World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 23 nov 2017, 21:22

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Geldigheid DB-ticket
BerichtGeplaatst: 24 dec 2014, 09:50 
Intercity

Ik heb een mooie Sparpreis gezien bij DB naar Oostenrijk. Ik zou dan per ICE naar München reizen (met zugbindung), daar kom ik om 1 uur 's nachts aan en zou dan uren moeten wachten om in de ochtend met de Regional Bahn verder te reizen.

De nacht in München neem ik een hotel. Mag ik de volgende ochtend ook wat later met het Nahverkehr verder reizen? Ik weet er is geen treinbinding maar ik weet niet of Sparpreis tickets de volgende dag nog geldig zijn.
Is er verschil tussen een online ticket en een kaartje op papier?

Berichtonderwerp: Re: Geldigheid DB-ticket
BerichtGeplaatst: 24 dec 2014, 11:17 
Trans-Siberië Express

Zugbindung is naar mijn weten alleen van toepassing op treinen van fernverkehr, niet op regionale treinen. Het kaartje waar jij het over hebt zal zeker minstens 2 dagen geldig zijn aangezien de aansluiting vanaf München de volgende dag is. Echt verschil tussen een online ticket en een gewoon aan het loket gekocht ticket is er niet. Wel kan een online ticket op naam staan en kan gevraagd worden naar een identifcatiebewijs. Naar welke bestemming in Oostenrijk reis je?

BerichtGeplaatst: 25 dec 2014, 20:09 
Intercity

Citeer:
Naar welke bestemming in Oostenrijk reis je?
Ik zou graag naar Bichlbach-Berwang willen gaan om te skiën. Een klein en slaperig dorpje maar fijn voor wintersport.
Ik ben nog niet zeker wanneer, afhankelijk van de sneeuw.

Op een Duits forum had ik gelezen dat DB-tickets geldig zijn tot de volgende dag 10 uur. Ik weet niet of dit verouderde informatie is.

BerichtGeplaatst: 26 dec 2014, 13:59 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Zugbindung geldt alleen voor het Fernverkehr. Het is dus geen probleem om een RE te nemen om 10 uur i.p.v. 8 uur.

BerichtGeplaatst: 27 dec 2014, 18:05 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Ik heb een mooie Sparpreis gezien bij DB naar Oostenrijk. Ik zou dan per ICE naar München reizen (met zugbindung), daar kom ik om 1 uur 's nachts aan en zou dan uren moeten wachten om in de ochtend met de Regional Bahn verder te reizen.

De nacht in München neem ik een hotel. Mag ik de volgende ochtend ook wat later met het Nahverkehr verder reizen? Ik weet er is geen treinbinding maar ik weet niet of Sparpreis tickets de volgende dag nog geldig zijn.
Als je al na middernacht aankomt en nog verder moet reizen, san iss jaar kaartje automatisch ook de volgende dag geldig. Je kunt ook een langere stop afdwingen met de planner. Bij DB kun je 2 via-stations invoeren en voor beide de lengte van het verblijf daar.

Groetjes,
Rian

BerichtGeplaatst: 28 dec 2014, 14:01 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Hangt ervan af. Je KAN in principe hetzelfde soort ticket/prijs zowel aan loket, bij reisburo of online kopen. maar de meeste mensen denken bij online enkel aan de goedkope Sparpreise, die uiteraard veel beperktere geldigheid hebben.
Grote verschil is verder, dat bij online koop je moet kunnen bewijzen, dat jij echt de koper was en je geen klandestien kopie hebt. Vanwege de enorm strenge privacywet in DE (stukken strenger als hier in NL) kan/mag dat niet met een ID. Loket/automaat kaarten zijn er maar 1x en hebben dus meestal daar no problem mee.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00