World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 22 sep 2018, 14:06

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 17 feb 2013, 22:00 
Trans-Siberië Express

Land: België
Citeer:
Als we 3 maanden van te voren boeken bij het Reisezentrum, kunnen we dan kosteloos vragen om een 'zugbindung' via Linz voor de Europa Spezial Duisburg - Budapest, of is dit doorgaans niet mogelijk?
Je hebt sowieso alleen maar Zugbindung in Duitsland, dus in dit geval zou de Zugbindung maar gelden tot Passau Grenze. Je moet dus gewoon zorgen dat je een verbinding hebt via Passau naar Budapest. Waar je verder overstapt maakt niet uit.
Citeer:
Zijn dit niet de prijzen voor 2012? Zo ja, zijn de tarieven inmiddels aangescherpt. Heb zo'n idee dat die site niet meer actueel is. Er staat nog steeds een 'Bucuresti-Spezial' o.i.d. maar deze trein rijdt allang niet meer. Beetje merkwaardig.
De tarieven zijn redelijk actueel, een Budapest Spezial heb ik 2 weken geleden nog gebruikt en kost inderdaad maar 15 euro enkel (+ waarschijnlijk 4 euro zitplaatsreservering). Ook de tarieven van Interrail zijn actueel, terwijl deze nog maar een maand geleden veranderd zijn. Ik denk dus dat alle tarieven nog actueel zijn. De Bucuresti Spezial staat er misschien nog op voor moest deze trein opnieuw gaan rijden.
Citeer:
Staat ook op de site van de ZS. Hoe zijn de Macedonische rijtuigen doorgaans? Net zo hopeloos als die dingen van de ZS?
Enkele jaren geleden heb ik 10 euro betaald aan de slaapwagenbegeleider voor een couchette Skopje-Beograd, ik had hem toen voor mij alleen, maar het slot werkte wel niet. Verder vond ik ze in redelijk goede staat, maar niet persee beter dan de ZS couchetterijtuigen.

BerichtGeplaatst: 06 mar 2013, 21:35 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Inmiddels is het appartement geregeld en kan de verdere planning beginnen.
We lopen toch tegen een klein probleempje aan. We hebben te Belgrado een overstaptijd van 55 minuten. Is dit haalbaar? We moeten ook een zogenaamde Makedonia Spezial kopen. Is het internationale loket in Belgrado nog geopend om 21.00 uur.

Terugreis: wederom een uur overstaptijd 's ochtends voor de EC naar Budapest. Is dit haalbaar?

Weet iemand trouwens hoeveel sloffen sigaretten je mee mag nemen vanuit Macedonië naar Servië en Hongarije? Heb van de zomer een klein probleempje gehad met de Hongaarse douane in Kelebia en ik heb geen zin in een boete o.i.d.

Bedankt!

BerichtGeplaatst: 06 mar 2013, 21:52 
Trans-Siberië Express

Land: België
Geen idee of ze nog open zijn om 21u.
Een overstaptijd van 55 minuten is altijd riskant in Servië, treinen hebben er vaak 2 tot 3 uur vertraging. Je kunt alleen hopen op het beste en als het misgaat de volgende nemen denk ik.
Vooral de trein Skopje-Belgrado heeft veel kans op vertraging, de treinen uit Budapest is meestal nog redelijk op tijd.

BerichtGeplaatst: 06 mar 2013, 23:28 
Trans-Siberië Express

Internationaal loket is inderdaad open om 21u00 en (naar mijn ervaring) spreken ze er goed Engels :)

BerichtGeplaatst: 07 mar 2013, 19:55 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Citeer:
Weet iemand trouwens hoeveel sloffen sigaretten je mee mag nemen vanuit Macedonië naar Servië en Hongarije? Heb van de zomer een klein probleempje gehad met de Hongaarse douane in Kelebia en ik heb geen zin in een boete o.i.d.
Een slof met maximaal 200 sigaretten. Toevallig ook kennis gemaakt met die Hongaarse vrouwelijke douanier die zo goed kan schreeuwen om 02h30? :lol:

BerichtGeplaatst: 08 mar 2013, 17:04 
Trans-Siberië Express

Ok, dus 1 slof met max. 200 sigaretten is toegestaan?
Nee, ik had een akkefietje met een paar breed geschouderde Hongaarse kerels. Ik stond buiten even te paffen en blijkbaar vonden ze dat verwacht. Vervolgens werd bij de paspoortcontrole m'n hele tas overhoop gehaald en werden zelfs shampooflesjes en flesjes met douchegel gecontroleerd. Beetje bizar, terwijl ik maar 3 pakjes sigaretten mee had genomen uit Servië.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00