië gaan we nog naar Turijn voor een aantal uren, en dan de volgende dag terug naar Milaan, en uiteindelijk via Basel naar Karlsruhe, om de volgende dag weer naar huis te reizen.

Nu heb ik nog 2 resterende vragen die ik niet uit mijn hoofd kan zetten, en al het nodige zoekwerk voor gedaan heb, maar ik toch nog niet helemaal duidelijk kan vinden.
- De dagtrein Belgrado - Bar is niet reserveringsplichtig, maar is dit wel aan te raden? De Treinreiswinkel kan deze reservering niet verkopen, en weet ook niet waar ik dit wel vooraf kan regelen. Iemand tips of is dit niet noodzakelijk?
- Reizen vanuit Bar naar Albanië. Er schijnen (mini)bussen tussen Ulcinj en Shköder te rijden. Vanuit Shköder kom ik wel weer naar Dürres. Klopt het dat ik dan vanuit Bar naar Ulcinj moet reizen, en dan moet overstappen? Iemand die (ongeveer) wat vertrektijden weet van deze busjes?

Oja, voor jullie het vragen: Ik ben géén grote stedenfan. Ik vind het heerlijk om uren naar buiten te staren, of door de natuur te fietsen/wandelen/rijden. Maar uren in een stad kan ik mij niet vermaken.
Uit dit rondreisje probeer ik ideeën te halen voor volgend jaar, dan kan het plan er heel anders uit zien. Hoewel Ierland en Schotland ook hoog op de lijst staat, waaronder de westkust van Ierland (helaas niet echt per trein mogelijk).

BerichtGeplaatst: 16 mar 2016, 22:08 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
De Belgrado-Bar zou ik me niet al te druk over maken in die tijd van het jaar, zal wel goed komen.

Vanuit Bar moet je inderdaad eerst naar Ulcinj en vanuit daar moet je per bus. In 2013 was dit de maatschappij "Vllazen Lluja" met vertrek uit Ulcinj (in het Albanees ook Ulqini genoemd!) om 06:00, 12:30 & 16:30.

BerichtGeplaatst: 20 mar 2016, 15:48 
Maglev

in 2012 betaalden we 30 euro voor een taxi van Shkoder naar Bar. Als je het, zoals ik, met 4 man kunt delen valt dat best mee. De rit duurde anderhalf uur. De chauffeur was zo asociaal om bij de grens de hele file voorbij te rijden en vooraan aan te sluiten bij een doaunier die hij kende. (Hij kende ze waarschijnlijk allemaal....)

BerichtGeplaatst: 23 mar 2016, 17:58 
Trans-Siberië Express

Zelfs in de zomer is ter plekke reserveren mogelijk. Alleen nachttreinen zou je dan beter enkele dagen van te voren kunnen boeken. Adembenemend traject overigens, het laatste deel!

BerichtGeplaatst: 24 mar 2016, 14:19 
Maglev

Opgelet, lijn is momenteel onderbroken, hopelijk duurt het geen maanden zoals vorige keer.

BerichtGeplaatst: 24 mar 2016, 21:19 
Site Admin

Welke lijn doel je precies op?

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 25 mar 2016, 08:35 
Maglev

Citeer:
Welke lijn doel je precies op?
Beograd - Bar
http://www.srbvoz.rs/page53.html

BerichtGeplaatst: 26 mar 2016, 23:36 
Sprinter

Excuses voor de late reactie, maar allen bedankt voor de reacties.

Die stremming van de lijn Belgrado - Bar is natuurlijk wéér hinderlijk, precies de vorige keer waarom ik ook moest uitwijken.
Als ik kijk wat hier: http://www.srbvoz.rs/redvoznje.html staat, is het nog niet opgelost.
Iemand met tips wat het beste te doen is? Afwachten en eventueel het vervangend busvervoer nemen, of het reisplan aanpassen? Gezien het busvervoer maar over 9 kilometer lijkt te zijn, zou dat goed moeten komen.

BerichtGeplaatst: 27 mar 2016, 00:31 
Site Admin

Volgens mij vertrekt de Nachttrein eerder, maar rijdt wel... Ik zou dus gewoon die nemen. :wink:

Indien gewenst kan ik ter plekke nog even navraag (laten) doen wat de situatie is. Ik ben vanaf 9 april weer in Servië, en alhoewel ik rond 1 mei even in Roemenië zit ben ik rond de 10e weer terug en kan je dan dus precies (of zo precies als ze het bij het loket weten aldaar) vertellen hoe het zit. :)

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 27 mar 2016, 14:22 
Sprinter

Met de nachttrein zou ik een dag vertraging gaan krijgen, want mijn reisplan is oorspronkelijk:
zondag 15 mei 2015
08:42 Wien Hbf EC 345
20:13 Beograd

maandag 16 mei 2016
09:10 Beograd 431
20:31 Bar (MNE)

Als je navraag zou kunnen doen, is natuurlijk fijn.

BerichtGeplaatst: 27 mar 2016, 17:40 
Maglev

Citeer:
Volgens mij vertrekt de Nachttrein eerder, maar rijdt wel... Ik zou dus gewoon die nemen. :wink:
Waarbij de schoonheid van de landschappen die de lijn doorkruist dan helaas voor een groot deel gemist wordt...

BerichtGeplaatst: 27 apr 2016, 20:10 
Sprinter

Volgens de man in zitplaats 61 (seat61.com) is er sinds gister 26 april 2016 weer doorgaand treinverkeer tussen Belgrado en Bar mogelijk :D

BerichtGeplaatst: 28 apr 2016, 15:10 
Site Admin

Ik ben ergens 5-7mei weer terug in Servië, als ik het niet vergeet bel ik even voor je (of laat dat doen :mrgreen: ) om na te vragen of dat inderdaad het geval is :)

BerichtGeplaatst: 28 apr 2016, 16:56 
Sprinter

Het staat ook op http://srbvoz.rs/redvoznje.html, dus het zal wel kloppen:
Citeer:
26.04.2016

Otvorena deonica pruge Ražana - Kosjerić nakon sanacije klizišta
Dana 26. aprila 2016. godine sanirane su posledice klizišta stanice Ražana i stekli se uslovi za redovan saobracaj vozova
Voor wat betreft Albanië misschien nog handig te vermelden dat er volgens berichten voorlopig niets meer rijdt tussen Elbasan en Librazhd.

BerichtGeplaatst: 14 jul 2016, 10:26 
Intercity

Als ik je mag adviseren, neem van Belgrado naar Bar de bus tot en met Podgorica. Kost je 29€, maar dan krijg je wel alles mee van die beeldschone natuur. Bovendien zie je hoe Servië er écht uit ziet.
Wij hebben daar toen ook voor gekozen toen we erachter kwamen dat het anders een nachttrein zou worden.

Mocht je een slaapplek in Podgorica zoeken, heb ik er nog wel één voor je waar je aangenaam verrast zal worden door de gastvrijheid.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00