World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 24 okt 2017, 03:19

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Srbija Fleksipas
BerichtGeplaatst: 26 jun 2014, 12:42 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Op internet kwam ik een aanbieding tegen: de Srbija Fleksipas voor 1500 RSD. Te gebruiken voor 10 dagen binnen een maand.
Ik ga de volgende trajecten afleggen: Beograd - Nis, Nis - Beograd, Beograd - Novi Sad, Novi Sad - Sremski Karlovci en Novi Sad - Subtotica. Sowieso levert deze pas mij voordeel op en het scheelt dat ik maar 1x naar het loket hoef. Ik ga dus ook met een maat van me naar Macedonië vanuit Nis. De Makedonija Spezial kost dan 15,70 EUR voor een retour. Is het mogelijk om een Makedonoija Spezial aan te schaffen vanaf Presovo naar Skopje en weer terug? Op deze manier bespaar ik geld en kan ik meer uit die Fleksipas halen.

Alvast bedankt

Berichtonderwerp: Re: Srbija Fleksipas
BerichtGeplaatst: 26 jun 2014, 13:21 
Trans-Siberië Express

Is enkel op de Serbije kant van hun site te vinden, en het is 1500/3000/2000 RSD voor jeugd<26, volw. 26-60/senior>60. 1€=ca 115 RSD, dus het is amper 14 € voor jeugd. Normaal tarief Bgrad-Nis is bvb rond de 800 SRD PLUS 100 voor toelag sneltrein PLUS 110 voor REServering, dus totaal rond de 1000.
Ik veronderstel dat Presovo de laatste station in SR voor Skopje is? Omdat Skopje maar enkel kms vanaf de grens ligt, zal een gewoon kaartje ook amper een paar eur kosten-in die regio is INTernational tariff al 50% gereduceerd, die'''specials'' zijn dan nog 10-20% goedkoper als dat, maar iets duurder als de som van de lokale nationale prijzen per land.

BerichtGeplaatst: 26 jun 2014, 20:17 
Trans-Siberië Express

Die info is mij bekend, want dat staat op de site. Ik vraag echter of het mogelijk is om een Makedonija Spezial (of een ander goedkoop retourticket) te kopen van Presovo (grensstation) naar Skopje en terug en of dit bij het loket te Nis mogelijk is. Op de site van de ZS staat namelijk dat deze constructie alleen mogelijk is voor Nis - Skopje of Beograd - Skopje.
Wellicht weet iemand dit?

BerichtGeplaatst: 26 jun 2014, 20:26 
Trans-Siberië Express

Ga er maar niet van uit. Dat soort speciale tickets zijn uitsluitend tussen bepaalde stations. Een voltarief zal niet meer kosten neem ik aan (althans, als je die koopt in Servië).

BerichtGeplaatst: 27 jun 2014, 11:17 
Trans-Siberië Express

Zo'n vermoeden had ik al. Ik koop wel een enkeltje Presovo - Skopje en terug kan ik sowieso de retourticket van m'n reisgenoot gebruiken. Makedonija Spezial is alleen maar verkrijgbaar als retour en aangezien hij terug vliegt vanaf Skopje, kan ik zijn ticket gebruiken.

BerichtGeplaatst: 02 jul 2014, 17:16 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Servië Fleksipas

Aanbod "Servië Fleksipas" is bedoeld voor jongeren onder de 26 jaar, volwassenen, en de passagiers ouder dan 60 jaar. Kaart "Servië Fleksipas" jeugd (Servië Fleksipas -26) kost 1.500 dinars voor volwassenen (Servië Fleksipas 26 +) 3000 dinars, en voor reizigers ouder dan 60 jaar (Servië Fleksipas 60 +) bedraagt ​​2.000 dinars.

Deze aanbieding maakt reizen lijnen "Servische Spoorwegen" 10 dagen, naar keuze van de passagiers binnen een maand van de geldigheidsduur van de kaart. Het ticket kader van deze aanbieding zal worden afgegeven voor de tweede klasse in alle treinen op de lijnen van de Servische spoorwegen, terwijl de Inter gevoed treinen cofinanciering alleen boeken sites.

Om kaarten te kopen, "Servië Fleksipas" vereiste persoonlijke documenten op basis waarvan wordt bepaald door de leeftijd van de passagiers en bepaalt de prijs van de tickets. Met dit aanbod niet andere voordelen "Servische Spoorwegen" aanvraag voor een goedkopere rit.
Van de site van de Servische spoorwegen geplukt en door Google translate gehaald.

Voor jongeren soms interessant als je lange afstanden aflegt. Voor mij als 26+-er totaal oninteressant, het is mij nog niet gelukt om in een maand tijd 3000 dinar uit te geven aan treinkaartjes.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00