World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 16 dec 2017, 19:50

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Hoe krijg ik mijn geld terug?
BerichtGeplaatst: 31 mei 2015, 15:46 
Intercity

Land: België
Ik heb hetvolgende voor.

Ik ben op weekend geweest naar Nederland en bij het verlaten van de trein in Roosendaal wil ik naar het loket gaan in het station van Roosendaal. Blijkbaar zijn hier de poortjes dicht en ik gebruik mijn OV-chipkaart om ze te openen (wat verkeerd is van mij want ik had beter mijn Belgisch treinticket gebruikt). Nu komt hier ingechecked op en de poortjes gaan open. Ik naar de balie voor 20 Euro cash geld bij te laten zetten op mijn OV-chipkaart. Ik wil de trein nemen naar Oss maar die poortjes zijn terug dicht. Dus gebruik ik terug mijn OV-chipkaart. Komt hier ingechecked op NS op te staan. Wat blijkt nu de eerste keer is er 20 Euro van mijn rekening gegaan en de tweede keer ook. tot ik dus terug uitgechecked ben in Oss. Ik wil mijn eerste 20 Euro (toen ik eigenlijk uitgechecked ben in roosendaal maar er ingechecked opkwam op het display) terug recupereren. Ik e-mail gestuurd naar OV-chipkaart en die verwijzen me door naar de NS. ik acount aangemaakt bij NS en nu moet mijn OV-chipkaart blijkbaar gekoppeld worden. Maar om dit succesvol te doen moet ik mijn kaart voor een automaat houden in Nederland. Ik heb geen zin om voor 20 Euro terug naar NL te reizen. Is er nog een mogelijkheid om die verkeerdelijke uitcheck en het daaraangekoppelde verlies van mijn 20 Euro terug te recupereren of zijn ze met mijn geld schuppes?

BerichtGeplaatst: 31 mei 2015, 17:53 
Trans-Siberië Express

Je kunt deze procedure eens proberen http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/vragen

BerichtGeplaatst: 02 jun 2015, 12:03 
Sprinter

De NS klantenservice bellen en je probleem uitleggen. Dan storten ze die 20 euro terug, wel je bankrekeningnummer en de nummer van je chipkaart bij de hand houden.

BerichtGeplaatst: 02 jun 2015, 15:25 
Intercity

Citeer:
De NS klantenservice bellen en je probleem uitleggen. Dan storten ze die 20 euro terug, wel je bankrekeningnummer en de nummer van je chipkaart bij de hand houden.
Zonet gebeld. Binnen de 4 weken zou ik mijn geld terug krijgen.

Dan zijn we in blijde verwachting.

BerichtGeplaatst: 02 jun 2015, 19:42 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Ik ben op weekend geweest naar Nederland en bij het verlaten van de trein in Roosendaal wil ik naar het loket gaan in het station van Roosendaal. Blijkbaar zijn hier de poortjes dicht en ik gebruik mijn OV-chipkaart om ze te openen (wat verkeerd is van mij want ik had beter mijn Belgisch treinticket gebruikt).
De hoofdregel bij internationale reizen is: niet op saldo reizen en dus ook niet in- of uitchecken.

Groetjes,
Rian

BerichtGeplaatst: 03 jun 2015, 15:11 
Intercity

Citeer:
Citeer:
Ik ben op weekend geweest naar Nederland en bij het verlaten van de trein in Roosendaal wil ik naar het loket gaan in het station van Roosendaal. Blijkbaar zijn hier de poortjes dicht en ik gebruik mijn OV-chipkaart om ze te openen (wat verkeerd is van mij want ik had beter mijn Belgisch treinticket gebruikt).
De hoofdregel bij internationale reizen is: niet op saldo reizen en dus ook niet in- of uitchecken.

Groetjes,
Rian
Hoi Rian.

Bedankt voor de tip. Men heeft mij in het verleden een ov chipkaart aangeraden om aan te schaffen bij het reizen in NL.

Kunt u me even verduidelijken waarom niet op saldo reizen en niet in of uitchecken?

Bedankt bij voorbaat.

BerichtGeplaatst: 04 jun 2015, 21:19 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Citeer:
Citeer:
Bedankt voor de tip. Men heeft mij in het verleden een ov chipkaart aangeraden om aan te schaffen bij het reizen in NL.

Kunt u me even verduidelijken waarom niet op saldo reizen en niet in of uitchecken?
De reden is simpel: in het buitenland kun je niet in- of uitchecken. En dus kun je niet op saldo reizen. Voor internationale reizen is een chipkaart dan ook helemaal niet nodig. Als je een kortingsabonnement hebt, dan krijg je daar weliswaar een chipkaart bij maar ook dan moet je voor internationale reizen niet in- of uitchecken. Je hebt dan een gewoon kaartje (via website, automaat, loket) met de juiste korting (40% of 100%) op het Nederlandse traject. Daarmee kun je dan ook eventuele poortjes openmaken. Je moet wel je chipkaart kunnen laten zien omdat daar het verchipte abonnement op staat.

Zie ook:
https://www.nsinternational.nl/nl/ticke ... aal-reizen

Groetjes,
Rian

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00