World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 25 nov 2017, 09:08

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 02 jul 2014, 16:34 
Trans-Siberië Express

Regelmatig bestel ik Eurospezials bij Treinreiswinkel en de aanstaande grote zomerreis.

Ik heb het volgende Eurospezial besteld:
Code:
Budapest-Keleti 	Fr, 08.08.14 	ab 	13:25	  	EC 274 	Eurocity
Fahrradmitnahme reservierungspflichtig, Bitte reservieren, Bordrestaurant, Rollstuhlstellplatz, Laptop-Steckdosen, Kleinkindabteil
Praha hl.n. 	Fr, 08.08.14 	an 	20:21 	 

Praha hl.n. 	Fr, 08.08.14 	ab 	20:46	  	R 672 	Schnellzug
Fahrradmitnahme begrenzt möglich, Reservierung möglich, Rollstuhlstellplatz
Usti nad Labem hl.n. 	Fr, 08.08.14 	an 	22:13 	 

Usti nad Labem hl.n. 	Sa, 09.08.14 	ab 	08:16	  	R 692 	Schnellzug
Fahrradmitnahme begrenzt möglich, Reservierung möglich, Kleinkindabteil
Decin hl.n. 	Sa, 09.08.14 	an 	08:32 	 

Decin hl.n. 	Sa, 09.08.14 	ab 	08:40	  	RB 5443 	Regionalbahn
Sondertarif U 28, Fahrradmitnahme begrenzt möglich, Fahrkarten im Zug erhältlich, Fahrzeuggebundene Einstiegshilfe vorhanden
Bad Schandau 	Sa, 09.08.14 	an 	09:08 	2

Bad Schandau 	Sa, 09.08.14 	ab 	09:45	2 	S 1 	S-Bahn Richtung: Meißen Triebischtal
Fahrradmitnahme begrenzt möglich, Fahrzeuggebundene Einstiegshilfe vorhanden
Dresden Hbf 	Sa, 09.08.14 	an 	10:29 	19

Dresden Hbf 	Sa, 09.08.14 	ab 	11:19 	3 	IC 2440 	Intercity
Fahrradmitnahme reservierungspflichtig, Fahrradmitnahme begrenzt möglich, Bordbistro
Hamm(Westf) 	Sa, 09.08.14 	an 	17:12  	10

Hamm(Westf) 	Sa, 09.08.14 	ab 	17:20 	2 	ERB90108 	eurobahn
Fahrradmitnahme begrenzt möglich, Fahrkartenautomat im Zug
Münster(Westf)Hbf 	Sa, 09.08.14 	an 	17:47  	3

Münster(Westf)Hbf 	Sa, 09.08.14 	ab 	18:05	2 A-C 	RE 14130 	Regional-Express
Fahrradmitnahme begrenzt möglich, Fahrzeuggebundene Einstiegshilfe vorhanden
Leer(Ostfriesl) 	Sa, 09.08.14 	an 	19:54 	2
39 euro. Ik kreeg zoals gebruikelijk een bevestigingsmail. Deze is niet heel specifiek: Alleen begin- en eindtijd staat er op en dat klopte.

Ik kreeg echter een ticket waarvoor geldt dat ik tussen Dresden en Leipzig een RE neem, en vanaf Leipzig pas in IC 2440 terecht kom. Dit is een enorm probleem. De RE tussen Dresden en Leipzig is namelijk berucht omdat de nieuwe treinen onvoldoende capaciteit hebben. Ik heb er een keer met mijn fiets in gestaan (voorjaar 2013) en ik en mijn fiets werden gewoon platgedrukt. Het was compleet gekkenhuis in die trein. Er is zelfs een Facebook-pagina: https://www.facebook.com/weg.mit.dem.Saxonia.Talent

Ik heb bewust een reis gepland met een IC vanaf Dresden, en toch krijgt iemand het voor elkaar om de route via die RE te laten lopen (wat ik ook doe met bahn.de, die reis krijg ik er niet uit met die rare RE er bij in).

Zojuist Treinreiswinkel gebeld en ze kunnen/willen niets voor mij doen.

Mijn voorstel zou zijn dat ze mij een IC-ticket Dresden - Leipzig geven, al schijnt een fietsreservering voor dat stukje niet meer mogelijk te zijn inmiddels.

Treinreiswinkel zegt de begrijpen waar de fout vandaan komt (in hun systeem zien ze meerdere reizen en de collega heeft net de verkeerde gepakt), maar ze kunnen niets doen. Enige wat ik kan doen volgens degene met wie ik sprak is klachtenbrief schrijven.

Mijn vraag is: Wie is verantwoordelijk?

De bevestigingsmail die je krijgt na het bestellen is niet volledig gespecificeerd. In mijn ogen is Treinreiswinkel daarmee in gebreke gebleven en zou het risico dat er wat fout gaat bij hun moeten liggen. Maar klopt dat?

Vraag 2 is: Zijn er alternatieven? Ik ga voortaan alleen nog maar complexe treintickets bestellen als ik op de monitor mee kan kijken, maar Amsterdam is voor mij erg ver weg.

BerichtGeplaatst: 03 jul 2014, 13:42 
Maglev

Ben je mooi klaar mee dan. Treinreiswinkel dus weinig flexibel.

BerichtGeplaatst: 03 jul 2014, 16:46 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Ze zullen ook te maken hebben met de regels van Deutsche Bahn die stellen dat je een Eurospezial niet zonder kosten kunt annuleren. Punt is de verantwoordelijkheid, dat is lastig. Als consument heb ik wel een controleplicht maar die kon ik niet nakomen. Wat ik er van heb geleerd is dat ik dus ook hier argwanend moet zijn en dus of screenshots vragen of er persoonlijk naar toe gaan.

Dit loopt waarschijnlijk nog wel goed af omdat ik er sterk over denk de boel te annuleren omdat ik door de huidige omstandigheden in Bosnië mijn plan moet omgooien.

BerichtGeplaatst: 03 jul 2014, 21:02 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Citeer:
Ze zullen ook te maken hebben met de regels van Deutsche Bahn die stellen dat je een Eurospezial niet zonder kosten kunt annuleren.
Er is ook nog zoiets als het algemeen consumentenrecht. Dat staat boven de regeltjes van DB of wie dan ook.
Citeer:
Punt is de verantwoordelijkheid, dat is lastig. Als consument heb ik wel een controleplicht maar die kon ik niet nakomen. Wat ik er van heb geleerd is dat ik dus ook hier argwanend moet zijn en dus of screenshots vragen of er persoonlijk naar toe gaan.

Dit loopt waarschijnlijk nog wel goed af omdat ik er sterk over denk de boel te annuleren omdat ik door de huidige omstandigheden in Bosnië mijn plan moet omgooien.
Naar mijn mening is de TRW hier in gebreke gebleven. Van het reisbureau dat ik wel eens gebruik, krijg ik in zo'n geval eigenlijk altijd in de bevestigingsmail de letterlijke VIA-omschrijving en de verbinding op basis waarvan ze geboekt hebben. En dan kun je precies zien of het klopt.

Groetjes,
Rian

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00