World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 23 apr 2018, 18:11

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Losse tickets of interrail?
BerichtGeplaatst: 13 jun 2014, 12:29 
Sprinter

Land: België
Hallo allemaal.
Ik plan een treintrip door europa deze zomer. Ik plan een maand weg te zijn en ik vraag me af wat in mijn situatie het voordeligst zou zijn.

Het plan:(Belgie- Wenen - Bratislava - Budapest - Sigisora -Basrov - Bukaresti - Sofia -(Thessaloniki) - Macedonie( er nog niet uit waar precies) - Belgrado - Ljubljana - via Munchen weer naar Brussel)

Onze voorkeur is om met een interrailticket te reizen vanwege het gemak. Dit is echter niet goedkoop (we zijn 26+). Dus als we echt véél goedkoper af zouden zijn met losse tickets is dat misschien ook een optie.

Heeft er iemand hier ervaring mee?

Dankjewel!

BerichtGeplaatst: 14 jun 2014, 12:56 
Trans-Siberië Express

EErst meer vragen antwoorden:
wil je perse deze route? Mag het (soms) ook bus wezen? Kan/wil je je bij dure/lange ritten vooraf vastleggen met ''niet goed=geld kwijt? of-vloek voor treinfanaten-soms een cheap flite? WAAR breng je het grootste deel van de tijd door (ik vermoed de Balkan?).
Overigens is een IR vaak niet zo echt gemak: heel vaak moet je vooral voor verre-reis treinen of INTernat toch tenminste REServeren-dat kost je steeds wat €€ extra, zeker voor een bed of ligplaats, dus of je nou alleen dat koopt of meteen een heel ticket-aanschuiven en wachten zal je.
je KAN besparen door via bahn.de, of zefls via b-europe, de reizen naar Wenen en vanaf MUC, evt zelfs Zagreb, als Europasparpreis te boeken. Eventueel kan je nog bij de NMBS een RailPLus bijkopen of een proef Bahncard van DB-die geven nog eens 25% afslag (kost 25 eur voor 4 maanden geldig). Een bus van eurolines, of zelfs vliegen-RYAN of WIZZ naar een stad vlakbijj kan ook tijd besparen of veel geld.
IN de Balkan kan je stukken goedkoper met een BalkanFlexipas rondreizen, geldt in ROm-Serb en alles ten ZO daarvan. Moet je aldaar kopen. Maar lokaal gekocht zijn de treinbiljetten er ook veel goedkoper als je denkt-haast net zo goedkoop soms als op een Railpass met de NMBS.
In MAC bezoekt vrijwel iedereen Ohrid aan het mer-erg veel anders is er nl niet echt te zien.

BerichtGeplaatst: 15 jun 2014, 12:03 
Sprinter

We willen inderdaad die route volgen. Een bus nemen we als er geen trein verbindingen zijn. Voor de rest willen we wel treinen. We willen ook de volledige route met de trein maken en dus niet vliegen.

Het merendeel van de tijd zal inderdaad doorgebracht worden in Romenie - Bulgarije - Balkan.

Bij onze vorige reis was het inderdaad zo dat we bovenop ons IR ticket reserveringen boekten. Erg duur waren deze niet.

Ik vond zo een IR ticket enorm handig, het is toch een vorm van geruststelling. Maar als het super veel duurder is dan losse tickets dan ligt de zaak anders. Ginder ter plaatse zijn losse tickets inderdaad het goedkoopste maar omdat we de volledige route met de trein maken ligt dat misschien anders. Dat weten we dus niet. Zonder interrail moeten we misschien ook sommige tickets op voorhand kopen om het niet te duur te maken. Maar we willen graag nog wat flexibiliteit.

BerichtGeplaatst: 18 jun 2014, 21:29 
Sprinter

Heeft er nog iemand een idee? Ik zag al op het forum dat er vaak de tip wordt gegeven om met losse tickets of een balkan flexipass te werken. Maar in de meerderheid van die gevallen wordt een deel (heen en terug) van het traject vliegend afgelegd en is het trein reizen enkel daar ter plaatse.

Wij doen echter alles met de trein. Zou het dan nog een gigantisch verschil zijn?

We vertrekken binnen en maand dus ik zou bijna tickets moeten gaan vastleggen :-s

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00