World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is nu 17 okt 2017, 12:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16 dec 2014, 20:42 
Sprinter

Op de website van de Deutsche Bahn kun je bij het reserveren van ICE-treinen een zitplaats uitkiezen. Maar bij IC-treinen gaat dit dan niet. Dan zegt de site dat de module niet beschikbaar is. Is hier een rede voor?

Ten tweede. Bij het reserveren in ICE zijn er op de site heel weinig vrije plaatsen beschikbaar.
Afbeelding
Bovenstaande schot is van een vroege trein van Stuttgart naar Hannover in de kerstvakantie net in het nieuwe jaar als het vrij rustig is. Er zijn maar enkele plaatsen te reserveren. Ik heb het idee dat niet alle vrije plaatsen op een rit op de site te reserveren worden aangeboden en worden vrijgehouden voor duitse doelgroepen of zo.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 dec 2014, 21:08 
Trans-Siberië Express

InterCityExpress schreef:
Op de website van de Deutsche Bahn kun je bij het reserveren van ICE-treinen een zitplaats uitkiezen. Maar bij IC-treinen gaat dit dan niet. Dan zegt de site dat de module niet beschikbaar is. Is hier een rede voor?
De reden zal zijn dat dit voor IC's nog niet is geïmplementeerd... ik durf niet direct te zegggen waarom. Misschien zijn er nog te veel verschillende rijtuigtypes o.i.d.
Ten tweede. Bij het reserveren in ICE zijn er op de site heel weinig vrije plaatsen beschikbaar.
Afbeelding
Bovenstaande schot is van een vroege trein van Stuttgart naar Hannover in de kerstvakantie net in het nieuwe jaar als het vrij rustig is. Er zijn maar enkele plaatsen te reserveren. Ik heb het idee dat niet alle vrije plaatsen op een rit op de site te reserveren worden aangeboden en worden vrijgehouden voor duitse doelgroepen of zo.
Naar mijn ervaring worden ook via de website alle plaatsen ter reservering aangeboden. Je denkt misschien dat het tussen Kerstmis en Nieuwjaar niet druk is, maar ik heb al meermaals andere ervaringen gehad in het Duitse langeafstandsverkeer.

Groetjes,
Rian

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 dec 2014, 21:09 
Trans-Siberië Express

Reis je met interrail en maak je alleen gebruik van de optie "losse reservering kopen" of maak je een reservering i.c.m. een Sparpreis?
Bij laatstgenoemde zal het gewoon moeten lukken. Best kans dat het hier aan ligt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 dec 2014, 21:25 
Maglev

Kerstvakantie is juist wel druk. Zeker na nieuwjaar als iedereen weer naar huis gaat.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 dec 2014, 10:12 
Maglev

Je hebt waarschijnlijk voor een raamplaats gekozen; dan krijg je natuurlijk geen gangplaatsen. Tevens is dit slechts 1 rijtuig, je kan rechts of links doorklikken naar het volgende rijtuig.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur