World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is nu 19 okt 2017, 15:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Onze interrail reis.
BerichtGeplaatst: 14 jul 2016, 13:50 
Stoptrein

Hallo allemaal,

Ik ga samen met een vriend op interrail vakantie. Ik wilde hier even de reisplannen delen om te kijken of jullie nog tips of commentaar hebben. We hebben voor de steden zelf nog geen plannen dus weten jullie nog dingen die we echt moeten bezoek in bepaalde steden, dan horen we het graag :)

We vertrekken vanuit Nederland naar Italië. We komen aan in Genova, bovenin Italië. Hier zijn we 1 dag, vervolgens gaan we verder naar Rome. Vanuit Rome gaan we naar Ancona, waar vandaan we met de boot naar Patras varen. Vanuit Patras rijden we met de bus naar Athene. Na een paar dagen gaan we naar Thessaloniki. Vanuit Thessaloniki gaan we langs Belgrado naar Budapest waar we de laastse dagen verblijven en dan gaan we terug naar Nederland.

De treinen zijn al gereserveerd dus de reis zal niet meer aangepast worden, maar tips voor lokale bezienswaardigheden zijn zeer welkom.

Maurice

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Onze interrail reis.
BerichtGeplaatst: 14 jul 2016, 22:17 
Trans-Siberië Express

Jammer dat je de treinen al hebt gereserveerd, ik vind het juist altijd leuk om flexibel te zijn, maar ieder zijn ding! Bezienswaardigheden zijn wel redelijk goed te vinden overal op internet, zeker in de steden waar jullie heen gaan. Afgelopen zomer heb ik min of meer dezelfde route afgelegd vanaf Athene, wat ik echt geen leuke stad vond. Thessaloniki vond ik daarentegen wel weer interessant. Daar kan je als student gratis de toren aan het water beklimmen, die ook dient als historisch museum. Belgrado en Budapest vind ik geweldig, daar ga je je ook zonder voorinformatie heel erg vermaken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur