World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 25 nov 2017, 12:39

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: HELP! KEUZESTRESS!
BerichtGeplaatst: 14 mar 2017, 23:19 
Stoptrein

Land: Nederland
Dag allemaal,

Na duizend keer van route te zijn gewijzigd voor mijn interrailtrip in augustus, ziet het rijtje er nu zo uit. Ik ga met het vliegtuig naar München en met het vliegtuig van Split naar Amsterdam terug. Dit alles wil ik binnen een maand doen. Is dit haalbaar? Zijn er steden die ik beter kan overslaan of moet toevoegen?

München
Salzburg
Wenen
Bratislava
Budapest
Graz
Ljubljana
Zagreb
Split

Ik hoor het graag! Alvast bedankt!

Paulien

Berichtonderwerp: Re: HELP! KEUZESTRESS!
BerichtGeplaatst: 15 mar 2017, 01:12 
Trans-Siberië Express

Die 9 steden zijn prima in een maand te doen.

BerichtGeplaatst: 17 mar 2017, 18:11 
Stoptrein

Land: België
Hoi,
Ik ben zelf nog maar 1 keer op railtrip geweest. Wat ik kan zeggen over je planning is dat ze zeker en vast doenbaar is doordat de steden dicht bij elkaar liggen. Echter vind ik het nogal redelijk eentonig. Tenzij je net deze steden allemaal één voor één echt wil zien. Anders kan ik je tussen Zagreb en Split zeker ook Sarajevo aanraden! Zeker de moeite waard en daarna met de trein door tot Mostar (daar heb ik maar 1 dag verbleven, 's morgens bij aankomst in m'n hostel werd er gevraagd of ik mee wou op daguitstap naar de Kravice watervallen (tip!) en 's avonds stadje bezoeken) en de dag erachter met de bus naar Split.
Als je alles goed plant kan je in een maand echt veel zien. Begin zo snel mogelijk met alles dag per dag uit te zetten, reistijden op te zoeken en je zal zelf wel zien of het doenbaar is.

BerichtGeplaatst: 17 mar 2017, 18:25 
Trans-Siberië Express

Er zijn echter geen treinen meer van Zagreb naar Sarajevo. Bosnië en Herzegovina is per trein niet meer verbonden aan de rest van het Europese netwerk.

BerichtGeplaatst: 17 mar 2017, 19:22 
Stoptrein

Land: België
Citeer:
Er zijn echter geen treinen meer van Zagreb naar Sarajevo. Bosnië en Herzegovina is per trein niet meer verbonden aan de rest van het Europese netwerk.
Ben je zeker? Deze trein staat anders wel nog in hafas!

Zie: http://hafas.bene-system.com/bin/query. ... i&OK#focus

BerichtGeplaatst: 18 mar 2017, 11:03 
Trans-Siberië Express

Ik heb me gebaseerd op de informatie van seat61.com: http://seat61.com/Bosnia.htm

IMPORTANT UPDATE DECEMBER 2016: ZAGREB-SARAJEVO TRAIN CANCELLED. It's now confirmed that the Zagreb to Sarajevo train has been discontinued completely as from 11 December 2016, leaving Bosnia completely cut off from the rest of the European network. It's not clear why, and there has been no advance notice. This is a huge shame as this was a really scenic route. New air-conditioned Talgo trains have languished in sidings since 2010, they entered service on the Sarajevo-Doboj route on 3 October 2016, and it was hoped they'd be introduced on the Zagreb-Sarajevo route. Further updates will be posted here when known.

Het komt zeker op de Balkan soms wel voor dat een opgeheven trein toch in Hafas blijft staan. Op de website van de ZRS (de spoorwegmaatschappij van de Republika Srpska in Bosnië, één van de twee maatschappijen aldaar) staat het in het Servisch wel aangegeven dat de trein is opgeheven omdat er geen akkoord tussen de Kroatische spoorwegmaatschappij HZ en de Bosnische spoorwegmaatschappij ZFBH is bereikt: http://www.zrs-rs.com/20-vijesti/1017-o ... edu-voznje

U saobraćaju neće biti međunarodnih brzih vozova koji su otkazani u redu vožnje 2016/2017. zbog nemogućnosti postizanja dogovora ŽFBH i HŽ PP oko uslova njihovog saobraćanja na relaciji Zagreb GK -Sarajevo - Zagreb GK.

BerichtGeplaatst: 19 mar 2017, 14:38 
Trans-Siberië Express

Prima te doen in 1 maand, maar het is wel veel van hetzelfde. Ik adviseer om iets meer variatie in te brengen. Salzburg is prima te doen als dagtrip vanuit München en dan kun je evt. ook de Chiemsee meepakken.
Heel bijzonder vind ik Salzburg niet. Het centrum en kasteel zijn fraai, verder is het gigantisch toeristisch. Bratislava is ook prima te doen vanuit Wenen als dagtrip. Een optie is om bijvoorbeeld 's ochtends de trein te pakken van Wien naar Bratislava en 's avonds naar Budapest te reizen. Of je pakt enkele plaatsen mee in West-Hongarije, zoals Szombathely, Sopron of Györ. Deze plaatsen zijn weer prima te combineren met Graz of Wien. Voor Budapest zou ik 3/4 dagen uittrekken en sowieso naar Eger gaan en ergens op een avond naar Vac of Nagymaros. Dit is ten noorden van Budapest en hier heb je mooie wandelpaden langs de Donau. Aansluitend zou ik via Pécs naar Kroatië gaan, Split bezoeken, het eiland Brac of Hvar, de bus pakken naar Mostar en Sarajevo en vervolgens via Beograd of Novi Sad terug naar Ljubljana.
Aangezien je een maand de tijd hebt, kun je altijd op de weg van Ljubljana naar huis een andere stad meepakken.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00