World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 23 okt 2017, 21:45

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29 sep 2013, 07:53 
Trans-Siberië Express

47e-8dgn Noord Normandie & Frankrijk (foto’s) (3e)

Dag 06; Er staat een stevig wind maar gelukkig is het wel droog tijdens mijn wandeling en ben vroeg genoeg op het station aanwezig voor mijn trein van 07:38. Er staat een trein gereed maar alleen branden er geen lichten en ook van een machinist of conducteur is geen spoor te bekennen. Er komen nog wat mensen binnen en gaan ook op een van vele banken in de ruime stationshal zitten. Tegen kwart voor acht komt de kaartjesverkoper/stationschef de mensen vertellen en ook mij dat de trein niet rijdt vandaag maar de eerst volgende mogelijkheid de bus vervangende trein is van 07;52 is naar Abberville, om daar de trein naar Amiens te nemen. Helaas regent het in Amiens zodat ik alleen de kathedraal bekijk en drie uur met de trein weer vertrek en ook aankom in Lille waar het weer zelfs opklaart.

Dag 07; Omdat ik gisteren Lille al bekeken had neem ik de trein van 08:45 zodat ik mooi op tijd in Duinkerken ben om deze stad uitgebreid te bezoeken en vergeet niet om het gemeentehuis even binnen te gaan om het bijzondere fraaie glas in loodraam in het hoofdtrappenhuis te bekijken. Helaas zijn de museums gesloten of dit het gevolg is van de open museumdag afgelopen weekend weet ik niet. Het Mémorial du Souvenir is wel geopend en bezoek dit http://nl.tracesofwar.com/artikel/7578/ ... uvenir.htm uitgebreid en mocht men in de buurt zijn is dit zeer de moeite waard.

Dag 08; Ik had gisteren tijdens mijn wandeling een bushalte gezien in de nabijheid van mijn hotel en neem de bus van zes minuten over acht. Mede door dit vroegere tijdstip en ik in Knokke niet heb rondgekeken, was ik tegen vijfuur weer thuis en kan terug kijken op een leuk uitstapje.

Foto’s van dag 06-08; https://picasaweb.google.com/1005068983 ... rijkDg0608#

Groetjes ben2

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00