World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 22 okt 2017, 18:06

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: railplus
BerichtGeplaatst: 03 jul 2014, 13:29 
Trans-Siberië Express

[quote="rvdborgt. Die periode zou met de eenmalige chipkaarten wijzigen. Ik heb gehoord dat het dan nog maar 1 dag zou zijn. Kan iemand dat bevestigen of weerleggen?

Groetjes,
Rian[/quote]
NOG totaal onduidelijk, maar de voortekenen-nl Forum van ns.nl, zijn niet gunstig: die nieuwe chipkaarten KAN je enkel op dag van aankoop gebruiken, dus voorverkoop is al niet meer mogelijk. Ik meen dat er eigenlijk al langer een regel was dat je INTernationale TCV/SCIC biljetten maar 1 dag in NL mag gebruiken-niet onbeperkt dagenlang onderbreken. in DE is dat bvb 4 dagen-hoewel dat nergens duidelijk gecommuniceerd wordt.
Maar voor mij is het handiger: reis toch het NS/NL-deel met weekendvrij of keuzedagen-dus hoef ik dat extra kaartje niet in/uit te checken. Je moet zo denken: het hele systeem is gebaseerd op dat van stadsmetro"s: dus je kan niet anders als poortjes passeren dmv in/uitchecken. En dat kan je maar 1x doen.
Dat van de originele vraag klopt: tot de laatste keer (mijn VDU-oude stijl vervalt steeds per 1/7-dus recent) was Railplus een standaard automaatkaartje, maar wel met naam erop en link naar VDU. Kreeg gisteren een nieuwe met chip en enkel opdruk. En 1 dag extra.

BerichtGeplaatst: 03 jul 2014, 20:58 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Hoe kunnen ze in het buitenland dan zien dat je ingecheckt bent ?
Niet. Het internationale treinkaartje is een zichtkaart. In- en uitchecken is je reinste kolder en dient alleen om data te verzamelen.
Citeer:
Lijkt mij inderdaad dat ze de geldigheid toch niet veranderen want als ik in duitsland
een kaartje voor terug moet kopen ben ik veel duurder uit.
De NS automaat is voor mijn korte reisafstand goedkoper dan de Duitse. In de duitse betaal ik 22 euro
terwijl de Nederlandse 16 euro berekend voor dezelfde reis.
Welke reis is dat dan?

Groetjes,
Rian

BerichtGeplaatst: 05 jul 2014, 06:21 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Ik krijg 1 juli mijn nieuwe Voordeelurenabonnement maar moet mijn Railplus ophalen bij een NS-servicebalie en is gewoon een papierenkaartje wat eerst moet worden afstempelen voor hij geldig is.
Gisteren mijn nieuwe Railplus kaartje opgehaald en die hoef je inderdaad niet meer te stempelen de vorige zat nog aan vel met vrije reizen (betaal er wel €2,- nu €3,50 voor) en die moest je wel stempelen.

groetjes ben2

BerichtGeplaatst: 13 jul 2014, 12:48 
Trans-Siberië Express

Keuzedagen bedoel je-die zijn nu enkel elektronisch en geen kaartje meer. Rail+ is gratis voor 60+-en dan (pas) kan je keuzedagen krijgen. Het schijnt dat R+ wel te koop is voor jongere NS-ABOhouders, maar betwijfel of iemand dat ooit doet-voor de meesten van hen zal dan een BC van DB veel voordeliger zijn. R+ is wel als zodanig los te koop bij NMBS en CFL.
Nu inmiddels het nieuwe kaartverkoop-chip-systeem in werking is:
BINNENlandse biljetten kan je enkel nog op de dag zelf kopen en niet met latere datum. Al kan dat wel als e-ticket.
DIE biljetten die in de automaat zittn voor BE/DE/LU kan je als voorheen nog tot 3 maanden vooraf kopen, ook met korting. Merkwaardig genoeg is dat nu ook het allergoedkoopste kaartje te koop: dat is niet kinder-RAILrunner=2,50, maar enkel naar bvb Gronau of Herz.rath, met NS-vrij en met R+: kost 1,20. Naar Visé of Essen/BE is wat duurder. En je zou er mee moeten kunnen insjekken als alle poortjes toe zijn, want je moet nl. dan als ABO-houder juist niet inchecken (maar weer wel met keudedagen). Inmiddels worden er ook palen geplaatst binnen de omheining met en noodknop om poortjes te kunnen openen. En volgens forum NS zouden er zelfs opwaardeerautomaten moeten bijkomen om mensen met te laag eindsaldo te kunnen laten opwaarderen (dat is heel erg japans).
Rian: heb jij ooit vernomen hoe het dan prcies zit met door NS verkochte INTern. SISC/TCV-biljetten en mogelijkheid tot onbeperkt onderbreken-ook al binnen NL? kan dat wel met dito door NMBS verkocht biljetten uit BE?

BerichtGeplaatst: 13 jul 2014, 16:41 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Rian: heb jij ooit vernomen hoe het dan prcies zit met door NS verkochte INTern. SISC/TCV-biljetten en mogelijkheid tot onbeperkt onderbreken-ook al binnen NL? kan dat wel met dito door NMBS verkocht biljetten uit BE?
De voorwaarden van internationale tickets zijn niet veranderd en dus mag je binnen de geldigheidsperiode onbeperkt onderbreken. De plaatsing van poortjes verandert daar niets aan.

Groetjes,
Rian

BerichtGeplaatst: 13 jul 2014, 17:20 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Keuzedagen bedoel je-die zijn nu enkel elektronisch en geen kaartje meer. Rail+ is gratis voor 60+-en dan (pas) kan je keuzedagen krijgen.
Keuzedagen kopen zul je bedoelen, ze kosten nu €3,5 p/stuk.

groetjes ben2

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00