Citeer:
Op de website van de Deutsche Bahn kun je bij het reserveren van ICE-treinen een zitplaats uitkiezen. Maar bij IC-treinen gaat dit dan niet. Dan zegt de site dat de module niet beschikbaar is. Is hier een rede voor?
De reden zal zijn dat dit voor IC's nog niet is geïmplementeerd... ik durf niet direct te zegggen waarom. Misschien zijn er nog te veel verschillende rijtuigtypes o.i.d.
Citeer:
Ten tweede. Bij het reserveren in ICE zijn er op de site heel weinig vrije plaatsen beschikbaar.

Bovenstaande schot is van een vroege trein van Stuttgart naar Hannover in de kerstvakantie net in het nieuwe jaar als het vrij rustig is. Er zijn maar enkele plaatsen te reserveren. Ik heb het idee dat niet alle vrije plaatsen op een rit op de site te reserveren worden aangeboden en worden vrijgehouden voor duitse doelgroepen of zo.
Naar mijn ervaring worden ook via de website alle plaatsen ter reservering aangeboden. Je denkt misschien dat het tussen Kerstmis en Nieuwjaar niet druk is, maar ik heb al meermaals andere ervaringen gehad in het Duitse langeafstandsverkeer.
Groetjes,
Rian