World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is nu 19 okt 2017, 15:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Trein Warszawa - Kiev
BerichtGeplaatst: 13 sep 2016, 13:35 
Stoptrein

Hallo,

Eerste bericht hier, dus mezelf eerst eens kort voorstellen :wink: : Ik ben een 30 jarige treinbestuurder bij de NMBS en na mijn eerste InterRail in juli 2015 door Oost-Europa en de Balkan, ben ik nu van plan om begin oktober Tsjernobyl te bezoeken. Mijn vorige reis heb ik helemaal zelf samengesteld dankzij de vele info op deze site en forum. Overbodige vragen waren dus niet nodig, echter voor deze reis zit ik vast.
Aangezien vliegen op Warschau veel goedkoper is dan op Kiev ben ik dus dat eerste van plan en dan de rechtstreekse nachttrein te nemen tussen die 2 steden (D68 met vertrek op 30/09 om 19:50).
Echter konden ze aan het internationaal loket te Brugge me geen ticket zien te reserveren en via de site van PKP intercity (die de trein rijdt) kan ik de uurregeling wel zien, maar niet boeken. Heb nu na telefonisch contact een mail gestuurd naar NMBS Europe voor een prijsaanvraag.
Heeft iemand van jullie ervaring met het boeken van deze trein? Of is deze gewoon niet op voorhand te boeken en moet ik het er ter plaatse maar op wagen? :?

Grtz

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 sep 2016, 14:00 
Site Admin

Welkom in onze gelederen :wink:

Ik heb zelf geen ervaring met deze trein, maar probeer het eens bij Bahnagentur Schöneberg :)

http://bahnagentur-schoeneberg.de/

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 sep 2016, 15:25 
Maglev

of bij Treinreiswinkel.
Zij doen ook reserveringen voor spoorwegpersoneel die verder gratis reizen hebben.

Ik heb in 2007 deze reis ook gemaakt, met excursie Tsjernobyl. Heel interessant!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 sep 2016, 15:28 
Site Admin

Ik ben persoonlijk wel een beetje klaar met de Treinreiswinkel, nadat ik, door slordigheid aan hun zijde, ongeveer het dubbele voor mijn tickets heb betaald. :|

Sowieso is de service bij de Treinreiswinkel met het vertrek/overplaatsen van een aantal personen flink achteruit gegaan naar mijn mening... :(

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 sep 2016, 20:27 
Maglev

Via http://www.polrail.com kun je die trein gewoon online boeken en de tickets thuis laten sturen, de goedkoopste plek (T3) kost daar echter wel zo'n €100. Wellicht dat het bij Bahnagentur Schöneberg goedkoper kan ;) Overigens is het geen hele goedkope trein, dus veel goedkoper zal het waarschijnlijk niet worden. Succes met plannen! :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 sep 2016, 18:31 
Stoptrein

Bedankt allemaal voor de vele interessante antwoorden!

Heb ook naar PKP gemaild om te vragen of ik die trein via hun kon boeken en kreeg al na een halfuur dit als antwoord:
Citaat:
Dear Madam,
Dear Sir,
On behalf of PKP Intercity SA, we would like to thank you for your correspondence.
I would like to inform that tickets for international connections in Poland are available only in international ticket offices. The price for that ticket is 49,3€ plus
32 € - for a place in 3-people sleeper compartment,
48 € - for a place in 2-people sleeper compartment,
96 € - for a place in 1-person sleeper compartment.
...
Best regards,
Piotr Grala
PKP Intercity call centre consultant

Dus als ik zeker wil zijn van mijn plaats moet ik dus wel via treinreiswinkel. Hoop op snel antwoord van hen en anders boek ik via http://www.polrail.com. Dat is uiteindelijk maar €20 duurder. Maar wel raar dat op die site het aankomstuur 8 minuten later is.

Mijn planning zou er als volgt uitzien:
29/09: Vlucht Charleroi - Warschau (aankomst om 09:00)
30/09: Nachttrein Warschau - Kiev (vertrek om 19:50)
01/10: Aankomst nachttrein om 12:58
02/10: Dagje Kiev
03/10 + 04/10: 2 daagse excursie naar Tsjernobyl met Solo East
Terugvlucht Kiev - Brussel op 5 of 6/10

Heeft iemand ervaring met die tweedaagse tour? Ik doe deze trip specifiek met het doel Tsjernobyl te bezoeken en wil dus zeker alles gezien hebben.
Wanneer zou ik terugvliegen? Is er in Kiev voor de rest genoeg te zien en beleven? Of als jullie nog tips hebben van een 'must-see' in die regio laat maar weten :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 26 dec 2016, 13:23 
Trans-Siberië Express

Aangezien ik dit nu pas lees-vanwege vage plannen om mogelijk die trein (of evt. andersom) te nemen in '17 een tip voor diegenen die deels wensen te vliegen:
veel goedkoper is vliegen met WIZZair vanaf CGN=airport Köln/Bonn, soms ook vanaf DOrtmund. Ze landen in het oude domestic airport van Kyiv=Zhuliany, dat je gewoon met de trolleybus kan bereiken. Zoals je weet is Köln easy met de ICE ook vanaf BRU te bereiken-je ticket geldt naar alle stations in de stad K, dus incl. Flughafen. w6=WIZZ is zo'n beetje de RYAnair van Oost-Europa.
Het grotere vliegveld heet Borispil en is per speciale airportbus vanaf de ''nieuwe''kant van het Hlavna Vokzal (=main station) in KYiv dag+nacht te bereiken, maar die kost veel meer hriven (maar blijft vrij goedkoop)-duurt zeker 1 uur.
Een andere aanreis evt. via/van BUDapest, eveneens volop vluchten met WIZZair (vanaf EIN) en HV=Transavia vanaf RTM=Rotterdam/den haag. Ik vlieg geregeld H+R voor minder als 50 eur (zonder grote bagage).

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur