World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 23 apr 2018, 12:51

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 19 jan 2014, 23:55 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Je wordt bij grensposten ook vaak wakker gemaakt door de douane of spoorwegpolitie, je paspoort dichtbij je hebben is dus wel handig. Mensen die in en uit stappen gebeurt inderdaad vaak genoeg.

BerichtGeplaatst: 20 jan 2014, 11:59 
Stoptrein

Jep, dat had ik toen ik met de CNL van München naar Eindhoven ging ook bij Venlo. Gelukkig is het t.z.t. al ochtend eerder de trein de Duits/Tsjechische grens oversteekt. :)

BerichtGeplaatst: 20 jan 2014, 21:57 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Was even weg, maar ben er nu weer. :)

Dank voor de respons na mijn voorgaande bericht. Het is fijn om te weten dat de kans om vast te zitten door volle treinen vrij klein is. We gaan nog steeds proberen om zoveel mogelijk van tevoren te fiksen, maar dan is er in ieder geval wat druk van de ketel.

Wel nog een vraagje: is het met de CNL wel mogelijk om zo laat op de avond (0:14) in te stappen in Hamm (Westf.)? Mijn gevoel zegt dat er misschien beperkingen zijn ten gunste van de nachtrust van de overige passagiers. Ik hoop dat mijn gevoel het daarmee niet bij het rechte eind heeft, maar je weet natuurlijk maar nooit.

Leerer.
Ik heb dezelfde trein ook genomen naar Praag, toen stapte een stop later in Bielefeld ook een Tsjechisch echtpaar in. Dat hoort er gewoon bij, net zoals er ook mensen om 0500 s´nachts uitstappen in Berlijn.

BerichtGeplaatst: 23 feb 2014, 15:48 
Stoptrein

Gelukkig maar. Wat uitstappen betreft heb ik ook 's nachts wat 'kamergenoten' gehad die 's nachts uitstapten in Köln. :)

We zijn ondanks het initiële plan van de interrailpass nu toch benieuwd wat het ons zou schelen als we met losse tickets zouden werken. De CNL naar Praag kost even wat, maar wellicht zou het geheel onder de 184 euro komen en dat zou op zich wel mooi zijn. Best een 180-graden verandering van mening, maar we blijven toch studenten en die zwemmen doorgaans niet in het geld. :)

Voor de diverse treinritten hebben we wat zitten zoeken op allerhande railsites (o.a. Ceské Dráhy voor Praag-Budapest), maar heel veel wijzer zijn we er op dit moment nog niet van geworden.

Leerer.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00